Beantwoord

Nieuwe simkaart werkt niet buitenland

• 2 februari 2017
  • 5 reacties
  • 598 Bekeken

Beste,

Al sinds maandagavond heb ik mijn nieuwe simkaart geactiveerd.
Mijn oude is niet meer toegankelijk omdat vorige telefoon niet meer werkt. Ik kon daarom geen sms-code gebruiken.
Ik zou 48 uur moeten wachten (ik woon in het buitenland). Die zijn verstreken, maar nog altijd geen bereik.

Kunnen jullie dit alsjeblieft oplossen, het is geen ideale situatie.

Hartelijke groet!
icon

Beste antwoord door Thalina 3 februari 2017, 11:47

Hoi Ineke,

Dat is inderdaad niet handig, zeker niet als je in het buitenland bent! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega via de chat en dat het probleem opgelost is door handmatig een andere provider te kiezen. Klopt het dat alles nog steeds werkt? Dan kan het leven weer verder gaan 😉

In ieder geval nog een fijne tijd toegewenst in het buitenland en als ik nog ergens bij kan helpen, weet je ons te vinden op het forum!
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Ineke,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Wat vervelend dat je nieuwe simkaart niet geactiveerd kan worden.

Je kan ook je simkaart activeren via My T-Mobile. Op deze simkaart pagina leggen ze je dit uit. (Je kunt direct je simkaart activeren via My T-Mobile. Ook als je oude simkaart kwijt of kapot is.)

Er kunnen ook nog andere dingen zijn waarom het niet werkt, mocht het via My T-Mobile niet lukken. De meest voor de hand liggende is dat je in het buitenland bent en dat je simkaart daar niet geactiveerd kan worden. Tenminste, dat lijkt mij.

Tweede zou kunnen dat je nieuwe simkaart een buitenland blokkade heeft en daarom dus geen smsjes kan ontvangen en daarom dus ook niet kan activeren. Misschien dat je even bij My T-Mobile online kan kijken of je een blokkade hebt.

Als dat nu niet lukt dan zal iemand van T-Mobile hem voor je moeten activeren. Alvast succes en het gaat zeker goed komen.
Sorry, dit helpt niet.
Ik heb hem al geactiveerd en kreeg een melding dat het 48 uur zou duren voor ik hem zou kunnen gebruiken.
De 48 uur zijn voorbij en nog steeds doet hij niets.
Bedankt voor je bericht.

Groets!
Vervelend, dan heb ik nog twee laatste voorstellen:

1) bellen met de klantenservice, die kunnen je er zeker mee helpen
2) een chat openen, dan hoef je ook niet te betalen en kunnen ze je ook helpen

Chat duurt wel even, maar gezien je in het buitenland zit is dat wel de slimste oplossing en kunnen ze je zeker vandaag nog helpen. Beide zijn te vinden op deze pagina: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/contact
Ik probeer te chatten. Dank je wel!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ineke,

Dat is inderdaad niet handig, zeker niet als je in het buitenland bent! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega via de chat en dat het probleem opgelost is door handmatig een andere provider te kiezen. Klopt het dat alles nog steeds werkt? Dan kan het leven weer verder gaan 😉

In ieder geval nog een fijne tijd toegewenst in het buitenland en als ik nog ergens bij kan helpen, weet je ons te vinden op het forum!

Reageer