Beantwoord

Mobiel internet PrePaid werkt niet in Duitsland


Ik heb prepaid en wil graag internetten via " betalen per MB" . Ik heb nog het restant van een NL? -bundel.
Ik heb gekozen voor betalen per MB,3G verschijnt op mijn scherm, maar het werkt niet. Maar er is wèl verbruik.
Kan mijn account gecheckt worden?

Heb ik nog last van de storing? Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Thalina 8 mei 2017, 11:10

Hoi Matti100,



Fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is om te internetten! Als je in Nederland bent moet je aangeven dat je per MB wilt betalen. Als je vervolgens naar het buitenland gaat, moet je ook daar apart aangeven dat je wilt betalen per MB. Het kan soms even duren voordat deze keuze is verwerkt in het systeem. Ik zie in het systeem dat je op 05/05 rond 14:45 uur hebt gekozen voor betalen per MB voor in Nederland. Vervolgens zie ik dat je rond 19:45 uur hebt gekozen voor betalen per MB in het buitenland. Je kunt deze keuze ook maken via deze pagina. Je kunt nu in ieder geval blijven internetten totdat jouw beltegoed op is. Klopt het dat alles nu werkt?



Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag. Voor nu in ieder geval een fijne tijd toegewenst in het buitenland!
Bekijk origineel

14 reacties

Ik wil hier graag nog enige schermafbeeldingen aan toe voegen.
Te zien is de melding, dat ik niet kan internetten omdat ik geen bundel heb/ zou hebben, daarna heb ik gezegd dat ik per MB wil betalen en komt de bevestiging per SMS. Toch werkt het niet ( zichtbaar in enige Iphone schermen).
Ook nog een scherm van de Tmobile app toegevoegd. Dat begrijp ik ook niet. Immers ik heb al gezegd dat ik wil betalen per MB.
Ik hoop dat het opgelost wordt!
PS ik heb ook via de Tmobile app vanaf mijn ipad de keuze " betalen per MB" gemaakt. ( maar die keuze had ik al gemaakt op de website en daar ook een bevestiging van gekregen) zie schermafbeelding. Ik vind die schermen onduidelijk en verwarrend. Zie laatste afbeelding.
Resultaat: het werkt nu wel!

Zouden jullie nog een keer kunnen uitleggen wat ik fout deed? Kan ik alleen via de Tmobile app het dataverbruik per MB in het buitenland aanzetten? Is alleen de laatste sms ( zie laatse foto) de juiste?
conclusie.
Volgens mij stel je internet gebruik in het buitenland als prepaid gebruiker alsvolgt in:
1. Zorg dat je de Tmobile app hebt en log in.
2. Klik op "koop een pas" ( in de volgende stap doe je dit toch niet!)
3. Klik op " Kopen" achter €0.11 en onder de tekst " Betalen per MB zones EU +1"
4. Klaar. Dit wordt bevestigd in de app met de tekst " Betalen per MB toegevoegd" en een SMSbericht met de tekst " Beste klant, u heeft Nederlands tarief gebruiken in zones EU+1 voor 0,11 per MB. U kunt altijd tussentijds besluiten ........"
Het resultaat was dat ik ten langen leste kon internetten. ( toen ik het op de foute manier deed, verscheen er wel "3G" op mijn scherm, maar werkte internet toch niet. En het kostte me intussen wel geld. Volgens mij is dit een technische fout!)
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Matti100,

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is om te internetten! Als je in Nederland bent moet je aangeven dat je per MB wilt betalen. Als je vervolgens naar het buitenland gaat, moet je ook daar apart aangeven dat je wilt betalen per MB. Het kan soms even duren voordat deze keuze is verwerkt in het systeem. Ik zie in het systeem dat je op 05/05 rond 14:45 uur hebt gekozen voor betalen per MB voor in Nederland. Vervolgens zie ik dat je rond 19:45 uur hebt gekozen voor betalen per MB in het buitenland. Je kunt deze keuze ook maken via deze pagina. Je kunt nu in ieder geval blijven internetten totdat jouw beltegoed op is. Klopt het dat alles nu werkt?

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag. Voor nu in ieder geval een fijne tijd toegewenst in het buitenland!
Hallo tmobile, het werkte in ieder geval vanochtend, inmiddels in Italie. Maar gisterochtend werkte het niet. Kan dit kloppen? Ik bedoel dat het niet werkt als je naar een ander land gaat, dus in mijn geval van Duitsland op 5 mei naar Italie op 6 en 7 mei. Nu, op 8 mei in Italie, werkte het vanochtend wel.
En PS: kan de technische fout verbeterd worden, dat er wel 3G op het scherm staat en dat er wel MB's gebruikt worden terwijl het NIET functioneert?
Reputatie 4
Hoi Matti100,

Het kan kloppen dat het dan even niet werkt, omdat je van het ene land naar het andere land overgaat, verander je ook van mobiele netwerk. Dat is natuurlijk per land verschillend. Voor de volgende keer kan je ook proberen om handmatig een netwerk te selecteren.

