Beantwoord

Kosten voor bellen buiten de EU

• 28 juli 2020
  • 13 reacties
  • 722 Bekeken

Reputatie 1

Ik klikte per ongeluk op een verkeerd nummer en hing gelijk erna weer op. Maar voor die kleine 2 seconde wordt er €1,27 gerekend. Waarom zoveel als ik niet eens heb gebeld. 

icon

Beste antwoord door Hajar 29 juli 2020, 11:54

Hi @R.Kbdy68 

Ik ben direct voor je gaan kijken en volgens ons systeem is je simkaart momenteel aangemeld vanuit Turkije. Op onze tarievenlijst zie je dat bellen vanuit het buitenland naar zone 2 €1,27 per minuut kost. Zoals @Waqqas heeft aangegeven worden gesprekken onder de minuut afgerond naar 1 minuut en daarom zie je de extra kosten staan. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt en wens je veel plezier daar! Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @R.Kbdy68 

Bedankt voor het doorgeven. Ik heb de extra kosten voor je vergoed, dit zal zichtbaar zijn op je eerstvolgende factuur van september. De vergoeding wordt daarmee verrekend en dus zal die factuur lager zijn dan normaal. Deze factuur moet wel op tijd voldaan zijn om extra kosten te voorkomen. Ik hoop dat hiermee alles weer naar wens is. Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!

Reputatie 1

Hi @R.Kbdy68 

Je kan in dit geval het beste je factuur afwachten. Als die €1,27 er dan ook op staat dan zal ik het vergoeden. Kan namelijk goed zijn dat het nu alleen zichtbaar is bij je verbruiksstatus maar niet op je factuur. Ik hoor graag van je wanneer je factuur online staat. 

Ik heb gewacht en mijn nieuwe factuur is gekomen. De extra kosten zijn er ook bij gekomen :( 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @R.Kbdy68,

Dit is nog niet de factuur waar Hajar in dit geval naar refereert, die komt pas eind augustus. Het is in dit geval dus nog even afwachten op de volgende factuur. Alvast een goed en zonnig weekend! :sun_with_face:

Reputatie 1

Hi @R.Kbdy68 

Je kan in dit geval het beste je factuur afwachten. Als die €1,27 er dan ook op staat dan zal ik het vergoeden. Kan namelijk goed zijn dat het nu alleen zichtbaar is bij je verbruiksstatus maar niet op je factuur. Ik hoor graag van je wanneer je factuur online staat. 

Ik zie staan in de app een nieuwe factuur van 29 juli voor 8 augustus van €16,00 en erboven staat dat ik kosten heb gemaakt. Klopt het zo? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @R.Kbdy68 

Reputatie 1

@R.Kbdy68

Voor alleen overgaan betaal je inderdaad niks maar misschien was er toch even opgenomen toen jij wou ophangen bijvoorbeeld?

De kosten zouden er niet zomaar komen, was het een bekende nummer? Anders had het misschien een "overgaan bandje" kunnen zijn.

Het was mijn moeder die ik belde. 

Reputatie 1

@R.Kbdy68

Voor alleen overgaan betaal je inderdaad niks maar misschien was er toch even opgenomen toen jij wou ophangen bijvoorbeeld?

De kosten zouden er niet zomaar komen, was het een bekende nummer? Anders had het misschien een "overgaan bandje" kunnen zijn.

Jaa inderdaad. Diegene heeft echt niet opgenomen

Reputatie 7
Badge +17

@R.Kbdy68

Reputatie 1

Hi @R.Kbdy68 

Ik ben direct voor je gaan kijken en volgens ons systeem is je simkaart momenteel aangemeld vanuit Turkije. Op onze tarievenlijst zie je dat bellen vanuit het buitenland naar zone 2 €1,27 per minuut kost. Zoals @Waqqas heeft aangegeven worden gesprekken onder de minuut afgerond naar 1 minuut en daarom zie je de extra kosten staan. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt en wens je veel plezier daar! Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten!

Dat klopt alleen had diegene nog niet opgenomen. Hij ging alleen over voor 2 seconde. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @R.Kbdy68 

Ik ben direct voor je gaan kijken en volgens ons systeem is je simkaart momenteel aangemeld vanuit Turkije. Op onze tarievenlijst zie je dat bellen vanuit het buitenland naar zone 2 €1,27 per minuut kost. Zoals @Waqqas heeft aangegeven worden gesprekken onder de minuut afgerond naar 1 minuut en daarom zie je de extra kosten staan. 

Reputatie 7
Badge +20

Beste @R.Kbdy68  Daar heb je gelijk in. Was het soms een betaalnummer?

Wacht anders even op de reactie van een moderator. Wij kunnen niet bekijken waar dit bedrag vandaan komt.

De moderators helpen iedereen op volgorde van binnenkomst berichten.

Fijne avond!

Reputatie 1

Hallo @R.Kbdy68 

Heb je per ongeluk gebeld naar zone 3? Dat kost €1,27. Gesprekken die worden berekent per seconde met een minimum van 1 minuut dus als je onder de 1 minuut zit zal het altijd naar 1 minuut worden afgerond.

Maar turkije ligt in zone 2. Dan hoort het €1,02 te zijn per minuut

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @R.Kbdy68 

Heb je per ongeluk gebeld naar zone 3? Dat kost €1,27. Gesprekken die worden berekent per seconde met een minimum van 1 minuut dus als je onder de 1 minuut zit zal het altijd naar 1 minuut worden afgerond.

Reageer