Beantwoord

Netwerk T-Mobile USA

• 13 februari 2018
  • 4 reacties
  • 442 Bekeken

Stel je voor ... je denkt de koning te rijk te zijn als je een Motorola Moto X4 (XT1900-7) hebt gekocht met dual simkaart functie. Voor mijn vertrek naar de US had de abo-omzetting als plaatsgevonden en data en bellen etc. werkte prima ... ook in Verenigd Koninkrijk. Vervolgens kom ik in Seattle aan en de eerste 24 uur in de stad stelden mij in staat om met mijn telefoon alles en iedereen te bellen (zowel in US als naar Nederland) ... data werkte ook.
Echter na de eerste dag is de verbinding continu zodanig gestoord dat er geen enkele verbinding mogelijk is. Heel af en toe (als ik toevallig naar het scherm kijk) merk ik op dat op verschillende locaties in de stad er gedurende een heel kort moment eventjes receptie lijkt te zijn ... om vervolgens voor 23:59:50 van de dag in zijn geheel werkelijk geen enkele receptie ontvangt ... niets.

Vanwege de dubbelfunctie van de simkaart heb ik natuurlijk een tweede kaart lokaal gekocht direct van het TMOBILE USA netwerk. Deze kaart heeft wel receptie (de data heb ik op deze kaart uitstaan).

Waarin zit het probleem van mijn originele NL simkaart receptie? Zijn het de APN-instellingen ...? of moet ik denken aan de diverse bandbreedtes ...? alhoewel de laatste optie me niet logisch lijkt.

APN-instellingen NL kaart:
optie 1 >name T-Mobile MMS >>> APN smartsites.t-mobile etcetera
optie 2 >name T-Mobile US LTE >>> APN fast.t-mobile.com etcetera

APN-instellingen (werkende) US kaart:
name T-Mobile US of T-Mobile US LTE met fast.t-mobile.com

Alvast dank vooruit voor ideeen die het neergelegde probleem doen verdwiijnen. Verder heb ik de telefoon natuurlijk opnieuw diverse malen opgestart en oh ja ... de telefoon is voorzien van Android 8.0
icon

Beste antwoord door Hajar 22 februari 2018, 11:52

Hi Will,

Fijn dat het wel werkt met het T-Mobile USA netwerk. Als je geen extra kosten wilt dan is het inderdaad handig om USA UIT te sms'en naar 2244. Voor een goed ontvangst is het ook handiger als je verbonden bent met het T-Mobile USA netwerk. Je kan inderdaad handmatig het toestel op 3G zetten, wellicht dat dit voor een betere ontvangst en bel ervaring zorgt. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van het netwerk daar en daar hebben wij vanuit hier geen invloed op.

Ik hoop dat het omzetten naar 3G zal helpen! Ik wens je in de tussentijd nog een fijne tijd in Seattle. Als er nog vragen zijn, laat het ons weten!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Wil vanuit Seattle,

Het is natuurlijk wel zo fijn dat een abonnement voor Amerika, ook daadwerkelijk in Amerika werkt!

We zien soms langskomen dat de dekking in Amerika niet optimaal voldoet en hierdoor niet de beste netwerkervaring kan bieden. In Seattle zou je wel een goede dekking moeten hebben, dus wellicht ligt het ergens anders aan. Zou je de simkaart eens opnieuw kunnen registreren op het Amerikaanse netwerk? Dit doe je door USA AAN te sms'en naar 2244. Daarna kun je USA UIT sms'en naar hetzelfde nummer en dan staat de simkaart weer vast T-Mobile USA. Ik heb regelmatig gezien dat dit opnieuw aanmelden het gewenste resultaat heeft! 🙂

Ik ben benieuwd of het gewerkt heeft! We versturen normaal ook een SMS dat er een nieuwe reactie op het topic is, maar gezien het tijdsverschil doe ik je dit maar niet aan! 😉
Hallo David,

Hier alsnog mijn vertraagde reactie, maar het is er een die 'vreugde' bevat!

Ik had enkele dagen geleden inderdaad de suggestie opgevolgd (sms USA AAN naar 2244) en dit leverde in eerste instantie niet meteen het gewenste resultaat. Ik had volgens mij eerst ge-sms't naar Nederland (+312244) en dit werkte niet als ik me goed herinner. Vervolgens had ik gestoeid met sms-en naar het lokale netwerk (alleen 2244) en dit leverde wel het gewenste resultaat op. Niet meteen overigens ... het duurde misschien enkele minuten en in de tussentijd had ik de telefoon opnieuw opgestart.

Dus hartelijk dank voor de info. De Nederlandse simkaart werkt simultaan met de Amerikaanse kaart. Het enige punt dat overblijft is een punt van de ontvangst ... iets waar T-Mobile operators minder invloed op uit kunnen oefenen. Of kan een T-Mobile operator's lange hand mij hiermee ook helpen?

Ik woon in de wijk Broadview en de cell reception is instabiel en enorm slecht. Op sommige momenten is er een vaag signaal, maar doorgaans maakt de telefoon geen verbinding met het T-Mobile USA netwerk. Het preferred network type is ingesteld op 4G (recommended). Zou het zin hebben als ik slechts wil bellen om manueel over te schakelen op 3- of 2G?

Vanuit Seattle wacht ik af hoe ik uiteindelijk de T-Mobile beleving zal waarderen.
Ter aanvulling op mijn post van zojuist ... ik log net in op mijn account en was me er niet van bewust dat dmv 'sms USA AAN naar 2244' mijn toestel ook via andere netwerken kan opereren ... prima als je niet kunt uitstellen om te wachten op een werkbaar signaal van het huis T-Mobile netwerk maar er zijn -vrij hoge denk ik- roamingkosten mee gemoeid.

Zolang we er maar bewust van zijn dat deze flexibiliteit additionele facultatieve kosten met zich meebrengen. Uitzetten zou mijn voorkeur hebben om niet in de verleiding te komen andere netwerken te willen gebruiken.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Will,

Fijn dat het wel werkt met het T-Mobile USA netwerk. Als je geen extra kosten wilt dan is het inderdaad handig om USA UIT te sms'en naar 2244. Voor een goed ontvangst is het ook handiger als je verbonden bent met het T-Mobile USA netwerk. Je kan inderdaad handmatig het toestel op 3G zetten, wellicht dat dit voor een betere ontvangst en bel ervaring zorgt. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van het netwerk daar en daar hebben wij vanuit hier geen invloed op.

Ik hoop dat het omzetten naar 3G zal helpen! Ik wens je in de tussentijd nog een fijne tijd in Seattle. Als er nog vragen zijn, laat het ons weten!

Reageer