Beantwoord

Kan niet bellen in buitenland

• 29 juni 2020
  • 3 reacties
  • 369 Bekeken

hallo, ik heb een prepaid sim en ben al langere tijd in Nepal en gebruik daar een lokale sim. Nu de NL sim er in gedaan om iets te regelen in NL, maar ik kan niet bellen of sms ontvangen. Bij bellen krijg ik de mededeling ‘call restricted’. Voor zover ik in de app kan zien staan alle instellingen mbt toestemming bellen/smsen sturen/ontvangen in buitenland goed, ook heb ik prepaid tegoed, en op toestel staat roaming aan. Verbinding is ook supergoed. Waarom kan ik toch niet bellen/smsen?

mvg

Arjan

icon

Beste antwoord door Hajar 30 juni 2020, 10:58

Hi Arjan,

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een blokkade had en die heb ik verwijderd. Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren of het nu wel werkt? Als je op onze dekkingskaart kijkt dan zie je dat je in Nepal verbinding kan maken met het netwerk Ncell Pvt. Ltd of NTC. Zou je deze handmatig kunnen selecteren en testen welke het beste werkt? In het buitenland ben je ook afhankelijk van de dekking daar dus door een van deze netwerk te selecteren zou je een betere dekking moeten hebben. 

Ik hoor graag of het lukt en wens je een fijne tijd in Nepal!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Super! Veel plezier in Nepal! :blush:

top, werkt! bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Hi Arjan,

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een blokkade had en die heb ik verwijderd. Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren of het nu wel werkt? Als je op onze dekkingskaart kijkt dan zie je dat je in Nepal verbinding kan maken met het netwerk Ncell Pvt. Ltd of NTC. Zou je deze handmatig kunnen selecteren en testen welke het beste werkt? In het buitenland ben je ook afhankelijk van de dekking daar dus door een van deze netwerk te selecteren zou je een betere dekking moeten hebben. 

Ik hoor graag of het lukt en wens je een fijne tijd in Nepal!

Reageer