Beantwoord

Kosten voor bellen Cyprus

Reputatie 2
Heb abonnement onbeperkt NL en 120 EU . Maar krijg toch kosten doorberekend voor gebeld worden en bellen naar Nederland
icon

Beste antwoord door Serviceweb 3 februari 2017, 07:46

Goedemorgen,

Op de pagina https://mobiel bellen in het buitenland t mobile. Zie ik alleen 'Cyprus (Griekse deel)' staan en dit is zone 1. Mijn logica zegt dat het Turkse deel dan onder Turkije valt (zone 2). Of dit ook daadwerklijk zo is kan een T-Mobile Moderator aangeven dus even afwachten tot er eentje hier langskomt.

Op de volgende pagina wordt ook alleen maar gesproken over het Griekse deel.

Kan het niet al zo zijn dat je minuten op zijn?

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemorgen,

Op de pagina https://mobiel bellen in het buitenland t mobile. Zie ik alleen 'Cyprus (Griekse deel)' staan en dit is zone 1. Mijn logica zegt dat het Turkse deel dan onder Turkije valt (zone 2). Of dit ook daadwerklijk zo is kan een T-Mobile Moderator aangeven dus even afwachten tot er eentje hier langskomt.

Op de volgende pagina wordt ook alleen maar gesproken over het Griekse deel.

Kan het niet al zo zijn dat je minuten op zijn?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Dave,

Wat heerlijk dat je op Cyprus bent! Hopelijk voor vakantie? 🙂

Begrijpelijk dat je wilt weten hoe dit precies zit! Ik zie dat Serviceweb al het juiste antwoord heeft gegeven. Op Cyprus kun je in zone 1 of in zone 2 zitten. Als je in zone 1 zit, kun je gebruik maken van de 120 minuten in de EU. In zone 2 is dit niet mogelijk. Ben je alleen in zone 1 geweest? Dan kan het zijn dat je dicht bij de grens toch verbinding hebt gemaakt met een provider van het Turkse deel. Ik zie op My T-Mobile namelijk terug dat een deel van jouw belletjes vanuit Cyprus wel onder de 120 EU minuten vallen.

Je kunt in dat geval het beste handmatig kiezen voor een provider van het Griekse deel. Dan kun je niet automatisch wisselen van provider. Op deze pagina vind je een overzicht van de providers per land.

Ik hoop dat je ondanks dit in ieder geval wel een fijne tijd daar hebt en dat bovenstaande tip helpt! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Als ik het goed begrijp:
- het Griekse Zuid-Cyprus: zone EU (dus je gebruikt je eigen nationale bundel)
- het 'Turkse' Noord-Cyprus: zone 2 (=Turkije)?

Is het mogelijk om in geheel Noord-Cyprus handmatig voor een provider van Zuid-Cyprus te kiezen? Heeft iemand daar ervaring mee?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Cassini,

Dat klopt inderdaad, jouw vermoeden over de zones. Ik heb persoonlijk geen ervaring met de verbinding op Cyprus, maar houd er rekening mee dat het signaal van de masten op Zuid-Cyprus waarschijnlijk niet zover kunnen reiken. Zo voorkom je kosten voor het gebruik in zone 2!
Ik ben weer terug van Cyprus en krijg meteen de rekening ook op de mat: Noord-Cyprus wordt op de T-Mobile rekening 'Turkije' genoemd.
Het is me niet gelukt handmatig providers op Zuid-Cyprus te kiezen. Zelfs de kosten gemaakt 'in' het grensgebied (dus tussen Noord- en Zuid-Cyprus) worden als 'Turkije' in rekening gebracht.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Cassini,

Waarschijnlijk was je toen toch verbonden met een Turks netwerk. Ik heb de kosten voor 'Turkije' vergoed. Dit zal zichtbaar zijn op je volgende factuur. Hopelijk is hiermee alles naar wens! 🙂

Reageer