Beantwoord

Maandje Amerika: hoe telefonie te regelen?

• 3 juni 2016
  • 8 reacties
  • 4311 Bekeken

Hey peeps,

Ik heb advies nodig. Ik ga voor een maandje naar Amerika en zou graag ook willen internetten als ik buiten ben. Ik heb, natuurlijk, een T-Mobile abonnement en een iPhone 6 waarvan ik niet weet of die nou simlock vrij is of niet.

Wat is het voordeligst: een buitenland abonnement (?) regelen via T-Mobile of daar een simkaart kopen?

Of misschien een betere vraag: wat zijn mijn opties?
icon

Beste antwoord door David 3 juni 2016, 13:27

Toe maar, toe maar, maandje Amerika! Ik ben jaloers! 😉 Welke kant ga je op, 1BJK903?

Je hebt een aantal opties om te kunnen internetten in het buitenland, die leg ik je graag uit en dan kun je zelf kijken wat je het handigst vindt:

- Travel & Surfpassen: met zo'n pas schaf je tijdelijk internet in het buitenland aan. Je kunt dan zelf een pas kopen die aansluit bij je wensen en de tijd die je nodig hebt om te internetten, als je bijvoorbeeld in grote steden bent kun je dan WiFi gebruiken;

- Altijd Wereld Internet: deze optie geef ik je ook mee, maar deze bundel loopt wel tot het einde van je contract en kost €41,99 per maand;

- Een simkaart in Amerika kopen: je koopt dan een losse prepaidsimkaart die je (indien nodig) kunt opwaarderen. De kosten hiervan kan ik je helaas niet geven, maar het kan voordeliger zijn dan bundels uit Nederland.

Als je gaat voor de optie Travel & Surf, dan raad ik je wel aan om op de kaart gelijk even te kijken welke provider de beste dekking heeft in de omgeving waar jij reist.

Mocht je nog ergens informatie over willen, stuur ons dan even een berichtje en anders wens ik je alvast veel plezier en een goede reis! 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Toe maar, toe maar, maandje Amerika! Ik ben jaloers! 😉 Welke kant ga je op, 1BJK903?

Je hebt een aantal opties om te kunnen internetten in het buitenland, die leg ik je graag uit en dan kun je zelf kijken wat je het handigst vindt:
- Travel & Surfpassen: met zo'n pas schaf je tijdelijk internet in het buitenland aan. Je kunt dan zelf een pas kopen die aansluit bij je wensen en de tijd die je nodig hebt om te internetten, als je bijvoorbeeld in grote steden bent kun je dan WiFi gebruiken;
- Altijd Wereld Internet: deze optie geef ik je ook mee, maar deze bundel loopt wel tot het einde van je contract en kost €41,99 per maand;
- Een simkaart in Amerika kopen: je koopt dan een losse prepaidsimkaart die je (indien nodig) kunt opwaarderen. De kosten hiervan kan ik je helaas niet geven, maar het kan voordeliger zijn dan bundels uit Nederland.

Als je gaat voor de optie Travel & Surf, dan raad ik je wel aan om op de kaart gelijk even te kijken welke provider de beste dekking heeft in de omgeving waar jij reist.

Mocht je nog ergens informatie over willen, stuur ons dan even een berichtje en anders wens ik je alvast veel plezier en een goede reis! 🙂
David, dank je wel. Dat wordt NY en Boston, waarschijnlijk.

Ben bekend dmmet de Travel & Surf passen en vind het ook zeker mooi, maar jammer dat die dingen maar een week geldig zijn. Het wordt gortig als je ze een maand wil gebruiken. Toch wel een mooi alternatief, dat wel.

Ik ga kijken of ik daar een simkaart kan kopen en daarna zie ik wel weer verder. Dank voor je snelle reactie!
Reputatie 5
Badge +17
Hi hi,

Gaaf zeg! David is niet de enige die jaloers is. 😉

Ik ben blij om te lezen dat de optie nu duidelijk bij je zijn. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan horen we het graag van je! Have fun. 🙂
IMEI check op mijn 4 mnd oude Samsung S7Edge geeft aan dat deze SimLock vrij is. Ik koop dus in de VS straks ook een pre-paid sim kaartje. Travel & Surf voor ruim een maand is te duur en dan heb ik nog steeds geen US telefoonnummer en betaal ik telkens buitenlands tarief. Lastig voor anderen, die moeten dan ook naar buitenland bellen om mij te bereiken terwijl ik vaak maar enige km's van hun verwijderd ben
@KodB
Alle toestellen die in Nederland worden verkocht, zijn tegenwoordig simlockvrij. (Tweedehands 'prehistorische' toestellen kunnen wel eeen simlock bevatten.)

Je moet wel rekening houden met de zogeheten region lock die sowieso op Samsung toestellen zitten. In de regel is de region lock op te heffen door minimaal 5 minuten zelf iemand te bellen met een Europese simkaart. (Als het goed is, staat dit ook ergens op één van de stickers die op de doos van je toestel zitten.) Daarna zou je ook niet-Europese simkaarten moeten kunnen gebruiken.
Heel erg bedankt voor deze extra (en nog niet gevonden informatie). Ik ben eerst een paar dagen in Canada en dan 4 weken USA (en dan weer een paar dagen Canada). Zag ook al een T-Mobile shop en=route als ik de USA binnen kom. De eerste dagen heb ik nagenoeg 100% WiFi als ik het nodig heb en voor lokale navigatie heb ik de detailkaarten al off-line opgeslagen.
Ik heb een vraag over de oplossing: als je een simkaart in de VS koopt, dan krijg je dus ook een telefoonnummer van de VS?
Hoi Matti100.

Yep, als je een simkaart in het buitenland aanschaft, is het net als hier een lokale simkaart. Dat is voor KodB ook de bedoeling als ik het eerste bericht lees ;)

@KodB
Graag gedaan. De regionlock zit al een flinke tijd op de toestellen, maar veel mensen weten er niet van. Als de telefoon ook wordt gebruikt om mee uit te bellen, is er verder ook niets aan de hand. 😉 (In sommige gevallen is het misschien nodig om ook wat sms'jes te versturen en een paar MB te verbruiken via mobiele gegevens.) Alvast een fijne tijd toegewensd in Canada en de USA. 🙂

Reageer