Beantwoord

Mobiel internetten in het buitenland lukt niet

• 31 januari 2017
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik woon dichtbij de grens en kom regelmatig in het buitenland (België) en ik wil dan af en toe een travel en surf pas kopen.. maar sinds kort lukt dat niet meer. Ik zet mijn dataroaming aan en ik ga naar mijn t-mobile app om er eentje aan te schaffen. Maar dan krijg ik de melding dat ik ingelogd ben op een andere simkaart en dat ik van account moet wisselen. Maar ik heb geen andere simkaart? En geen ander account?
Ik probeerde een sms te sturen naar het nummer waar ik een pas moest aanvragen. Dit moest ik toen ik nog wel een travel en surf pas kon aanvragen altijd sms'en.. dus ik dacht, ik probeer het maar op deze manier. Ik smste: XS1 naar 1401.. dan krijg ik het antwoord: 'Beste klant, we hebben uw sms niet goed ontvangen of u heeft niet de juiste bestelcode gebruikt. Ga naar http://t-mobile.nl/buitenland voor meer informatie. Groet, T-mobile.
Ik heb nu 1,5 jaar een abonnement bij T-mobile en ik zou graag de laatste paar maanden nog even willen genieten van mijn abonnement. Ik heb veel klachten gehad afgelopen jaren, maar met dit erbij ben ik gewoon onbereikbaar in het buitenland! Ik kan zelfs mijn gewone 4g niet aanzetten (ook al kost me dat geld). Als ik mijn 4g aanzet met dataroaming staat er wel dat hij aanstaat.. maar ik kan niks verzenden of ontvangen. Heel vervelend. Ik wil gewoon bereikbaar kunnen zijn.. ik woon nu eenmaal bij de grens!

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groeten,
Nina
icon

Beste antwoord door David 1 februari 2017, 11:33

Hi Nina,

Goed om te zien dat Serviceweb al goed met je mee aan het denken is! Ik zie hier veel suggesties bij staan die ik je ook zou willen vragen om uit te voeren. Daarnaast raad ik je ook nog aan om handmatig een andere provider te selecteren en even de My T-Mobile App opnieuw te installeren. Op deze manier probeer je in één keer alle mogelijkheden die je zelf uit kunt voeren.

Ik heb ook gelijk even gekeken of er misschien een blokkade actief is, bijvoorbeeld door een betalingsachterstand, maar dit is niet het geval. Vanaf onze kant is er dus geen belemmering voor het gebruik van jouw abonnement in het buitenland.

Serviceweb had het ook al aangekaart, maar misschien is in jouw geval T-Mobile Go inderdaad een goede oplossing. Zeker aangezien je aan de grens woont, kan dit toch een goede uitkomst zijn. Jij hebt echter nog een ouder abonnement, waarbij het op dit moment nog niet duidelijk is of deze abonnementen überhaupt overgezet kunnen worden. Mocht dit wel het geval zijn, dan delen we dat in dit topic en misschien is het dan ook voor jou een handig abonnement om te testen!

We horen graag van je of het gelukt is om een werkende verbinding in België te krijgen!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Hoi Nina,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met Travel&Surf. Als je in het buitenland bent en je hebt daar ook een buitenlandse provider in je scherm dan zou de My T-Mobile app toch moeten zien dan je in het buitenland bent. Ik weet natuurlijk niet of je de laatste tijd iets hebt gedaan met je telefoon?

Hier misschien een paar dingen die zouden kunnen helpen:
1) probeer je telefoon eens uit en weer aan te zetten (liefst SIMkaart er even uit halen)
2) bekijk in je instellingen of je roaming wel aan hebt staan (soms staat die uit na een update) had je al wel bekeken, maar bekijk dit nog eens als je punt 1 hebt uitgevoerd.
3) controleer bij My T-Mobile of je instellingen bij blokkades nog wel goed staan

4) is misschien wel de meest fijne oplossing, al hoewel ik in je bericht proef dat je eigenlijk geen zin meer hebt in T-Mobile. Je zegt dat je nog een aantal maanden wil genieten van je abonnement, wil dit zeggen dat je daarna stopt bij T-Mobile?

Want nu heb je natuurlijk Go abonnementen en daar kan je mee de grens over zonder dat je Travel&Surf hoeft aan te schaffen. Al je data gaat dan vanuit je databundel, ook als je de grens over gaat. Misschien een idee om daar eens naar te kijken, weet zeker wanneer je je abonnement over zet dat je er dan veel meer plezier van hebt. Uiteraard weet ik niet wat al je klachten zijn, maar deze zou met een Go abonnement een hoop wegnemen. Meer info over deze abonnementen kan je vinden op deze webpagina van T-Mobile: https://www.t-mobile.nl/go-unlimited

Vind erg vervelend om het te horen en hoop dat een van deze punten je verder helpt. Anders gewoon weer aan de bel trekken en dan proberen we je verder te helpen.

Toch nog een fijne dag gewenst!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nina,

Goed om te zien dat Serviceweb al goed met je mee aan het denken is! Ik zie hier veel suggesties bij staan die ik je ook zou willen vragen om uit te voeren. Daarnaast raad ik je ook nog aan om handmatig een andere provider te selecteren en even de My T-Mobile App opnieuw te installeren. Op deze manier probeer je in één keer alle mogelijkheden die je zelf uit kunt voeren.

Ik heb ook gelijk even gekeken of er misschien een blokkade actief is, bijvoorbeeld door een betalingsachterstand, maar dit is niet het geval. Vanaf onze kant is er dus geen belemmering voor het gebruik van jouw abonnement in het buitenland.

Serviceweb had het ook al aangekaart, maar misschien is in jouw geval T-Mobile Go inderdaad een goede oplossing. Zeker aangezien je aan de grens woont, kan dit toch een goede uitkomst zijn. Jij hebt echter nog een ouder abonnement, waarbij het op dit moment nog niet duidelijk is of deze abonnementen überhaupt overgezet kunnen worden. Mocht dit wel het geval zijn, dan delen we dat in dit topic en misschien is het dan ook voor jou een handig abonnement om te testen!

We horen graag van je of het gelukt is om een werkende verbinding in België te krijgen!