Beantwoord

Netwerk in Duitsland

• 3 maart 2017
  • 5 reacties
  • 545 Bekeken

Ik ben in duitsland en heb een erg trage verbinding met het netwerk. Ik ontvang alleen een of h+ en geen 4g. Ik zit op het eplus netwerk er staat wel t mobile nl achter. T mobile heeft toch ook een gewoon eigen netwerk in duitsland? Waarom dan een traag ander netwerk zonder 4g.
icon

Beste antwoord door David 4 maart 2017, 11:07

Hey Niels,

Dat hebben we zeker, een eigen netwerk in Duitsland! Heb je deze al handmatig proberen te selecteren?

In wat voor omgeving bevind je jezelf op dit moment? Is het afgelegen of ben je juist in een drukke stad? De stand van de mast en het aantal gebruikers van het signaal kunnen natuurlijk ook effect hebben op jouw netwerkervaring, hier kunnen wij verder niets aan veranderen. Ik zou je aan willen raden om handmatig een andere provider te selecteren om te kijken of het dan wel sneller gaat. Je kunt daarnaast ook nog even jouw simkaart controleren om uit te sluiten dat daar iets mis mee is.

We horen graag van je of een ander netwerk geholpen heeft!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Niels,

Dat hebben we zeker, een eigen netwerk in Duitsland! Heb je deze al handmatig proberen te selecteren?

In wat voor omgeving bevind je jezelf op dit moment? Is het afgelegen of ben je juist in een drukke stad? De stand van de mast en het aantal gebruikers van het signaal kunnen natuurlijk ook effect hebben op jouw netwerkervaring, hier kunnen wij verder niets aan veranderen. Ik zou je aan willen raden om handmatig een andere provider te selecteren om te kijken of het dan wel sneller gaat. Je kunt daarnaast ook nog even jouw simkaart controleren om uit te sluiten dat daar iets mis mee is.

We horen graag van je of een ander netwerk geholpen heeft!
Hallo David,

Ik ben in verschillende grote steden (o.a. Stuttgart) geweest, ook daar géén 4G. De simkaart is nieuw, dus zou 'm.i. moeten werken?! Bij het handmatig zoeken was er geen t-mobile te vinden.

Vriendelijke groet,
Niels
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Niels,

Erg vreemd. Met een nieuwe simkaart zou je gewoon verbinding moeten kunnen maken met het 4G netwerk als deze beschikbaar is.

Als je in de lijst met beschikbare netwerken kijkt dan staat T-Mobile er niet tussen, in Duitsland heet het namelijk; Telekom.de. Heb je deze wel in de lijst zien staan?

Heb je in Nederland ook ooit problemen gehad met het verbinden met het 4G netwerk? Ik hoop dat je nog de mogelijkheid hebt om het netwerk in Duitsland te testen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Hoi Issam,

Toen ik gisteren terug in NL terug kwam had ik meteen weer 4G. Ik weet niet zeker of Telekom.de in het lijstje stond ik heb het helaas maar 1x gekeken bij de netwerken. Hij staat op automatisch verbinden 4G/3G/2G. Ik kom regelmatig in Duitsland en zal de volgende keer dat ik er ben nog eens extra kijken. In NL geen problemen met het netwerk en gewoon 4G verbinding.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Niels,

Ah dan ligt het in ieder geval niet aan je toestel. Dit betekent dat het kan liggen aan de provider in het buitenland.

Zou je ons bij je eerstvolgende bezoekje aan Duitsland willen laten weten of je wel verbinding kan maken met het 4G netwerk wanneer je Telekom.de selecteert? We zijn erg benieuwd. 🙂

Reageer