Vraag

Niet kunnen bellen en sms'en of gebeld kunnen worden in buitenland

Ik zat vorige week 7 dagen in Parijs, en ik kon hier niet bellen of sms'en. Mijn bericht die ik verstuurde naar NL kwam pas aan toen ik weer in NL was, en als ik probeerde te bellen kreeg ik het bericht: 'datanetwerk niet beschikbaar'. Ook berichten die naar mij gestuurd werden of mensen die mij probeerden te bellen lukte niet. Het leek erop alsof ik helemaal geen verbinding kon maken met het buitenlandse netwerk, want elke keer als ik handmatig of automatisch één van de beschikbare netwerken wilde kiezen, kreeg ik de melding 'uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe'. Ik heb nu wel sinds recent een nieuw abonnement verlenging gedaan, kan dit inhouden dat er op één of andere manier dan nu een blokkade op buitenland bellen/sms'en is gekomen bij het afsluiten van het nieuwe abonnement? Ik heb gelezen dat dit bij nieuwe abonnementen de eerste twee maanden zo kan zijn? Vind het dan wel frapant, want ik ben niet echt een nieuwe klant, dus zo'n blokkade zou niet nodig moeten zijn en was nu dus erg vervelend! Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen: ik ga over aantal weken weer op vakantie en zou dan graag wel kunnen bellen/sms'en in buitenland.

122 reacties

Reputatie 6
@ErikSmits1
Ik zie dat je op 7 juni telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice. Tijdens dat gesprek is er een blokkade voor het gebruik in het buitenland op de simkaart geplaatst. Wil je deze blokkade verwijderd hebben?
In dat gesprek had ik gevraagd of het gebruik van internet in het buitenland geblokkeerd kon worden, niet AL het gebruik. Hier had ik nadrukkelijk om gevraagd, was helaas niet helemaal duidelijk begrijp ik dan. Bellen en sms'en wil ik wel toegankelijk hebben (ontvangend en verzendend). Is het mogelijk om het gebruik van internet geblokkeerd te laten in het buitenland, maar de rest (bellen en sms'en) toe te staan? Neem aan dat om dit te veranderen geen kosten met zich mee brengt?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
@ErikSmits1
Ik heb de blokkade kosteloos voor je omgezet. Alleen dataroaming is nu geblokkeerd zodat je in het buitenland wel weer kunt bellen en sms'en.
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Al een paar keer in het buitenland geweest (Duitsland/Italië) waar ik niet kon bellen of sms-en. Heel irritant en vooral erg vervelend voor de thuisblijvers. Ik ga volgende week naar Spanje dus wil natuurlijk wel kunnen bellen en smsen!
Wie kan me helpen? Wat moet ik doen. Heb de hele site al afgespeurd maar ik kom er niet uit, kan het nergens vinden.
hoi, ik heb hetzelfde probleem. zit in oezbekistan maar kan niet gebeld worden/ niet bellen, en smsén lukt ook niet. zijn dan mijn instellingen verkeerd/ of wat kan het probleem zijn?
Reputatie 7
@Henriekeb
Ik heb het voor je nagekeken en je hebt geen blokkades voor bellen en sms'en in het buitenland. Kun je proberen handmatig een provider te selecteren? Als dit niet lukt adviseer ik je om de simkaart te testen in een ander toestel.

@pjoter
Ook bij jou staan er geen blokkades actief. Kun je de provider Uzdunrobita handmatig selecteren in je toestel? Zo niet, test je sikaart in een ander toestel.
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben nu in het buitenland(Spanje) waar ik niet kan bellen of smsen!
Wie kan me helpen? Wat moet ik doen. Heb de hele site al afgespeurd maar ik kom er niet uit, kan het nergens vinden.
Reputatie 6
@DjfreddyQ
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ik zie dat er nog een blokkade actief staat. Deze heb ik voor je verwijderd. Nadat je je toestel uit en aan hebt gezet kun je er weer gebruik van maken.
2 jr geleden had ik na het verlengen van een sim-only flex abonnement ook de pijnlijke ervaring in het buitenland dat het bellen nr Nederland ondanks een beltegoed van € 95,00 ineens niet meer mogelijk was. Naderhand bleek dat dit bewust beleid van T-Mobile was met als argument dat ik een nieuwe klant voor hun was en mijn belgedrag in Spanje aanleiding gaf dit van het ene moment op het andere moment te blokkeren. Het is gewoon schandalig dat je over dit verborgen beleid niet vooraf geinformeerd wordt. Uit bovenstaande begrijp ik dat deze handelwijze van destijds nog steeds opgeld doet gedurende de eerste 2 a 3 maanden. Het kan tot zeer vervelende situaties leiden tijdens vakantie in het buitenland, juist als er onverwachte problemen daar optreden die telefoonverkeer vereisen. Klantenservice beschikt over geen enkele bevoegdheid om die blokkade op te heffen. Na opnieuw gebeld te hebben met een opgekregen telefoonnummer van T-mobile was de blokkade binnen 3 minuten opgeheven en kon ik na een half uur weer gewoon bellen. Het was ook te gek voor woorden als je een beltegoed hebt van bijna € 100 uit de vorige abonnemntsperiode.
Jammer hoor, hier hetzelfde probleem. Tjijdens vakantie in Zweden heb ik niet kunnen bellen, en sms-en. Zodra we de grens over waren Nederland- Duitsland was het gebeurd echt zwaar balen! In al de jaren dat ik een abbo heb, heb ik dit nog nooit meegemaakt :-/
Bij een volgende vakantie hoop ik dit niet nog eens mee te maken maar weet niet waar het probleem ligt?
Reputatie 6
@totaal
Dat is vreemd! Bij een vernieuwing van je contract zou de standaard blokkade al opgeheven moeten zijn. Vervelend dat dit toen niet was gebeurd. De 'regel' geldt inderdaad nog steeds. Meer informatie hierover vind je op de T-Mobile website.

