kosten Dataverbruik buitenland

Reputatie 2
Zijn er eigenlijk tips om het datagebruik van de iPhone in de hand te houden? Aangezien bij Apple applicaties nooit geheel worden "afgesloten" maar altijd op de achtergrond blijven draaien. Zo kan een Safari die op de achtergrond blijft draaien heel wat data genereren, ongemerkt. Hoe werkt dat precies, en hoe houd je dat in de hand, zonder "op Vliegtuigmodus" te moeten (dan ben je nl niet meer bereikbaar...)?

Iets met Push/Pull en Fetch in de instellingen misschien?
Ik wil "Data Roaming" niet uitzetten, want dan kan ik niets meer in het buitenland. Ik wil wel graag kunnen internetten daar, maar dan wel zodanig dat er geen kosten "achter mijn rug om" worden gegenereerd. Dus alleen e-mail checken, weer/nieuws bijwerken etc als ik er expliciet om vraag.

This topic has been closed for comments

159 reacties

Reputatie 4
dataroaming uitzetten?
Reputatie 2
Dat zeg ik net, dat wil ik niet, omdat ik dan helemaal niet meer kan internetten/e-mailen in het buitenland...
Reputatie 2
Of is het misschien een idee om Data Roaming uit te zetten als ik ga, en dan op momenten dat ik in het buitenland even wil internetten het weer aanzetten, dan internetten en na afloop weer uitzetten?
Reputatie 2
Ik vraag me bijvoorbeeld ook af of het zin heeft om de "Push"-optie uit te zetten in mijn iPhone in het buitenland. En dan de "Fetch" op "Handmatig".

Tot nog toe lees ik weinig reacties, maar met het oog op de aankomende vakantie neem ik aan dat wel meer mensen willen weten hoe ze in het buitenland hun datagebruik binnen de perken kunnen houden?
Reputatie 2
Het zou fijn zijn als T-mobile hierop reageerde.
Reputatie 2
De optie die je zelf al geeft (uitzetten, even aan op het moment dat je het nodig hebt en vervolgens weer uit) is inderdaad een verstandige optie.
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb sinds kort een Iphone 3gs met i-150 abonnement. Nu heb ik ergens gelezen dat je dan onbeperkt van hotspots gebruik kan maken? kan dat ook in het buitenland?

gr, Jard
Reputatie 3
Er zit geen hotspot-gebruik in het buitenland bij de iPhone-abonnementen inbegrepen. Wellicht kun je in het buitenland wel gratis toegangspunten vinden; hotels bieden deze vaak gratis aan haar gasten aan.

Mocht je geen gratis hotspots kunnen vinden, bepaalt de aanbieder van de hotspot de tarieven voor het gebruik ervan en hoe je kunt betalen. Meestal is het mogelijk te betalen met een creditcard.
Reputatie 2
Ik ben ook in duitsland en ik ga naar instellingen en dan kijken of dataroaming uitstaat.
Tot nu toe heb ik voor niks betaald, geen extra kosten.
En als je wilt internetten zou ik gewoon over wlan gaan en ergens vragen of het daar gaat of misschien ken je daar wel iemand die dat heeft.
Dataroaming zou ik zowiezo niet in het buitenland doen omdat het echt heel erg duur is.
En ook kijken dat 3g uitstaat.
Reputatie 2
dataroaming moet je wel uitzetten.
Anders krijg je een hoge rekening omdat je dan een verbinding met het internet hebt.
Maar die kun je altijd weer aanzetten, het gaat dan gelijk dus echt die moeite is het niet.
Vergeet alleen niet om het weer uit te zetten 🙂
Reputatie 2
Goede avond iedereen,

Binnenkort ga ik met vakantie naar het buitenland,ik heb op dit moment een abonnement
met onbeperkt internetten,maar volgens mij geldt dit niet in het buitenland.

Moet ik mijn internet verbinding alvast uitschakelen zodra ik in het buitenland ben(Spanje) of wordt je eerst gevraagd om verbinding te maken of gaat dat ook van zelf en heb je op dat moment de kosten niet in de gaten.

Wie o wie kan mij hier iets over vertellen?

Met vriendelijke groet,

Coco
Reputatie 2
Ik zou voor de zekerheid je dataroaming uitzetten!
Ik heb nu ook een I-phone met onbeperkt internet. Vorig jaar had ik een N95 met onbeperkt dataverkeer. Toen heb ik nooit een waarschuwings smsje gehad dat je moest opletten in het buitenland, omdat deze abo dan niet geldt! Mijn rekening was toren hoog!!
Nu heb ik dit jaar wel een waarschuwing via sms gehad dat ook deze onbeperkte internet abo, niet in het buitenland geldt!!!
Wees dus gewaarschuwd, want je schrikt je echt kapot wat ze durven te vragen voor een paar simpele mb's die worden opgehaald voor de mailtjes die je wilt bekijken!!

