Vraag

Niet kunnen bellen en sms'en of gebeld kunnen worden in buitenland

Toon eerste reactie

122 reacties

@Rachelvre

Erg vervelend, in antwoord op je vorige vraag of roaming aangezet moet worden, ja, niet bij ons maar wel eventueel in het toestel als deze een optie ingesteld heeft staan. Heb je het simkaartje ook al een keer in een ander toestel geprobeerd?
Ik heb hetzelfde probleem, ik zit in IJsland en kan sindsdien niet meer bellen, smsen of gebeld worden of smsen ontvangen... ik heb dit nooit eerder in het buitenland gehad.
Reputatie 6
Hoi YvonneinIJsland, welkom op het T-Mobile Forum! :)
Ik zie dat je gebruikmaakt van T-Mobile PrePaid. T-Mobile heeft voor prepaid aansluitingen alleen een overeenkomst met de IJslandse provider Siminn en alleen op het 2G netwerk. Je kan dus het beste 3G uitzetten en het toestel alleen op 2G laten staan en vervolgens handmatig zoeken naar de provider Siminn.

Daarnaast kan het ook zijn dat in het gebied waar je bent er helaas geen dekking is. Hier kan T-Mobile helaas niets aan doen.

Ik hoop dat je met de tips hierboven alsnog verbinding kunt maken met het netwerk.
Ik ben momenteel met mijn man in Amerika en we kunnen beide niet bellen of smsen.....
Ook in kos geen blik al 2 dagen
Niets is bereikbaar bellen sms en gebeld worden
Volledig netwerk ligt eruit
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb er ook last van dat ik geen bereik heb in het buitenland. Ik zit nu een weekje in Frankrijk en heb nog een week te gaan. De eerste paar dagen kon ik wel gewoon smsen en bellen en ook gebeld en gesmst worden uit Nederland, maar ineens niet meer. Ik vind dit vreemd en heb geen idee waar dit aan kan liggen. Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe is dit op te lossen?

Groetjes.  
Goedenavond, 

Als het goed is dan zou de storing verholpen moeten zijn. Zie Als het goed is dan zou de storing verholpen moeten zijn. Zie http://www.t-mobile.nl/netwerkproblemen-buitenland  voor evt verdere stappen en ontwikkelingen.mocht je nog steeds last van de storing hebben en je hebt alle stappen al doorlopen, horen wij dat graag.

Na het weekend zal er een speciale website komen, waarin verteld of en hoe je evt in aanmerking komt voor een vergoeding. 
Groetjes Tribaltim
Ik ben momenteel op vakantie in Bosnië. Wij zijn daar aangekomen op 3 augustus 2013. Ik heb geen netwerk hier. Ik heb mijn instellingen handmatig doorlopen en dan geeft ie aan geregistreerd bij netwerk. Wil ik dan bellen, dan krijg ik te zien 'Niet aangemeld bij netwerk'.
Het is dat mijn vrouw met haar T-mobile flex wel bereik heeft, maar ik begin er nu zo langzamerhand van te balen. Heb ik soms een blokkade op mijn account zitten?
Goede middag,

Ik kan niet naar buitenlandse nummers bellen. Er word dan gezecht: Deze oproep is niet toegestaan. Als ik in het buitenland ben kan ik ook geen netwerk selecteren en kan niet naar nederland bellen of smsen. Hoe kan ik dit verhelpen?

Met vriendelijke groet,
Robin
@ PowerGlock en robinskater

Welkom op het T-Mobile Forum! Mijn excuses voor de late reactie!

@ PowerGlock

Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met mijn collega en dat je een nieuwe simkaart in gebruik hebt genomen. Laat je even weten of dit het probleem heeft opgelost?

@ robinskater

Hmm dat is vreemd! Ik heb je gegevens even gecontroleerd en ik zie dat er nog een blokkade actief was. Deze heb ik bij deze voor je verwijderd en je kan nu weer gewoon bellen/sms'en in en naar het buitenland. Mijn excuses voor het ongemak!
Reputatie 2
deze forum is al een poosje geleden, maar ik ben nu in Amerika en kan wel ontvangen maar niet zelf bellen en smsen naar andere nummers. Erg vervelend nu niemand te kunnen bereiken. Iemand die hierbij kan helpen?
Reputatie 6
Badge +16
@mbuddy

Goed dat je hierover contact opneemt. Ik kan me voorstellen dat je dit opgelost wilt hebben.

