Beantwoord

Niet aangemeld Op netwerk in buitenland

• 23 september 2018
  • 2 reacties
  • 743 Bekeken

Enkele keren geen bereik tijdens vakantie na bezoeken aan nat parken in VS. Ben dan zogenaamd in isle of Wight.na 2 uur tot 2 dagen komt bereik terug maar deze keer niet. Al twee dagen geen bereik. Alles geprobeerd ( opnieuw opstarten, sim kaartje eruit en erin, resetten enz.) weet iemand raad? T-Mobile is niet bereikbaar. Ook de link naar Facebook om daar de vraag te stellen werkt niet.
icon

Beste antwoord door David 24 september 2018, 11:05

Hi Hooper,

Dat klinkt als een heel goede vakantie, altijd mooi die natuurparken! 🙂

Ik heb even gekeken, maar kon aan onze zijde geen bijzonderheden ontdekken op jouw aansluiting. Voor de zekerheid heb ik jouw simkaart nog even opnieuw aangemeld in ons systeem, dit wil ook nog wel eens helpen namelijk! Heb je wel verbinding in de parken zelf? Het lijkt me daar juist plausibel dat er geen/minder verbinding is, in verband met de uitgestrekte bossen en beperkte hoeveelheid masten (persoonlijk ben ik daar ook voorstander van, houdt het wel zo natuurlijk mogelijk). Heb je een paar voorbeelden van gebieden waar je je op dat moment bevindt? Het kan natuurlijk zo zijn dat T-Mobile USA daar geen netwerk heeft, waardoor er geen verbinding mogelijk is.

Je kunt de simkaart ook ontgrendelen, zodat er ook verbinding met andere netwerken kan worden gemaakt. Dit doe je door USA AAN te sms'en naar 2244. Door USA UIT te sms'en staat de simkaart weer vast op T-Mobile USA. Dit valt niet onder de bundel Go Unlimited EU + USA, maar op die manier kun je wel kijken of er misschien een ander netwerk beschikbaar is. Zeker wanneer je dringend moet bellen is dit een goede uitkomst.

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, Hooper! Keep us posted en geniet van al het moois wat Amerika te bieden heeft!

PS: Normaliter versturen we ook een SMS om aan te geven dat er een reactie is. Gezien het tijdsverschil wil ik je liever niet wekken, maar er wordt ook een e-mail verstuurd. 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Hooper,

Dat klinkt als een heel goede vakantie, altijd mooi die natuurparken! 🙂

Ik heb even gekeken, maar kon aan onze zijde geen bijzonderheden ontdekken op jouw aansluiting. Voor de zekerheid heb ik jouw simkaart nog even opnieuw aangemeld in ons systeem, dit wil ook nog wel eens helpen namelijk! Heb je wel verbinding in de parken zelf? Het lijkt me daar juist plausibel dat er geen/minder verbinding is, in verband met de uitgestrekte bossen en beperkte hoeveelheid masten (persoonlijk ben ik daar ook voorstander van, houdt het wel zo natuurlijk mogelijk). Heb je een paar voorbeelden van gebieden waar je je op dat moment bevindt? Het kan natuurlijk zo zijn dat T-Mobile USA daar geen netwerk heeft, waardoor er geen verbinding mogelijk is.

Je kunt de simkaart ook ontgrendelen, zodat er ook verbinding met andere netwerken kan worden gemaakt. Dit doe je door USA AAN te sms'en naar 2244. Door USA UIT te sms'en staat de simkaart weer vast op T-Mobile USA. Dit valt niet onder de bundel Go Unlimited EU + USA, maar op die manier kun je wel kijken of er misschien een ander netwerk beschikbaar is. Zeker wanneer je dringend moet bellen is dit een goede uitkomst.

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, Hooper! Keep us posted en geniet van al het moois wat Amerika te bieden heeft!

PS: Normaliter versturen we ook een SMS om aan te geven dat er een reactie is. Gezien het tijdsverschil wil ik je liever niet wekken, maar er wordt ook een e-mail verstuurd. 🙂
Reputatie 4
Badge +3
Mijn ervaring is dat de dekking in nationale parken meestal zeer beperkt is. Als je al bereik hebt zal dit vaak op 2G/3G zijn.

Ik ben in het verleden vaak in de VS geweest, en heb gemerkt dat mobiele netwerken vaak alleen echt goede dekking hebben in gebieden waar mensen wonen. Op het moment dat ik de bewoonde gebieden verliet had ik af en toe een goed streepje bereik.

Maar aangezien ik niet weet waar jij je momenteel bevindt hoeft bovenstaande natuurlijk niet perse van toepassing te zijn :)

Overigens heb ik nog een tip: probeer je telefoon eens handmatig in te stellen op het T-Mobile USA netwerk in plaats van automatische selectie. Als je terug in Nederland bent uiteraard niet vergeten deze optie weer terug te zetten naar automatisch.

Reageer