Beantwoord

kosten buitenland door sms 1987

Goeieavond,

Op dit moment zit ik in Griekenland en heb ik mijn telefoon uit staan!! ik zet deze alleen maar aan als ik moet bellen, internet gebruik ik niet! omdat ik hier via een kennis gratis op de laptop op internet kan schilt dit mij natuurlijk in de kosten en kan ik mijn belstatus via t-mobile in de gaten houden! Vanmorgen was deze status bijgewerkt en had ik overige kosten van 17,35 telefoon stond uit maar nadat ik in de avond weer op mijn t-mobile inlogde nadat ik naar huis had gebeld zag ik tot mijn verbazing een bedrag staan van meer dan 26 euro!!!! ook ontving ik een sms van 1987 met een raar teken wat ik nog niet eerder had ontvangen, via google las ik dat er meerdere mensen waren met het probleem en besloot ik direct contact met t-mobile op tenemen! T-mobile zocht voor mij of 1987 bekend was bij t-mobile maar de jongeman die ik aan de lijn had kon hierover niks vinden!! Hij gaf mij als antwoord dat ik maar moest wachten tot mijn rekeningoverzicht!!! De jongenman van t-mobile Jasper kon mij niet vertellen wat de oorzaak was dat mijn status in 1 keer twee keer zo hoog was geworden terwijl mijn telefoon uit stond!!! Ik vroeg hem of het mogelijk was mijn telefoon te blokkeren tot ik weer terug zou komen in nederland! Dit was gelukkig mogelijk maar de asociaal liet mij niet uitpraten en blokkeerde tijdens het gesprek mijn kaartje waardoor ik niet meer met deze jongeman verder kon praten! Ik zou nu toch willen weten van t-mobile wat hier verder mee gaat gebeuren en wie deze overige kosten gaat betalen!! Ik heb elke maand overige kosten en daar maak ik ook geen probleem van omdat ik daar zelf van op de hoogte ben en in nederland mijn telefoon elke dag aan staat maar ik ben nu 6 dagen in griekenland en van die 6 dagen staat mijn tel alleen aan als ik moet bellen naar het thuisfront direct hierna gaat mijn telefoon weer uit!!! In afwachting van een antwoord hoop ik dat t-mobile snel een reactie terug geeft!!! Groetjes Deborah
icon

Beste antwoord door deborahramona 9 september 2011, 16:29

Hoi Raymond, bedankt voor je reactie! Ik heb mijn sim laten blokkeren door t-mobile gister nadat ik een smsje ontving van 1987 omdat ik het gewoon weg niet vertrouw! De jongeman zag dat ik veel smsjes verstuurde maar ik heb vanaf griekenland 1 x een smsje verstuurd! Ik verblijf hier nog 5 dagen en zodra ik terug ben wil ik mijn sim weer laten activeren! Ik heb op google gelezen dat meerdere mensen het probleem hadden met t-mobile en sms 1987 en dat zij de kosten terug krijgen. Ik heb hier misschien 3 keer gebruik gemaakt van mijn telefoon om naar het thuisfront te bellen verder staat de telefoon direct weer uit! Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dat vanaf het buitenlandse netwerkt misbruik word gemaakt van deze situatie? Het roamen heb ik uitgezet zoals je beschreven had maar sim staat alsnog geblokkeerd heb ik hier verstandig aan gedaan? Dan nog even over het telefoongesprek met de jongeman, ik vond dit een heel naar gesprek omdat de jongenman mij niet liet uitpraten terwijl ik nu in het buitenland verblijf en ik best over het hoge bedrag in zit! ik heb in nederland altijd extra hoge kosten en daar maak ik ook zeker geen probleem van rekening word netjes elke maand betaald maar omdat ik van meerdere mensen heb gehoord over de hoge kosten die zij hadden gemaakt in het buitenland hield ik hier zeker rekening mee!!! Groetjes Deborah
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
@deborahramona
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Vervelend dat je het gesprek met de klantenservice zo hebt ervaren. Mijn excuses hiervoor!

Tijdens de lopende factuurperiode kunnen wij de 'overige kosten' helaas niet specificeren. Daarom wordt er gevraagd om de factuur af te wachten. Pas dan kunnen we zien hoe en wat er in rekening is gebracht. Wel zie ik dat je gebruikmaakt van een BlackBerry. Omdat je aangeeft dat je weleens je toestel aanzet, kan het zo zijn dat de BlackBerry automatisch een internetverbinding gaat starten om bijvoorbeeld e-mails op te halen, apps bij te werken of om te controleren of er nog ping-berichten zijn. Deze internetverbinding wordt dan in rekening gebracht.

Ik wil je vragen om, zodra de factuur online staat, deze na te kijken op internetkosten in het buitenland.

Als je nog enige tijd in het buitenland blijft, dan wil ik je adviseren om de internetverbinding in het buitenland te blokkeren. Hoe je dit kunt doen kun je terugvinden via de T-Mobile Toestelhulp.

Wat betreft de sms'jes van 1987, daar kan ik helaas geen informatie over vinden. Het kan zijn dat dit een informatie-sms is van het buitenlandse netwerk.
Hoi Raymond, bedankt voor je reactie! Ik heb mijn sim laten blokkeren door t-mobile gister nadat ik een smsje ontving van 1987 omdat ik het gewoon weg niet vertrouw! De jongeman zag dat ik veel smsjes verstuurde maar ik heb vanaf griekenland 1 x een smsje verstuurd! Ik verblijf hier nog 5 dagen en zodra ik terug ben wil ik mijn sim weer laten activeren! Ik heb op google gelezen dat meerdere mensen het probleem hadden met t-mobile en sms 1987 en dat zij de kosten terug krijgen. Ik heb hier misschien 3 keer gebruik gemaakt van mijn telefoon om naar het thuisfront te bellen verder staat de telefoon direct weer uit! Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dat vanaf het buitenlandse netwerkt misbruik word gemaakt van deze situatie? Het roamen heb ik uitgezet zoals je beschreven had maar sim staat alsnog geblokkeerd heb ik hier verstandig aan gedaan? Dan nog even over het telefoongesprek met de jongeman, ik vond dit een heel naar gesprek omdat de jongenman mij niet liet uitpraten terwijl ik nu in het buitenland verblijf en ik best over het hoge bedrag in zit! ik heb in nederland altijd extra hoge kosten en daar maak ik ook zeker geen probleem van rekening word netjes elke maand betaald maar omdat ik van meerdere mensen heb gehoord over de hoge kosten die zij hadden gemaakt in het buitenland hield ik hier zeker rekening mee!!! Groetjes Deborah
Reputatie 6
@deborahramona
Als je in het buitenland kosten maakt, dan worden deze pas later doorgegeven vanuit de buitenlandse provider aan T-Mobile. Als je je simkaart hebt laten blokkeren en dus geen gebruik meer hebt gemaakt van je abonnement, kan het dus nog wel zijn dat de belstatus blijft veranderen in verband met de eerdergenoemde vertraging in de verwerking van de kosten.

Meer informatie kan ik je op dit moment helaas niet geven.

Reageer