Beantwoord

Kan niet bellen/ sms'en in buitenland

• is een Top Poster
  • 5 reacties
Ik heb een stel samen SIM only abonnement met 120 minuten NL+EU. Zit nu in Spanje maar al twee dagen niet kunnen bellen of sms'en - ook niet naar voicemail. Heb wel bereik en kan wel ontvangen maar niet zelf bellen. Zowel klantenservice als My T-mobile is niet beschikbaar. Hoe moet ik dit opplossen? Graag zo spoedig mogelijk aantwoord hierop.
icon

Beste antwoord door Issam 26 oktober 2015, 17:10

Hoi Alkas,

Van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Goed dat je hierover contact hebt opgenomen. In het systeem zie ik dat je inmiddels telefonisch contact hebt opgenomen met de klantenservice. Zij hebben de, door jou genoemde, blokkade opgeheven. Als je jouw toestel één keer opnieuw start dan kan je overal gebruik van maken.

Werkt alles naar behoren? Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben dan weet je ons te vinden. Ik wens je nog een prettig verblijf toe in Spanje. 😉

Bekijk origineel

11 reacties

Heb je gecontroleerd of je (data) roaming aanstaat?
Data roaming checken
Dank voor jullie opmerkingen. Roaming staat aan - data roaming niet. Ik heb geen databundel voor het buitenland.
Telefoon ook al uitgezet om te resetten.
Als ik wil bellen krijg ik een melding dat oproep niet mogelijk is en dat ik contact op moet nemen met klantenservice, maar hoe? Kan ze ook niet bellen!
Goed om te weten.
Staat standaard er een blokkade bij T-mobile voor het bellen vanuit de buitenland ook als de abonnement dat toelaat. Vind ik heel vreemd, maar T-mobile blijkbaar niet.

Dit moet jij zelf (eenmalig) laten opheffen voordat jij met vakantie gaat! Kan je ook niet zelf doen in My T-mobile en de huidige status is daar ook niet te zien. Moet je als klant gewoon weten dat dit gebeurt en dat jij het zelf moet laten opheffen.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Alkas,

Van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Goed dat je hierover contact hebt opgenomen. In het systeem zie ik dat je inmiddels telefonisch contact hebt opgenomen met de klantenservice. Zij hebben de, door jou genoemde, blokkade opgeheven. Als je jouw toestel één keer opnieuw start dan kan je overal gebruik van maken.

Werkt alles naar behoren? Mocht je nog vragen of onduidelijkheden hebben dan weet je ons te vinden. Ik wens je nog een prettig verblijf toe in Spanje. 😉
Hoi Issam,

Zou u mij graag willen uitleggen waarom er een blokkade bestond.
Nu werkt alles maar ik heb drie dagen lang niet kunnen bellen/ sms'en door dit probleem c.q. beleid en ik heb er wel abonnementskosten voor betaald. Uw klantenservice weigerde om de reden voor de blokkaade aan mij uit te leggen.
Reputatie 6
Badge +12
@alkas,

Kan het kloppen dat je dit abonnement net hebt? T-Mobile zet altijd standaard een blokkade op het buitenland vanwege de veiligheid. Als ze dat niet zouden doen is het mogelijk dat iemand een abonnement afsluit en deze vervolgens 'misbruikt' in het buitenland. Doordat de blokkade erop staat is dit niet mogelijk. Nadat je een paar facturen hebt betaald wordt de blokkade automatisch opgeheven.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Alkas,

Apart dat ze dit niet voor je wilden uitleggen, want het is geen geheim..

Dave670 heeft het inderdaad goed uitgelegd. Het is enerzijds bescherming voor onszelf, om fraude tegen te gaan. Daarnaast is het ook voor de klant zelf nuttig. Sommige klanten hebben nog niet helemaal door wat alles kost en waar ze voor moeten betalen. Op deze manier voorkomen we dat ze zichzelf op de kosten jagen. Na het betalen van 2 facturen wordt deze blokkade automatisch opgeheven.

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als we nog iets voor je kunnen toelichten, dan horen we het graag van je! 🙂
Ben inmiddels terug uit buitenland.
Klopt wel dat ik een nieuwe abonnement heb sinds september maar ben al een aantal jaar klant bij T-mobile zonder betalingsproblemen, dus bescherming voor T-mobile in dit geval snap ik dan ook niet.
Ook vreemd dat bij mijn vorige abonnement (alleen NL) kon ik altijd bellen in het buitenland, maar nu overgestapt naar Stel Samen inclusief 120 min NL en Europa, en staat er ineens een blokkade op.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Alkas,

Aangezien het een nieuw contract/abonnement wordt er alsnog ter bescherming een blokkade op gebruik in het buitenland geplaatst. Dit is een geautomatiseerd proces, dus dit is niet te wijzigen van tevoren. Als dit wordt aangekaart, dan kunnen we dit handmatig omzetten, zoals bij jou is gebeurd.

Deze regeling is overigens nieuw bij Stel Samen & Stel Bij, dus vandaar dat dit deze keer anders is dan bij je vorige abonnement.

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan weten!

Reageer