@IngeMG
Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik zie dat er een blokkade actief staat. Deze blokkade is geactiveerd op 14 mei. Ik heb de blokkade nu in ieder geval voor je verwijderd.
ik kan ook niet bellen in het buitenland.

ik zit nu in tsjechie en kan geen netwerk automatish verbinden, wel vind ik 3 netwerken met handmatig zoeken maar mag er geen verbinding mee maken.

ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden, want stel dat ik een been breek ofzo kan ik niet eens een alarm nummer bellen. en als je dan in de middle of nowhere heb je wel een vet probleem
Reputatie 6
@simpson1987

Ik zie dat je abonnement op 25 augustus is omgezet naar T-Mobile PrePaid. Voor meer informatie over de omzetting kun je telefonisch contact opnemen met T-Mobile Klantenservice (+31624001200). Er stond sinds 30 juni een blokkade op het gebruik van je abonnement in het buitenland. Bij de omzetting is deze blokkade blijven staan. Ik heb dit nu voor je opgeheven. Wanneer je je toestel uit en aan zet, kun je weer een netwerk selecteren. Je beltegoed kun je opwaarderen via Online Opwaarderen.
Mijn abbonnement is dit voorjaar omgezet naar een prepaid en sindsdien kan ik niet meer bellen in het buitenland. Ik vertrek over twee weken naar tsjechie en ik moet daar wel bereikbaar zijn. Heb in duitsland en belgië al geprobeerd handmatig te verbinden maar krijg dan telkens de melding, netwerk toegaan niet beschikbaar, ook op het t-mobile deutschland netwerk.

mvg Fabio
Reputatie 6
@Fabio86

Ik zie dat er een blokkade staat op het gebruik van buitenlandse netwerken. Deze blokkade heb ik voor je verwijderd. Nadat je je toestel uit en aan hebt gezet, kun je weer gebruikmaken van je toestel in het buitenland. Controleer via de T-Mobile website of T-Mobile een overeenkomst heeft met providers van het desbetreffende land.
Ik kan ook niet bellen of sms'en in het buitenland. Nu ik vrijdag in mijn eentje op reis ga, wil ik dit graag oplossen. Ik weet alleen niet hoe?
Reputatie 6
@Suffragette

Ik zie geen blokkades actief staan, dus je zou gewoon gebruik moeten kunnen maken van je abonnement/telefoon in het buitenland. Je geeft aan dat je dit niet kunt. Kun je aangeven wanneer je dit hebt gemerkt en welke meldingen je te zien kreeg als je wilde bellen of sms'en?

Controleer voor vertrek welke netwerken en diensten je in het desbetreffende land kunt gebruiken. Je kunt dit terugvinden op de T-Mobile website.
ik heb hetzelfde probleem.
ik zit in Amerika voor een lange tijd en sinds vanmiddag (in Nederlandse begrippen vannacht) kan ik ineens geen smsjes meer ontvangen en geen telefoontjes meer ontvangen.
ik sms nooit met dit nummer vanuit Amerika naar Nederland en bel 1/2 x per maand naar Nederland vanuit Amerika.
dit omdat ik een Amerikaans T-mobile nummer heb waarmee ik gratis kan smsen naar Nederland.
Hoe kan het ineens zijn dat ik geen smsjes meer kan ontvangen? Ik zit hier al 2 maanden en daarvoor ging alles gewoon prima! Zelfs van mijn amerikaanse t-mobile nummer naar nederlandse t-mobile nummer smsen of bellen lukt niet. Ik krijg dan gelijk voicemail.
Waarom doet hij het ineens niet meer en hoe gaat hij weer werken?
Reputatie 6
@ejx

Heb je je toestel al een keer uit- en aangezet en handmatig een ander netwerk geselecteerd om te testen of het dan wel werkt?
Heb hetzelfde probleem in duitsland/engeland. Geen netwerk ondanks handmatig/auto zoeken. Alleen na toestel opnieuw opstarten even netwerk max. 5 minuten. Mijn sim ook geblokkeerd misschien?
Ook ik heb problemen, waarom ontvang ik geen smsjes die ik vanaf t-mobile verstuur naar mijn eigen GSM?
Reputatie 7
@erjeetee

Wanneer er een blokkade actief zou zijn zou je helemaal geen verbinding kunnen maken met een buitenlands netwerk. Er is dus geen blokkade actief. Werkt het wel met je simkaart in een ander toestel?

@Sten van K.
Ook bij jou is bellen/sms'en in het buitenland niet geblokkeerd. Heb je je toestel al een keer uit- en aangezet en handmatig een ander netwerk geselecteerd om te testen of het dan wel werkt?
Ook bij mij, niet kunnen sms'en in Duitsland !!!!!!
Reputatie 6
@AnitaM

Ik zie geen blokkades in het systeem staan. Zie je in het display van je toestel, op het moment dat je in Duitsland bent, wel een netwerk staan? Welke melding krijg je te zien als je een sms wilt sturen?
Ook ik kon gisteren nog bellen in het buitenland, en vandaag staat er ineens : Alleen noodoproepen... Wat kan ik hieraan doen?

Reageer