Beantwoord

Mijn gesprek wordt opgenomen en bij de ander afgespeeld terwijl verbinding bij mij verbroken is

• 31 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 952 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben in Frankrijk, misschien heeft dat ermee te maken, maar ik heb nu al meerdere keren gehad dat de verbinding tussen mij en een gesprekspartner wordt verbroken (voor mij), maar dat er een flink deel van de conversatie herhaald wordt (is dus opgenomen en wordt afgespeeld) aan de andere kant van de lijn. De verbinding is dus niet echt verbroken blijkbaar, en de ander denkt dat ik gek geworden ben, omdat ik een deel (wel een minuut lang) van het gesprek letterlijk en met dezelfde intonatie herhaal (dit blijkt dus een opname te zijn). Hoe zit dit? Is dit niet een inbreuk op mijn privacy, waar blijft dit, wie kan dit horen? etc.  (het gebeurde bij twee heel verschillende gesprekspartners en bij de een meer dan eens.)

icon

Beste antwoord door eric 1 september 2020, 10:55

Een gesprek van Frankrijk naar de bestemming gaat rechtstreeks tussen de lokale operator en de bestemming. T-Mobile zit daar niet tussen. Best lastig om bij de provider waar jij op roamt een ticket aan te maken denk ik.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +12

Een gesprek van Frankrijk naar de bestemming gaat rechtstreeks tussen de lokale operator en de bestemming. T-Mobile zit daar niet tussen. Best lastig om bij de provider waar jij op roamt een ticket aan te maken denk ik.

Dank, dat verheldert. Maar helaas, ik denk ook niet dat ik er ooit achter kom.

Reputatie 7
Badge +18

Zelfde verhaal hier maar dan met Lycamobile, vaak bij het bellen naar Azië verbreekt de verbinding vanwege zeer slechte netwerk bij hun en ik blijf hun verhaal steeds opnieuw horen maar hier wordt geen misbruik van gemaakt, althans in al die jaren nooit gevolgen hiervan gehad.

Ik maak me er nooit druk om.

Hallo MellieB,

ik heb het zelfde, van de andere kant. Ik initieerde vanuit Nederland verschillende gesprekken naar een Duitse mobile nummer in Duitsland (O2) en een Franse mobile nummer in Zwitserland. Na een tijd (~20 minuten, recentelijk ook maar enkele minuten) vertelde de gesprekspartner me op eens hele zinnen uit eerdere delen van het gesprek opnieuw, terwijl later bleek dat voor hem de verbinding plots was verbroken en de duur van het gesprek op mijn toestel duidelijk langer is dan op de zijne.

Hallo T-mobile.nl,

Dit gebeurt dus ook als vanuit het Nederlandse T-mobile net wordt gebeld. Hoe kan het dat delen van gesprekken opgenomen worden, de verbinding voor een kant verbroken wordt en de opnames aan de andere kant herhaald worden? En hoe is dit te voorkomen? Ik zou het zeer waarderen als u zou willen helpen.

Met vriendelijke groet,

Reageer