Beantwoord

Klacht EU roaming verkeerde voorlichting

• 11 mei 2018
  • 2 reacties
  • 248 Bekeken

beste T-mobile,

Hierbij wil ik graag een klacht indienen. Ik heb in November aangegeven tijdelijk naar het buitenland te emigreren voor werk. Nu is mij verteld dat ik mijn data en minuten overal in de EU kan gebruiken ZONDER EXTRA KOSTEN. Nu krijg ik gister een sms dat ik per GB ga betalen omdat mijn VERBRUIK groter is in de EU als in Nederland. Echter verbruik ik nog geen 40% van mijn databundel (dus betekent dit dat ik maar onbeperkt youtube filmpjes of TV moet kijken die paar dagen in Nederland om mijn verbruik daar te verhogen)?!

Wat een absurde manier om je klanten zo verkeerd te informeren en dan ook nog met extra kosten proberen op te zadelen. Ook wordt er geen fatsoenlijk alternatief geboden (ja betalen per KB/GB..)

Al met al teleurstellend..:@ #T-mobile #tmobile #waardeloosstreamenindeEU
icon

Beste antwoord door David 12 mei 2018, 12:58

Hoi Dennis,

Nooit leuk natuurlijk om dergelijke hashtags over een ervaring bij ons te lezen!

Ik zie inderdaad terug dat er contact is geweest over de wijzigingen in de wet. Dit was een vrij kort gesprek, dus de voorwaarden van 'Roam like home' zijn niet ter sprake gekomen. Deze voorwaarden zijn echter al wel eerder van start gegaan en waren ook onderdeel van het contract waar je akkoord mee bent gegaan. In deze voorwaarden is opgenomen dat de contractant, over een periode van 4 maanden, meer in Nederland moet zijn dan in de EU én dat er ook meer MB's in Nederland moeten worden gebruikt, ten opzichte van landen in de EU.

Je geeft aan dat je tijdelijk in Engeland verblijft, over hoe tijdelijk hebben we het in dat geval? Je kunt er tijdelijk voor kiezen de bundel omlaag te schroeven en roaming uit te schakelen, tot je weer terug bent in Nederland. Dit is natuurlijk wel afhankelijk hoe tijdelijk jouw verhuizing is. Een alternatief zou zijn om de extra kosten te betalen, roaming uit te schakelen of het contract af te kopen. Zoals aangegeven, dit is afhankelijk van jouw verblijf in Engeland en natuurlijk ook wat jouw voorkeur geniet.

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, dan horen we het graag!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Dennis,

Nooit leuk natuurlijk om dergelijke hashtags over een ervaring bij ons te lezen!

Ik zie inderdaad terug dat er contact is geweest over de wijzigingen in de wet. Dit was een vrij kort gesprek, dus de voorwaarden van 'Roam like home' zijn niet ter sprake gekomen. Deze voorwaarden zijn echter al wel eerder van start gegaan en waren ook onderdeel van het contract waar je akkoord mee bent gegaan. In deze voorwaarden is opgenomen dat de contractant, over een periode van 4 maanden, meer in Nederland moet zijn dan in de EU én dat er ook meer MB's in Nederland moeten worden gebruikt, ten opzichte van landen in de EU.

Je geeft aan dat je tijdelijk in Engeland verblijft, over hoe tijdelijk hebben we het in dat geval? Je kunt er tijdelijk voor kiezen de bundel omlaag te schroeven en roaming uit te schakelen, tot je weer terug bent in Nederland. Dit is natuurlijk wel afhankelijk hoe tijdelijk jouw verhuizing is. Een alternatief zou zijn om de extra kosten te betalen, roaming uit te schakelen of het contract af te kopen. Zoals aangegeven, dit is afhankelijk van jouw verblijf in Engeland en natuurlijk ook wat jouw voorkeur geniet.

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, dan horen we het graag!
Beste David,

Zie de email van daar wordt dit toch overduidelijk gesteld:

Verzonden: dinsdag 14 november 2017 20:39
Aan: T-Mobile Klantenservice
Onderwerp: Re: [Incident: 171021-000033]

Ik verblijf waarschijnlijk tot medio December 2017, ik heb mijn bundel inmiddels op het allerlaagste gezet en zal dus zoveel mogelijk WIFI gebruiken en hooguit wat Whatsap op de roaming a 6 euro per GB.. toch mooi hoe het verkocht wordt maar het uiteindelijk niet werkt.. onbeperkte data in de EU.. sure als je maar betaald!! Ook schandalig dat er geen bundels meer aangeboden worden voor langer verblijf in de EU, maarja wie geeft er nog iets om hun klanten in 2018, T-mobile niet!!

Reageer