Beantwoord

Netwerk in het buitenland

• 10 juli 2017
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

Is het zo dat je in het buitenland tegenwoordig elk beschikbaar netwerk kan kiezen of hangt dit nog steeds af van met welke buitenlandse partijen T-mobile nog overeenkomsten heeft gemaakt voor wat betreft roaming?
icon

Beste antwoord door 05alexander92 10 juli 2017, 16:33

Met T-Mobile kun je in Europa de meeste netwerken wel selecteren, hoewel er enkele uitzonderingen zijn. Op de website kun je op de buitenland pagina je land selecteren en opvragen wat voor functionaliteit je hebt per netwerk.

Echter zijn er volgens mij wel voorkeursnetwerken waar je automatisch naartoe geleid wordt op het moment dat je toestel op de automatische modus staat. Dit zijn in principe de netwerken die ook 4G ondersteunen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Met T-Mobile kun je in Europa de meeste netwerken wel selecteren, hoewel er enkele uitzonderingen zijn. Op de website kun je op de buitenland pagina je land selecteren en opvragen wat voor functionaliteit je hebt per netwerk.

Echter zijn er volgens mij wel voorkeursnetwerken waar je automatisch naartoe geleid wordt op het moment dat je toestel op de automatische modus staat. Dit zijn in principe de netwerken die ook 4G ondersteunen.
Ik dacht eigenlijk dat alle providers hun netwerk moesten openstellen voor elkaar. Dit ivm nieuwe regelgeving van de EU. Dit klopt dus niet. Op de website is inderdaad duidelijk te zien welke netwerken je kunt selecteren in het buitenland met daarbij de mogelijkheden.
Wat mij wel opviel is dat dit niet perse correct hoeft te zijn. Drie weken geleden was ik in Engeland en maakte ik gebruik van het Vodafone netwerk aldaar en kon ik 3G gebruiken. Op de website staat dat je alleen 2G kan gebruiken met Vodafone in Engeland...

Reageer