Beantwoord

Kan niet bellen in het buitenland

• 18 oktober 2016
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

18/10 nr overgezet van ... naar tmobile, nu kan ik in zwittserland en duitsland wel gebeld worden maar zelf niet bellen. Kheb toch 120 minuut nl+eu in de bundel, hoe komt het dat ik niet kan bellen?? Grt vosselvriend
icon

Beste antwoord door MichelD4 18 oktober 2016, 23:44

Beste Vosselvriend,

Hartelijk welkom op het forum van T-Mobile!

Uit je verhaal kan ik opmaken, dat je vandaag (dinsdag 18 oktober) met nummerbehoud bent overgestapt van provider X naar T-Mobile, maar zelf niet kunt bellen in Duitsland en Zwitserland.
Dit komt omdat je nog maar net klant bent geworden bij T-Mobile, waardoor er nog een roamingblokkade op je aansluiting zit, ter voorkoming dat je gelijk hoge kosten gaat maken, ondanks het feit dat je 120 belminuten voor bellen in de EU hebt ontvangen.
Normaal gesproken wordt dit automatisch verwijderd, nadat je twee facturen hebt voldaan, iets waar je nu natuurlijk niets aan hebt.

Deze roamingblokkade kan uitsluitend door een medewerker van T-Mobile verwijderd worden, en kun je dus niet zelf doen via jouw My T-Mobile account.
Ik adviseer je daarom om morgenochtend (woensdag 19 oktober) gelijk te bellen met de telefonische klantenservice, vanuit het buitenland te bereiken via +316 2400 1200 (vanaf mobiel) of 0031 6 2400 1200 (vanaf vaste lijn).
Openingstijden zijn: Ma t/m Vrij tussen 8:00 en 20:00 uur, en Zaterdag van 8:30 tot 17:30 uur.

Dit is de snelste manier om gauw te kunnen bellen vanuit het buitenland, aangezien het via het forum tussen de 24 en 48 uur kan duren voordat een moderator het van je aansluiting verwijderd.

Hoop je hiermee geholpen te hebben, en wens je nog veel plezier in het buitenland.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Beste Vosselvriend,

Hartelijk welkom op het forum van T-Mobile!

Uit je verhaal kan ik opmaken, dat je vandaag (dinsdag 18 oktober) met nummerbehoud bent overgestapt van provider X naar T-Mobile, maar zelf niet kunt bellen in Duitsland en Zwitserland.
Dit komt omdat je nog maar net klant bent geworden bij T-Mobile, waardoor er nog een roamingblokkade op je aansluiting zit, ter voorkoming dat je gelijk hoge kosten gaat maken, ondanks het feit dat je 120 belminuten voor bellen in de EU hebt ontvangen.
Normaal gesproken wordt dit automatisch verwijderd, nadat je twee facturen hebt voldaan, iets waar je nu natuurlijk niets aan hebt.

Deze roamingblokkade kan uitsluitend door een medewerker van T-Mobile verwijderd worden, en kun je dus niet zelf doen via jouw My T-Mobile account.
Ik adviseer je daarom om morgenochtend (woensdag 19 oktober) gelijk te bellen met de telefonische klantenservice, vanuit het buitenland te bereiken via +316 2400 1200 (vanaf mobiel) of 0031 6 2400 1200 (vanaf vaste lijn).
Openingstijden zijn: Ma t/m Vrij tussen 8:00 en 20:00 uur, en Zaterdag van 8:30 tot 17:30 uur.

Dit is de snelste manier om gauw te kunnen bellen vanuit het buitenland, aangezien het via het forum tussen de 24 en 48 uur kan duren voordat een moderator het van je aansluiting verwijderd.

Hoop je hiermee geholpen te hebben, en wens je nog veel plezier in het buitenland.
Reputatie 6
Badge +15
Hey Vosselvriend,

Super fijn om te zien dat MichelD4 al op je gereageerd heeft. Omdat je hier op een klant-helpt-klant forum je bericht hebt geplaatst word je in eerste instantie als eerste geholpen door medeklanten (zoals MichelD4). Wij (T-Mobile Moderators) reageren doorgaans binnen 24-48 uur als onze hulp nog nodig is.

Ik zie dat je verder nog geen contact op hebt genomen met de klantenservice en ik ben daarom zojuist direct gaan kijken waarom je niet kunt bellen en ik geef je daar graag meer uitleg over. Omdat je contract net in is gegaan staat er een standaardblokkade op bellen in het buitenland. Omdat je uitgeeft dat je momenteel in het buitenland bent heb ik de blokkade direct voor je verwijderd. In dit forumtopic vind je hier meer informatie over. Mocht het nu nog niet werken dan kun je het beste je toestel even herstarten. :)

Ik hoop dat ik je zo naar verwachting geholpen heb en ik wens je nog veel plezier over de grens! Mocht je nog vragen hebben dan weet je mij te vinden.

Reageer