Beantwoord

kosten langere tijd in het buitenland

• 28 november 2018
  • 1 reactie
  • 919 Bekeken

in feb/maart dit jaar heb ik bij jullie in de winkel op aanraden van de medewerker een abonnement afgesloten, hierbij heb ik duidelijk gemeld dat ik voor 7 maanden naar spanje zou vertrekken en gevraagd of dat een probleem zou zijn, hierop antwoorde uw medewerker dat het geen probleem zou zijn en geen extra kosten met zich mee zou brengen, groot was mijn verbazing dat ik een bericht van jullie kreeg dat ik omdat ik meer verbruikte in het buitenland dan in nederland er 7.50 per gb extra bovenop de al berekende kosten zou moeten worden betaald,dit ondanks dat ik elke maand gewoon netjes travel en surf data heb gekocht, de optie die ik na het bellen met de klantenservice kreeg was of betalen of het abonnement afkopen, daar afkopen en opzegging op dat moment veel problemen voor mij met zich mee bracht kon ik niet anders dan dit abonnement aanhouden.
om eerlijk te zijn voel ik me aardig in de maling genomen door uw medewerker en zou ik het zeer waarderen als tmobile zich van zijn goede kant liet zien en mij hierin tegemoet zou komen in plaats van aan de telefoon te melden dat tmobile niet verantwoordelijk is voor door medewerkers geboden verkeerde voorlichting.
mvg j van dijk
icon

Beste antwoord door David 29 november 2018, 08:40

Hoi Jeff,

Op zo'n moment valt het dan inderdaad rauw op je dak, zo'n bericht over het roamgedrag in het buitenland. Het is spijtig dat er in de winkel verkeerde informatie is gegeven, maar de voorwaarden van 'Roam like home' zijn hierin leidend. Deze voorwaarden zorgen ervoor dat er geen misbruik wordt gemaakt van abonnementen in de EU, waarbij er bijvoorbeeld in het voordeligste land een abonnement wordt afgesloten, om vervolgens elders te gebruiken. Om dit soort misbruik te voorkomen zijn er bepaalde regels voor het gebruik van het abonnement en dat betekent dat je over een periode van 4 maanden meer in Nederland moet zijn én meer data in Nederland moet verbruiken dan over de grens. Om de kosten te voorkomen kun je in Nederland veel internet gebruiken om de verstoring van de balans weer recht te trekken.

Je hebt inderdaad ook aanvullers aangeschaft en ook dat is een geldige manier om de extra toeslag te ontlopen. Als je naar de specificatie van jouw factuur gaat (dit kan via My T-Mobile) dan zie je ook dat op het moment dat er een aanvuller is aangezet, er geen kosten in rekening worden gebracht voor het dataverbruik. Wanneer er echter geen aanvuller is aangezet, dan mogen wij de toeslag berekenen op de verstookte MB's. Je kunt hierin zelf de afweging maken welke keus voor jou het beste is. Vanaf 2019 worden ook de toeslagen weer aangepast, conform de wetgeving.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we dat graag van je, Jeff!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jeff,

Op zo'n moment valt het dan inderdaad rauw op je dak, zo'n bericht over het roamgedrag in het buitenland. Het is spijtig dat er in de winkel verkeerde informatie is gegeven, maar de voorwaarden van 'Roam like home' zijn hierin leidend. Deze voorwaarden zorgen ervoor dat er geen misbruik wordt gemaakt van abonnementen in de EU, waarbij er bijvoorbeeld in het voordeligste land een abonnement wordt afgesloten, om vervolgens elders te gebruiken. Om dit soort misbruik te voorkomen zijn er bepaalde regels voor het gebruik van het abonnement en dat betekent dat je over een periode van 4 maanden meer in Nederland moet zijn én meer data in Nederland moet verbruiken dan over de grens. Om de kosten te voorkomen kun je in Nederland veel internet gebruiken om de verstoring van de balans weer recht te trekken.

Je hebt inderdaad ook aanvullers aangeschaft en ook dat is een geldige manier om de extra toeslag te ontlopen. Als je naar de specificatie van jouw factuur gaat (dit kan via My T-Mobile) dan zie je ook dat op het moment dat er een aanvuller is aangezet, er geen kosten in rekening worden gebracht voor het dataverbruik. Wanneer er echter geen aanvuller is aangezet, dan mogen wij de toeslag berekenen op de verstookte MB's. Je kunt hierin zelf de afweging maken welke keus voor jou het beste is. Vanaf 2019 worden ook de toeslagen weer aangepast, conform de wetgeving.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we dat graag van je, Jeff!

Reageer