Beantwoord

Netwerk

• 28 augustus 2019
  • 2 reacties
  • 475 Bekeken

Ik heb geen netwerk in het buitenland p, Portugal, en het ligt niet aan de blokkades die staan namelijk gewoon op toegestaan, nooit probleem gehad en nu wel, kan iemand me helpen.
icon

Beste antwoord door Mitch 30 augustus 2019, 12:33

Hoi @bomdia,

Ik zie dat Brammetje94 al goede vragen heeft gesteld. Ik heb zelf in het systeem gekeken en ik zie dat er een blokkade voor dataroaming actief is. Deze heb ik nu verwijderd. Zou je je toestel eens uit en aan kunnen zetten? In principe zou het toestel automatisch verbinding moeten maken met een beschikbaar netwerk (indien roaming actief is op het toestel). In Portugal kun je verbinding maken met MEO, NOS en Vodafone. Het kan helpen om handmatig een van deze netwerken te selecteren. Met de twee eerstgenoemden kun je verbinding maken via 4G. Ik ben benieuwd!
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Bomdia,

Ik ga proberen een hoop vragen te stellen. Met deze checklist kom je er hopelijk uit:

1. Staat mobiele data/mobiele gegevens aan?
  2. Staat roaming aan?
  3. Maak je verbinding met een netwerk?
  4. Kan je via handmatig zoeken netwerken zien en/of selecteren?
  5. Heb je al 2 facturen betaald sinds het nemen van je abonnement (sinds je een nieuwe simkaart hebt eventueel met je abonnement)?
  6. Als je al het bovenstaande hebt gecontrolleerd raad ik je aan T-Mobile rechtstreeks te contacteren en te kijken of zij geen niet-gebruiker aangevraagde blokkades zien.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @bomdia,

Ik zie dat Brammetje94 al goede vragen heeft gesteld. Ik heb zelf in het systeem gekeken en ik zie dat er een blokkade voor dataroaming actief is. Deze heb ik nu verwijderd. Zou je je toestel eens uit en aan kunnen zetten? In principe zou het toestel automatisch verbinding moeten maken met een beschikbaar netwerk (indien roaming actief is op het toestel). In Portugal kun je verbinding maken met MEO, NOS en Vodafone. Het kan helpen om handmatig een van deze netwerken te selecteren. Met de twee eerstgenoemden kun je verbinding maken via 4G. Ik ben benieuwd!

Reageer