Beantwoord

Nieuwe SIMkaart reeds geactiveerd, maar geen service

• 17 mei 2018
  • 7 reacties
  • 471 Bekeken

Goedemiddag!

Mijn telefoon is recentelijk gestolen in Madrid (waar ik momenteel nog steeds verblijf), dus heb ik een nieuwe SIMkaart aangevraagd, die ik inmiddels met een vervangend toestel hier in Madrid heb ontvangen. De SIMkaart is, volgens mijn account gegevens, niet (meer) geblokkeerd en zou dus moeten werken. Echter, ik momenteel geen service hier...

Het betreft volgens mij geen 48h blokkade, dus ik weet niet wat het anders kan zijn!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten, Fleur
icon

Beste antwoord door Jaimy 18 mei 2018, 10:30

Hoi Fleur,

Jeetje, wat naar dat zoiets moet gebeuren hè! Om de pijn wat te verzachten, ga ik er natuurlijk voor zorgen dat je weer helemaal goed bereikbaar bent!

Er stonden inderdaad allerlei blokkades geactiveerd, waarschijnlijk wel omdat het een nieuwe simkaart betreft. Ik heb die nu voor je verwijderd! Kun je je toestel opnieuw opstarten en kijken of alles dan wel weer naar behoren werkt?

Laat me maar weten of het is gelukt - en anders sta ik uiteraard voor je klaar!

Tot slot wens ik je nog heel veel plezier in Madrid. 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Fleur,

Jeetje, wat naar dat zoiets moet gebeuren hè! Om de pijn wat te verzachten, ga ik er natuurlijk voor zorgen dat je weer helemaal goed bereikbaar bent!

Er stonden inderdaad allerlei blokkades geactiveerd, waarschijnlijk wel omdat het een nieuwe simkaart betreft. Ik heb die nu voor je verwijderd! Kun je je toestel opnieuw opstarten en kijken of alles dan wel weer naar behoren werkt?

Laat me maar weten of het is gelukt - en anders sta ik uiteraard voor je klaar!

Tot slot wens ik je nog heel veel plezier in Madrid. 🙂
Hi Jaimy,
Bedankt voor je snelle reactie!! Klopt het dat ik hier zelf niets aan kon veranderen of heb ik met m’n neus gekeken, haha?

Ik start zometeen de telefoon op en laat weten of alles goed gaat!

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Fleur,

Heel graag gedaan. En nee hoor, dit waren zoveel blokkades dat het denk ik toch om de 48-uurs blokkade ging! Dit kon je inderdaad niet allemaal zelf verwijderen!

Ik hoor de afloop nog van je! 😃
Hi Jaimy! Ik heb nog steeds geen service... Dus wellicht is het iets anders??
Ben nu afhankelijk van Wifi plekken met reageren op jouw antwoord, maar hoop dat je me kan helpen haha!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fleur,

Aaah ik denk graag met je mee over een oplossing! Zou je eens je toestel opnieuw kunnen starten en handmatig een Spaans netwerk kiezen? Je kan via Instellingen > Mobiele verbinding handmatig de provider aanpassen. Je kan dan kiezen voor Orange of Xfera (Yoigo). Zij hebben wel 4G beschikbaar voor T-Mobile klanten. Ik ga zelf ook heel vaak op en neer naar Spanje en heb wel altijd bereik dus fingers crossed dat het nu ook bij jou werkt! Mocht het niet werken heb je dan de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een andere simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we controleren of het probleem bij de simkaart of toestel ligt.

Laat je even weten of het zo lukt?
Het is gelukt! Ik heb weer service en alles lijkt naar behoren te werken..! Bedankt voor alle hulp!
Reputatie 7
Badge +20
Aah super om te horen! Ik wens je nog een fijne tijd in Madrid! 🙂

Reageer