Vraag

Kan niet bellen in het buitenland

• 22 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

Elke keer als ik in buitenland ben kan ik niet bellen. Blokkade( die ik er zelf niet op zet) in juli verwijderd door Tmobile. Nu weer hetzelfde verhaal. Daarnaast kan ik niet op wifi in het buitenland. Dan blokkeerd ook alkes. Waarom

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Timmernansreuver ome.nl,

Dat is inderdaad niet handig! Ik heb in het systeem gekeken, maar ik zie dat er geen blokkades actief zijn. Kun je wel gebeld worden, sms'en en internetten? Ik zie dat je wel MB's hebt verbruikt in het buitenland de afgelopen dagen. In welk land ben je op dit moment? Kun je eens handmatig verbinden met een ander netwerk? Heb je hier overal last van of op één locatie? Heb je je simkaart misschien geknipt? Dat kan namelijk invloed hebben op jouw bereik. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te proberen? Zo ja, kun je dan wel bellen? Op die manier kunnen we kijken of het mogelijk aan je simkaart of toestel ligt.

Wat bedoel je precies met 'dan blokkeert alles' als je probeert te verbinden met wifi? Zie je wel een wifi-netwerk? Krijg je een melding als je probeert te verbinden? Kunnen andere apparaten wel verbinden met dit wifi-netwerk? Kun je eens proberen om met een ander wifi-netwerk te verbinden, werkt dat wel?

Een hoop vragen, maar met deze aanvullende informatie kunnen we kijken waar het probleem ligt. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Ik kon in Belgie wel op 4g netwerk. Appen, internetten enz. Ik zie wel wifiteken en open netwerk maar aks ik daar op ga dan verzend ik geen aojes meer en zegt tekefoon check je verbinding. Ook handmatig netwerk zoeken is dat zo. Ik kan wel gebeld worden en sms versturen en ontvangen. Baar niet zelf bellen. Mijn man kan wel op open wifi verbinding waar ik er niet op kan. Vooral het bellen en sms is belangrijk. Ben binnenkortvoor 4 weken in Spanje en mijn moeder is ziek. Verbinding met thuisfront is van levensbelang.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Timmernansreuver ome.nl,

Erg vreemd zeg! Bedankt voor de toelichting.

Heb je het wel naar je zin gehad in België? Binnenkort 4 weken naar Spanje, daar ben ik eigenlijk ook wel aan toe. :8

Heb je in Nederland geen problemen met het verbinden met een Wi-Fi netwerk? Welk merk en model toestel gebruik je?

Welke melding krijg je te zien als je iemand wilt bellen? Bel je naar een buitenlands nummer of een Nederlands nummer? Let op dat er voor het nummer dat je belt de landcode moet staan. Bel je dus naar een nummer als 0612345678 dan moet je in het buitenland bellen naar; 0031612345678. Hetzelfde geldt voor de sms'jes. Zou je willen controleren of het hier wel mee werkt wanneer je de mogelijkheid hebt?

Je maakt gewoon verbinding met het netwerk in het buitenland, er zijn geen blokkades actief en je toestel werkt omdat je ook gebeld kan worden. Alles zou dus gewoon moeten werken. Ik ben erg benieuwd naar je reactie.

Heel veel beterschap toegewenst! Ik kan me goed voorstellen dat je ook wilt kunnen bellen in zo'n situatie. We gaan er samen uit komen!

Reageer