Beantwoord

Netwerk buiten EU (Burkina Faso)

• 6 november 2020
  • 13 reacties
  • 605 Bekeken

Ben in Burkina Faso, wil alleen dat ik gebeld kan worden. Internet niet nodig want daar gebruik ik een lokaal nummer voor. Provider hier (Telecel Faso) die met T-Mobile werkt zegt dat het aan instellingen in Nederland ligt. Heb niets geblokkeerd.

icon

Beste antwoord door David 7 november 2020, 13:24

Hoi Lenie,

Ik ben opgetrommeld door onze attente Superusers @CrisTien:smile:

Op jouw aansluiting staan geen blokkades of andere beperkingen waardoor het bellen en gebeld worden niet werkt. Heb je de mogelijkheid om een kruistest uit te voeren? Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en vice versa. Op die manier kun je kijken of het misschien aan de simkaart of telefoon ligt. 

Heb je wel bereik op jouw toestel? Anders kan het natuurlijk ook nog zijn dat de dekking in jouw omgeving niet optimaal is en dat het daardoor niet lukt. 

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan horen we het graag van je!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +18

@Lenie Hoegen Dijkhof

Heb je wel netwerk of niet? Volgens de dekkingskaart moet Telecel Faso S.A. daar werken, heb je een abonnement? Je zou eens kunnen controleren of je geen openstaande bedragen hebt want dan zou je een blokkade opgelegd kunnen krijgen.

Ik heb een abonnement met automatische afschrijving dus dat kan het niet zijn. Telecel Faso zegt dat er in Nederland iets aangeklikt moet worden, ligt niet aan hen. Ik krijg bericht “emergency calls only”.

Hoe lang ben je al in het buitenland?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Lenie Hoegen Dijkhof  ik ga even kijken of er nog een moderator is die je kan helpen. (Geen garantie want ze zijn erg druk en weekend! 

Heb je in je account gekeken of je internationaal inkomende gesprekken  niet hebt geblokkeerd?

Groetjes

Ja, niets is geblokkeerd bij mij

Ik heb een dubbele SIM kaart telefoon, Motorola. Misschien maakt dat een verschil?

Reputatie 7
Badge +20

@Lenie Hoegen Dijkhof  In principe zou dat niets moeten uitmaken. 
Je zegt dat je niet gebeld kan worden, was dat door verschillende personen? 

Klopt, nummer is niet bereikbaar krijgen de bellers

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Lenie,

Ik ben opgetrommeld door onze attente Superusers @CrisTien:smile:

Op jouw aansluiting staan geen blokkades of andere beperkingen waardoor het bellen en gebeld worden niet werkt. Heb je de mogelijkheid om een kruistest uit te voeren? Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en vice versa. Op die manier kun je kijken of het misschien aan de simkaart of telefoon ligt. 

Heb je wel bereik op jouw toestel? Anders kan het natuurlijk ook nog zijn dat de dekking in jouw omgeving niet optimaal is en dat het daardoor niet lukt. 

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan horen we het graag van je!

OK, ik kan een ander toestel proberen. Ik heb ook een Onatel - Telmob (Burkina) SIM kaart in deze telefoon en die werkt prima. In Nederland had ik ook deze 2 SIMS samen in de telefoon en alles werkte OK toen. Dus dan lijkt het me vreemd dat het nu aan de telefoon zou liggen? 

En Telecel Faso werkt hier prima voor degenen die er mee werken

Reputatie 7
Badge +20

En Telecel Faso werkt hier prima voor degenen die er mee werken

Maar dat is wel daar! En de masten zijn natuurlijk helemaal gericht op land en inwoners.

Een simkaart kan zomaar kapot gaan ook als je er niet aankomt. In de loop der jaren vaker gezien en gelezen in community’s 

Heb je het bel rinkel wel lang genoeg staan?

Toets in (zonder spaties): **61*+31624(uw volledige 06-nummer)*11*aantal seconden#

Dus, is jouw mobiele nummer 06 1234 5678 en wil je 30 seconden instellen, dan toets je in:
**61*+316240612345678*11*30# 

Langer dan 30 sec. Gaat niet. Misschien helpt dat.

Nou beste mensen, ik heb het allemaal geprobeerd. De SIM kaart zit nu in een andere telefoon. Maar hetzelfde verhaal. Hij herkent wel de SIM-kaart als T-Mobile maar ik krijg ‘m niet verbonden met de Telecel Faso. De andere 2 netwerken zijn “verboden” zegt-ie.

In ieder geval dank voor alle adviezen. Ga kijken of ik mijn abonnement aan kan passen. Goed weekend nog

Reageer