Fijne vakantie....ik ben ook dit weekend vertrokken naar Spanje!! (here we come!!)
Reputatie 2
Misschien niet helemaal hier juist, maar ik zie altijd wel hotspots van t-mobile in NL, maar hoe maak ik daar verbinding mee (iphone, i-300)
Reputatie 6
@Terencew47
Met behulp van de zoekfunctie wat nuttige info gevonden:
[u]Hoe kan ik gebruikmaken van een T-Mobile HotSpot?[/u]
Als je op een T-Mobile HotSpot je internetbrowser opstart, verschijnt de HotSpot portal (startpagina) en kun je inloggen op T-Mobile HotSpot.

Met een iPhone moet je er dus wel voor zorgen dat je WiFi aan hebt staan. Als je wilt inloggen wordt er om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Zie hieronder:

[u]Ik heb een T-Mobile abonnement. Hoe kan ik me aanmelden voor HotSpot betaling via mijn T-Mobile factuur?[/u]
Ben je T-Mobile Abonnee, sms dan HOTSPOT naar 9434 (WIFI).
Je ontvangt per sms een gebruikersnaam en wachtwoord om gebruik te kunnen maken van de HotSpot. De kosten van je HotSpot verbruik reken je nu af via je reguliere factuur. Er zijn geen eenmalige of terugkerende kosten. Je verbruik wordt berekend per 100 KB.

Met een iPhone abonnement zul je de kosten natuurlijk niet terugzien op de factuur om dat deze inbegrepen zijn.
Reputatie 2
Misschien wat cinisch, maar een andere provider kiezen helpt misschien! Bon voyage 🙂
Reputatie 2
Hallo,

Ik ga binnenkort op vakantie naar het buitenland. Ik heb een iPhone 3G S en die neem ik natuurlijk mee. Mijn vraag is: kan ik dan gewoon google maps gebruiken zonder bij te hoeven betalen? Deze vraag mailde ik ook naar T-mobile zelf, die zeiden dat het kosteloos is om gebruik te maken van de gps funktie, maar dan mag ik geen kaarten via internet binnenhalen.. Dus dan kan ik 't niet gebruiken zonder die extra kosten?
Reputatie 2
GPS gebruiken is uiteraard gratis, maar Google Maps niet, want die gebruikt internet voor het ophalen van de kaarten! Dus Google Maps kun je niet gebruiken zonder extra kosten in het Buitenland.
Reputatie 2
Vorige week naar Frankrijk geweest. Daar koste het binnenhalen van 1 mb 2 euro.
Kaarten binnenhalen kost geld idd. Download de app OffMaps of Trails, daarmee kun je kaartmateriaal cachen voor off-line gebruik. Dan moet je dus thuis in de app aangeven welk kaartmateriaal je mee wilt nemen en dan wordt het vantevoren gedownload.

**edit**Ilona-Moderator T-Mobile Forum
Reputatie 2
Gister heb ik een half uur met iemand aan de telefoon gehangen, die vanaf Frankrijk mij had opgebeld. Ik was wel benieuwd hoeveel dit mij extra zou kosten, alleen komt er helemaal niks bij, bij overige kosten?! Toch is het ruim voor de update tijd van de belstatus geweest..

Zijn hier geen extra kosten aan verbonden?

Groetjes
Reputatie 2
Hoi henkiee100,

Wanneer jij in Nederland wordt gebeld, betaal je niets extra. Het maakt niet uit of je door een Nederlands of buitenlands nummer wordt gebeld en ook niet waar de beller zich bevindt.

Het is anders wanneer jij in het buitenland bent. Dan betaal je voor het gebruik van het buitenlandse netwerk. De beller betaalt het gedeelte 'tot aan de grens' en jij betaalt zelf het gedeelte 'vanaf de grens', ofwel: de kosten voor gebeld worden. Het maakt voor jou ook dan niet uit of iemand vanuit Nederland belt, vanuit een ander land of bijvoorbeeld naast je staat in Spanje. Meer informatie kun je opvragen via www.t-mobile.nl/buitenland.
Reputatie 2
Hoi Henkiee100,

Zo lang jij met je T-Mobile Nederlandse SIM kaart in Nederland bentm en T-Mobile NL (oid) in je schermpje hebt staan, dan heb je geen kosten aan het ontvangen van gesprekken van waar dan ook uit de wereld je wordt gebeld.

Voor het ontvangen van gesprekken betaal je als op een ander dan T-Mobile NL netwerk zit. Dus bijvoorbeeld in Duitsland waar je ook T-Mobile hebt. Maar dan zie je in je scherm T-Mobile DE. Dit fenomeen heet Roaming. De exacte kosten voor het roaming zijn terug te vinden in het productinformatie menu -> gebeld worden in het buitenland.

Grz,
AsianBoy
Reputatie 2
hoe kan ik met mijn relax 300 sim only abonnement bellen vanuit en naar het buitenland? SMS-en lukt wel, maar bellen niet. Wie heeft een goede tip? Alvast bedankt!
Reputatie 3
De algemene tip is: kijk goed of je de juiste landcode gebruikt. Als je hier niets aan hebt, heb je een individueel probleem en adviseer ik je contact op te nemen met T-Mobile Klantenservice.
Reputatie 2
Je moet dat eerst activeren bij de klantenservice. Ik weet wel dat bij het flexabbonement het automatisch wordt geactiveerd na de eerste betaling van je factuur.