Beantwoord

Nieuwe eu regeling: 5,5 maand in het buitenland

• 18 juni 2017
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Beste

Ik heb een vraag over mijn abbonnement in relatie tot de nieuwe eu regels. Jullie schrijven het volgende:

"T-Mobile kan onredelijk gebruik vaststellen op basis van de verhouding tussen nationaal- en internationaal (roaming) aanwezigheid en verbruik. Het uitgangspunt is dat je meer tijd in Nederland moet besteden dan in het buitenland, of je de dienst(en) meer in Nederland moet gebruiken dan in het buitenland."

Nu zit ik van 1 juli t/m half november (dus totaal 5.5 maand) voor werk in het buitenland. Hoe verhoudt dit zich tot het idee van onredelijk gebruik?
icon

Beste antwoord door Muberra 19 juni 2017, 17:07

Hoi Semikdus,

Welkom op ons forum! :)

Dat is een goede vraag die je stelt. Het heeft namelijk te maken met het dataverbruik in de periode dat je in het buitenland zit. In principe is het zo dat wij uitgaan van 50/50 dataverbruik. Dus dat je 50% van jouw data in Nederland gebruikt en 50% van de data in het buitenland. Dan is er niks aan de hand. Jij bent voor 4.5 maand in het buitenland, aangezien dat minder is dan 6 maanden, zou er bij jou geen sprake zijn van onredelijk gebruik. Wanneer wij onredelijk gebruik constateren wordt er sowieso eerst een onderzoek ingesteld en contact met je opgenomen om te kijken wat jouw link is met Nederland. Wij willen voorkomen dat klanten in het buitenland wonen en een T-Mobile abonnement afsluiten, omdat het handiger voor hen is. Er wordt bij elk geval gekeken naar de persoonlijke situatie, dus vandaar dat wij er van tevoren geen uitspraken over kunnen doen. We kunnen alleen een indicatie aangeven dat het gebruik 50/50 moet zijn. Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren.

Ik wens je super veel plezier in het buitenland! Als je nog vragen hebt, staan wij altijd voor je klaar!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Hoi Semikdus,

Welkom op ons forum! :)

Dat is een goede vraag die je stelt. Het heeft namelijk te maken met het dataverbruik in de periode dat je in het buitenland zit. In principe is het zo dat wij uitgaan van 50/50 dataverbruik. Dus dat je 50% van jouw data in Nederland gebruikt en 50% van de data in het buitenland. Dan is er niks aan de hand. Jij bent voor 4.5 maand in het buitenland, aangezien dat minder is dan 6 maanden, zou er bij jou geen sprake zijn van onredelijk gebruik. Wanneer wij onredelijk gebruik constateren wordt er sowieso eerst een onderzoek ingesteld en contact met je opgenomen om te kijken wat jouw link is met Nederland. Wij willen voorkomen dat klanten in het buitenland wonen en een T-Mobile abonnement afsluiten, omdat het handiger voor hen is. Er wordt bij elk geval gekeken naar de persoonlijke situatie, dus vandaar dat wij er van tevoren geen uitspraken over kunnen doen. We kunnen alleen een indicatie aangeven dat het gebruik 50/50 moet zijn. Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren.

Ik wens je super veel plezier in het buitenland! Als je nog vragen hebt, staan wij altijd voor je klaar!
Veel dank voor je reactie en goed om te weten dat dit normaal gesproken niet tot problemen zou moeten leiden (en anders kan ik altijd terug verwijzen naar deze forum conversatie :)).
Reputatie 4
Hoi Semikdus,

Niks te danken. Ik help je altijd graag verder! :D

Je mag altijd verwijzen naar dit forum topic, dat is geen probleem. Zoals ik al eerder zei, kunnen wij niks garanderen van tevoren, omdat het per persoon en situatie afhankelijk is. Mocht er een onderzoek worden ingesteld naar jouw dataverbruik in het buitenland, dan heb je ten alle tijden het recht om een klacht in te dienen als je het er niet mee eens bent. Dat kun je hier terugvinden.

Nogmaals veel plezier in het buitenland!

Reageer