Jouw simkaart bleek niet goed geregistreerd te staan op het netwerk. Ik heb daarom gelijk een aantal instellingen voor je aangepast. Zou je over minimaal 15 minuten je toestel een keer helemaal uit en weer aan willen zetten? Hopelijk is het hiermee opgelost!
Reputatie 2
Hallo Razza,
bedankt voor je reactie en het kijken naar mijn probleem. Echter na meerdere malen aan en uit doen van mijn mobiel en proberen opnieuw een SMS te versturen is het nog steeds niet gelukt. Ik gebruik de juiste landcode. enig idee wat het nog zou kunnen zijn?
Hoi mbuddy,

Heb je al een keer geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren?
Alles staat nu goed in ons systeem en het zou aan de provider kunnen liggen waar je gebruik van maakt.
Reputatie 2
Ik heb het geprobeerd. zit nu op tmobile daarop kan ik niet smsen. at&t netwerk geeft hij aan dat mijn simkaart verbinding niet toestaat.
Op dit moment zit ik in Amerika en heb sinds de aankomst hier, ruim 2 weken geleden, geen netwerk. Kunnen jullie voor mij zien of er ook bij mij een blokkade actief is? B.v.d. Eva
Reputatie 6
Badge +16
@mbuddy

Zou je in de instellingen van je telefoon willen controleren of je de juiste sms centrale ingesteld hebt? Het sms-centralenummer moet +316 2400 0000 zijn. Als je ons vertelt welke telefoon je gebruikt dan kunnen wij je de instructies geven om dit op de juiste manier in te stellen.

@EvaBelien

Wat vreemd dat je geen verbinding kan maken met het netwerk in Amerika. Ik heb de instellingen op het netwerk en de blokkades gecontroleerd en alles staat correct vermeld. Er is vanuit ons dus geen blokkade opgelegd voor het gebruik van je simkaart in het buitenland.

Zou je de netwerkselectie op handmatig willen zetten via de instellingen van je telefoon en een andere provider willen selecteren? Heb je Roaming ingeschakeld staan? Ervaar je dit trouwens op 1 specifieke locatie of overal?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Beste Razza, bedankt voor het kijken. Ik heb een iPhone 5S, roaming staat uitgeschakeld en ik heb bij instellingen geen icoon met aanbieder. Wel een met mobiel netwerk en deze geeft de opties: mobiele data, schakel 4g in, dataroaming en persoonlijke hotspot. Ik weet dus niet waar ik zelf een netwerk kan kiezen. Ik heb dit sinds ik geland ben in Amerika dus op alle locaties geeft het scherm aan: 'zoeken...' Gr. Eva
@ EvaBelien

Zou je allereerst je toestel even kunnen herstarten? Ik wil je vragen om daarna te kiezen voor 'Instellingen' > 'Aanbieder' en vervolgens schakel je onder 'Aanbieders', 'automatisch' uit. Je kan vervolgens kiezen uit de beschikbare netwerken. Meer informatie over de beschikbare netwerken in het buitenland vind je op onze website.

Laat je even weten of het is gelukt? Ik ben erg benieuwd!
Hallo,
Ik heb het zelfde probleem ben nu in Duitsland en mijn telefoon geeft aan dat mijn simkaart geen verbinding kan maken met een provider in het buitenland. Ik hoop hier snel geholpen te kunnen worden

Bij voorbaat dank,
Badge +13
Snel geholpen worden zal momenteel niet lukken op het forum.
Het is erg druk en de reactie tijd van en moderator is enkele dagen momenteel.
Wil je snel reactie kan je beter kijken via Facebook of twitter.
Reputatie 6
Hallo Lucas,

Ik heb voor je de instellingen gewijzigd 🙂 Wil je jouw toestel uit- en weer aanzetten en controleren of je gebruik kunt maken van een buitenlands netwerk wanneer je hiertoe in de gelegenheid bent? Ik hoor het graag van je of het probleem is opgelost!

Reageer