Beantwoord

Kan niet smsen of bellen in Vietnam

Beste t-mobile,

Ik zit nu al een week in Vietnam en kan niet bellen of smsen wat best vervelend is.. Ik ga ook niet bellen met de klantenservice, want dat kost mij veel geld en ben geen rijke student. Ik hoop dat het via dit bericht opgelost kan worden. Want ik zal af en toe een paar dagen geen internet hebben en mijn thuisfront wilt graag af en toe iets van mij horen.

Groetjes,

Nadia Terpstra
icon

Beste antwoord door RHMvdEinde 25 november 2015, 09:18

Hi Nadia. Ik raad je aan om je de chat deze vraag te stellen. T-Mobile Moderators geven met een reactietijd van gemiddeld 48 uur een antwoord.

Via de chat kan de klantenservice controleren wat de oorzaak is en je probleem mogelijk meteen oplossen.

Mogelijke oorzaken.

- Nieuwe abonnement, waardoor er nog een blokkade actief staat. Bij een Stel Samen & Stel Bij abonnement, haalt de klantenservice deze handmatig weg.
- Betalingsachterstand. Dit kun je checken via de betaalstatus. Bij een betalingsachterstand kun je een blokkade krijgen voor het roamen. En dan kun je niet bellen of sms in het buitenland.

- Verkeerde provider geselecteerd. T-Mobile heeft met Viettel en VNPT een contract zodat jij het netwerk mag gebruiken. Is dat de provider die je in beeld krijgt te zien? Indien niet selecteer handmatig een andere provider.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Badge +7
Hi Nadia. Ik raad je aan om je de chat deze vraag te stellen. T-Mobile Moderators geven met een reactietijd van gemiddeld 48 uur een antwoord.

Via de chat kan de klantenservice controleren wat de oorzaak is en je probleem mogelijk meteen oplossen.

Mogelijke oorzaken.

- Nieuwe abonnement, waardoor er nog een blokkade actief staat. Bij een Stel Samen & Stel Bij abonnement, haalt de klantenservice deze handmatig weg.
- Betalingsachterstand. Dit kun je checken via de betaalstatus. Bij een betalingsachterstand kun je een blokkade krijgen voor het roamen. En dan kun je niet bellen of sms in het buitenland.

- Verkeerde provider geselecteerd. T-Mobile heeft met Viettel en VNPT een contract zodat jij het netwerk mag gebruiken. Is dat de provider die je in beeld krijgt te zien? Indien niet selecteer handmatig een andere provider.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nadia,

Geweldig zeg, Vietnam! Zit je daar ook voor je studie? :)

Er stond inderdaad een blokkade op het gebruik in het buitenland, zoals RHMvdEinde al opperde. Ik heb deze per direct voor je verwijderd, dus je kunt vanaf nu weer gewoon contact nemen met ons koude kikkerlandje, genaamd Nederland (en andere landen in de wereld overigens)! ;)

Een heel mooie tijd toegewenst in Vietnam en mocht je nog vragen hebben, laat het even weten!

Reageer