Vraag

Mail blijft niet op de mailservers staan bij gebruik Travel & Surf

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
In tegenstelling tot normaal (als we gewoon in Nederland zijn) verdwijnt de mail van onze accounts (Google, Ziggo en een eigen domein) als we deze in Frankrijk lezen voorgoed bij het verwijderen op onze Windows Phone!
Als we deze dus onderweg gelezen hebben en verwijderd dan zijn ze thuis niet meer terug te halen.
Dat is zeer irritant omdat we nu mailtjes die we thuisgekomen wèl hadden willen lezen, kwijt zijn.
Op onze Windows Phone kan ik geen instelling vinden die daar invloed op zou kunnen hebben.

Léon & Henny

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Léon & Henny,

Heel vreemd dit probleem! :S

Ik ben het probleem zelf nog nooit tegengekomen, maar we komen er vast wel uit! Van welk toestel maken jullie precies gebruik en hoe staan de e-mailinstellingen hier op? Hadden jullie al in onze toestelhulp gekeken of daar een oplossing in stond, bijvoorbeeld bij de instellingen?

Jullie geven overigens aan "Als we deze dus onderweg gelezen hebben en verwijderd dan zijn ze thuis niet meer terug te halen.", dus jullie verwijderen deze berichten dan wel in het buitenland?

Laat even weten hoe en wat, dan kunnen we jullie snel verder helpen! 🙂
Hallo David,

We hebben een (microsoft) Nokia Lumia 735 en een 630 Dual.
Toestelhulp net geraadpleegd, maar niets gevonden.
Als ik naar mijn Android tablet kijk, dan is er een instelling dat de e-mail client de berichten op de server moet laten staan.
Bij Windows Phone 8.1 zie ik deze instelling niet, maar gaat dat (automatisch?) wel goed.
In de praktijk krijg ik nieuwe mailtjes op mijn nodificatie scherm te zien, lees ze als ik dat wil en selecteer de mailtjes en druk op het prullebakje.
Op mijn thuis PC komen deze mailtjes dan als nieuw ontvangen in mijn outlook client.
Zo werkt het dus als ik in Nederland ben.
Ga ik nu naar het buitenland en schakel Traver & Surf in (verander verder niets aan de instellingen) dan lijkt alles als vanouds te te werken.
Alleen overleven de mailtjes dit niet.

Ik hoop dat dit wat oplevert. Wij zullen toch niet de enigen zijn die met een Windows Phone naar het buitenland gaan?
Reputatie 4
Hey Elbee51,

Dat is een hele goede vraag zeg. Erg vreemd ook dit. Hij zou geen onderscheid moeten maken tussen buitenland of Nederland. Ik zal dit voor je na moeten vragen. Ik zal je dan maandag op de hoogte brengen.

Reageer