Vraag

MB's eigen bundel buiten EU

• 7 september 2019
  • 1 reactie
  • 260 Bekeken

Ik ben nu op vakantie in de VS maar tijdens het aanschaffen van een surf & travel pas vroeg ik mij af waarom er geen keuze/optie is om bijvoorbeeld je eigen data van je abonnement om te zetten voor gebruik buiten de EU?

Mijn abonnement is 12GB per maand! waarom kan er bijvoorbeeld niet gekozen worden om een portie (of alles) van deze data om te zetten voor gebruik in het buitenland. (misschien is het gewoon geld?) Ik vond het namelijk zelf een beetje raar omdat ik nu 0 komma 0 gebruik maak van die 12GB maar ik moet wel gaan kopen, data is digitaal dus daar wordt geloof ik niet veel in veranderd. Daarom dacht ik, waarom kan die data niet een soort van omgezet worden voor buitenland gebruik??

Is dit een rare gedachte van mij of...?

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Hoi @JordanDMarvel,

Hoe bevalt de vakantie?

Ik geef graag meer achtergrond. In Nederland hebben we een eigen netwerk. Daarin hebben we het beschikbaar stellen van data in eigen beheer als het ware. In het buitenland zijn we afhankelijk van buitenlandse providers en hun netwerken. Op het moment dat je aan het roamen bent is er gastverbruik op het netwerk van een buitenlandse provider. Hoewel door de EU-verordening het in rekening brengen van een ander, hoger tarief grotendeels aan banden is gelegd binnen de EU, is dit voor buiten de EU (nog) niet het geval. Daarom ben je in het buitenland buiten de EU aangewezen op Travel & Surf passen of betalen per MB. Dit zijn de tarieven die een buitenlandse provider in rekening brengt voor het gebruik daarvan. De ervaring is dat dit minder voordelig is dan een voordeelbundel die wij aanbieden op ons eigen netwerk en waarmee je sinds de implementatie van de EU-verordening 'Roam like home' ook in de EU data kunt gebruiken.

Bij het Go abonnement is er een uitzondering in de vorm van de VS, vanwege T-Mobile USA. Er is een USA-variant van het Go abonnement. Als je je Go abonnement hier naartoe wijzigt dan kun je 14 GB gebruiken voor de EU/USA. Dit is echter wel alleen op het netwerk van T-Mobile USA.

Reageer