Dat doe je op de volgende manier:

Apple:
Ga naar Instellingen -> "Aanbieder" -> Handmatig een netwerk kiezen,

Als automatisch kiezen van een netwerk is ingeschakeld Druk op de indicator naast "Automatisch" tot het scherm weergeeft dat de functie is uitgeschakeld.Wacht even terwijl de telefoon naar beschikbare netwerken zoekt.

Druk op het gewenste netwerk. Na een ogenblik wordt op het scherm vermeld of je toegang kunt krijgen tot het gekozen netwerk.

Android
Ga naar instellingen
Druk op het tabblad Verbindingen.
Druk op Meer netwerken.
Druk op Mobiele netwerken.
Druk op Netwerkoperators.
Wacht even terwijl de telefoon naar beschikbare netwerken zoekt.

Handmatig een netwerk kiezen,
Druk op het gewenste netwerk.Na een ogenblik wordt op het scherm vermeld of je toegang kunt krijgen tot het gekozen netwerk.

En over de 3G melding op jouw scherm. Dat staat er altijd, omdat bellen en gebeld worden ook op een 3G netwerk gebeurt. Dus dat is de reden dat je altijd 3G ziet staan, het staat even los van het internet.

Ik hoop dat het de volgende keer meteen lukt! 🙂
Muberra zegt : "En over de 3G melding op jouw scherm. Dat staat er altijd, omdat bellen en gebeld worden ook op een 3G netwerk gebeurt. Dus dat is de reden dat je altijd 3G ziet staan, het staat even los van het internet. "
Dit is niet juist . 3G staat NIET op mijn scherm terwijl ik wèl gebrld kan worden. Met andere woorden als het " mobiele netwerk " AAN wordt gezet via Instellingen. verschijnt 3G. Maar als het dan MB 's verbruikt zonder dat het werkt, klopt dat niet
en zou dit "niet echte" verbruik eigenlijk met een creditfactuur gerestitueerd moeten worden aan de klant.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Matti100,

Wat Muberra bedoelt is dat er, wanneer je de verbinding aan hebt staan, er altijd een symbool in beeld zal verschijnen. Dit kan 3G zijn, maar ook E, LTE/4G of een ander symbool. Dit wil niet direct zeggen dat er dan ook daadwerkelijk MB's in rekening worden gebracht. Je geeft ook steeds aan dat er MB's in rekening worden gebracht, maar je hebt de afgelopen dagen geen enkel tegoed in het buitenland verbruikt aan MB's. Van de Nederlandse MB's heb je er nog maar 4 van de 10 verbruikt die je toegekend zijn. Er wordt dus geen dataverbruik in rekening gebracht. Als je dit nog ergens ziet, dan is een screenshot wel handig voor ons.

Als we je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Muberra zei duidelijk dat het betreffende symbool, bijv. 3G, er altijd staat om te kunnen bellen. Lees de aangehaalde tekst! Dat klopt echt niet.

En verbruik van MB's terwijl het niet werkt: dat was dus op 30 april. Ik had dataverbruik aangezet , en het werd ook verbruikt, maar het werkte niet tussen 15:00 en 20:00 uur. Daarvoor heb ik ook compensatie gehad. Maar afgelopen zondag in Italie gebeurde het weer: als ik dataverbruik aanzet, verschijnt 3G op het scherm, maar als 3G dan niet werkt ( zoals zondag 30 april), dan wordt er dus verbruik geregistreerd hetgeen niet klopt. Kijk maar bij mij afgelopen zondagochtend. Toen heb ik roamingdata gebruikt, maar het functioneerde niet. Graag zag ik dit verder technisch uitgezocht.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Matti100,

Wat Müberra zegt klopt wel hoor. Bij T-Mobile is 3G een netwerk waar je voornamelijk mee belt. Ook kun je data gebruiken op 3G dit kun je op je toestel uitzetten (mobiele data). Dan staat er 3G maar is data over 3G en 4G uitgeschakeld.

Ik heb voor nu een case aangemaakt over jouw probleem en dit doorgezet naar de technische afdeling. Zolang jij in Italië bent kunnen zij dit verder onderzoeken. Zij zullen jou ook van een terugkoppeling voorzien. Ik hoop dat je het verder wel naar je zin hebt daar. 🙂
Het is nog niet duidelijk denk ik. De Iphone werkt zo, dat 3G pas zichtbaar wordt, als je Dataverbruik AAN zet.
En Murberra zei dat "3G er altijd zou STAAN". Dat is onjuist.
Reputatie 7
Badge +20
Als je alles hebt uitgeschakeld, dan wordt dit inderdaad niet weergegeven. Als er mobiel internet wordt ingeschakeld, ongeacht of je een vorm van dataverbruik hebt gekozen, dan wordt het symbool voor het netwerk wel weergegeven.
Dan klopt dus, wat ik zeg. 3G staat aan, maar werkt niet. Toch is er verbruik!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Matti100,

Ik heb een case aangemaakt om dit te onderzoeken. Zodra onze technische specialisten dit hebben onderzocht, zullen zij jou voorzien van een terugkoppeling.

Reageer