Beantwoord

Kan niet bellen en smsen in Engeland

• 2 juni 2016
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Ik heb sinds gister een nieuwe iPhone met een abbonoment waarmee ik volgens de verkoper in Europa gebruik kan maken. Ik zit nu in Engelsnd en kan niet bellen en sms'en. Ik kan wel gebeld worden. Het bericht dat ik hoor is "Calls to this number are barred from your phone".

Ik heb dataroaming aan gezet en toestel opnieuw gestart. Zie ik
verder nog iets boven het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Sander
icon

Beste antwoord door Trajh91 2 juni 2016, 15:34

Als je een nieuw abonnement afsluit, zit er een blokkade op voor bellen, sms'en en data in het buitenland. Je kan in dat geval wel nog gebeld en gesms't worden, maar niet zelf bellen of sms'en of data verbruiken. De blokkade wordt automatisch verwijderd op het moment dat je de eerste 2 facturen hebt betaald.

Ik kan je adviseren om even te wachten op een moderator. Ik zie regelmatig dat blokkades uit coulance eerder verwijderd worden. Misschien heb je geluk en wordt de jouwe ook verwijderd.

Moderators komen gemiddeld genomen binnen 24 uur voorbij.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 2
Als je een nieuw abonnement afsluit, zit er een blokkade op voor bellen, sms'en en data in het buitenland. Je kan in dat geval wel nog gebeld en gesms't worden, maar niet zelf bellen of sms'en of data verbruiken. De blokkade wordt automatisch verwijderd op het moment dat je de eerste 2 facturen hebt betaald.

Ik kan je adviseren om even te wachten op een moderator. Ik zie regelmatig dat blokkades uit coulance eerder verwijderd worden. Misschien heb je geluk en wordt de jouwe ook verwijderd.

Moderators komen gemiddeld genomen binnen 24 uur voorbij.
Bedankt voor uw reactie!

Ik kan wel op internet. En ik heb gister mijn telefoon en een maximaal deel van mijn abbo betaald voor 700€. Ook volgens de verkoper kon ik gewoon in Engeland gebruik maken van mijn toestel. Ik kocht hem juist voor mijn vlucht omdat ik naar Engeland ging. Zou graag willen bellen, hoop dat een moderator mij kan helpen.

Groetjes, San
Reputatie 7
Badge +15
Hey Sanderinos,

Ruim binnen 24 uur in dit geval 😉

Trajh91, zat al in de goede richting. In jouw geval was er alleen nog een blokkade actief op bellen in het buitenland. Aangezien je nu in het buitenland bent is het natuurlijk wel handig als je helemaal bereikbaar bent. Ik heb de blokkade dan ook direct voor je verwijderd.

Omdat er al een lopend topic over dit onderwerp is heb ik jouw topic gesloten. Als je nog vragen hebt dan kun je ze uiteraard in het lopende topic stellen.