Beantwoord

No Service

• 30 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 607 Bekeken

Goedemiddag vanuit Punta Cana, mijn mobiel geeft “no service” aan. Ik heb mijn telefoon uit- en daarna weer aangezet n.a.v de mail van T-Mobile, maar zonder resultaat! Kunnen jullie dit zsm oplossen?

Groet Reshma
icon

Beste antwoord door Gioia 6 september 2019, 11:09

Hoi @Resh1977,

Niet handig natuurlijk, ik ga je direct helpen!

Punta Cana valt onder de Dominicaanse Republiek. In het buitenland zijn we afhankelijk van de lokale providers waar we een overeenkomst mee hebben, in Punta Cana zijn dit Claro en Trilogy. Als je data roaming aanstaat en je bent verbonden met één van deze providers dan zou het goed moeten komen. Wil je anders eens handmatig via de instellingen verbinding maken met één van de twee providers? Zo kies je handmatig een netwerk uit:

*Android
-Ga naar Menu -> Instellingen -> Meer instellingen/Verbindingen -> Netwerkoperators -> Netwerken zoeken.
-Je toestel gaat nu zoeken naar beschikbare netwerken, wacht even af tot alles geladen is.
-Selecteer het netwerk dat jij wilt gebruiken, dus Claro óf Trilogy.
-Vanaf dit moment zijn je instellingen ook gelijk aangepast naar handmatig zoeken. Mocht je later naar Nederland of een ander land reizen, kan je dit het beste weer aanzetten.

*iOS (iPhone)
-Ga naar Instellingen -> Aanbieder.
-Staat hier 'automatisch(zoeken)' aangevinkt? Dan kan je deze optie uitzetten door erop te drukken.
-Nu ga je handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, selecteer een ondersteund netwerk.

Wil je mij even laten weten of dit heeft geholpen? Zo niet, dan ben ik bang dat je net in een gebied zit waar deze twee providers geen dekking hebben. Als ik je een tip mag geven zou ik sowieso even kijken of je bijvoorbeeld een lokale PrePaid simkaart kunt aanschaffen. De tarieven liggen vaak ook een stukje lager in vergelijking met onze Travel&Surf passen. Een win win situatie dus!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Reshma,

Wifi uitzetten, mobiel netwerk en roaming aan zetten. Zodra je je browser opent kom je op de T-Mobile landings pagina en kun je een Travel en Surf data bundel kopen.
Tot het moment dat de bundel actief is betaal je geen data kosten. Voor bellen en sms geldt wel een hoger tarief.
Kom je er zo uit?

Groeten, Folkert
Beste Folkert,

Super dank voor jouw reactie en het meedenken. Het gaat me echter niet om de Travel en Surf optie. Het is sowieso raar dat mijn mobiel geen netwerk vindt. Dit hoort namelijk wel. Als ik snel wil bellen met het thuisfront (ongeacht kosten) moet dat gewoon kunnen. Ik wacht ook de reactie van T-Mobile af. Fijne avond!
Reputatie 7
Badge +18
Geen blokkades voor het buitenland? Kun je in de TM app of op Mijn T-Mobile instellen.
Al je facturen voldaan?

Anders even wachten op een Community Moderator.
Hi Folkert,

Nogmaals dank. Er is geen blokkade, ik heb het zojuist gecontroleerd. Facturen zijn betaald.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Reshma,

Vraagt je telefoon bij het opstarten wel nog netjes om de pincode van de simkaart?

Het zou kunnen zijn dat je telefoon niet meer automatisch zoekt naar netwerken, maar dat dit handmatig gedaan moet worden. Dit is een instelling die veranderd kan worden. Deze zou je terug moeten kunnen vinden in je instellingen bij mobiele netwerken.

-Gilbert
Hi Gilbert,

dank voor je reactie. Mobiel vraagt om pin en ziekt zelf netwerken. Ik vind het wel vreselijk irritant dat T-Mobile zelf nog niet heeft gereageerd.
Kan iemand van T-Mobile zelf reageren op mijn vraag???? Als ik een Travel & Surf pas koop, dan zal dit niet werken omdat ik geen netwerk ‘no service’ heb.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi @Resh1977,

Niet handig natuurlijk, ik ga je direct helpen!

Punta Cana valt onder de Dominicaanse Republiek. In het buitenland zijn we afhankelijk van de lokale providers waar we een overeenkomst mee hebben, in Punta Cana zijn dit Claro en Trilogy. Als je data roaming aanstaat en je bent verbonden met één van deze providers dan zou het goed moeten komen. Wil je anders eens handmatig via de instellingen verbinding maken met één van de twee providers? Zo kies je handmatig een netwerk uit:

*Android
-Ga naar Menu -> Instellingen -> Meer instellingen/Verbindingen -> Netwerkoperators -> Netwerken zoeken.
-Je toestel gaat nu zoeken naar beschikbare netwerken, wacht even af tot alles geladen is.
-Selecteer het netwerk dat jij wilt gebruiken, dus Claro óf Trilogy.
-Vanaf dit moment zijn je instellingen ook gelijk aangepast naar handmatig zoeken. Mocht je later naar Nederland of een ander land reizen, kan je dit het beste weer aanzetten.

*iOS (iPhone)
-Ga naar Instellingen -> Aanbieder.
-Staat hier 'automatisch(zoeken)' aangevinkt? Dan kan je deze optie uitzetten door erop te drukken.
-Nu ga je handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, selecteer een ondersteund netwerk.

Wil je mij even laten weten of dit heeft geholpen? Zo niet, dan ben ik bang dat je net in een gebied zit waar deze twee providers geen dekking hebben. Als ik je een tip mag geven zou ik sowieso even kijken of je bijvoorbeeld een lokale PrePaid simkaart kunt aanschaffen. De tarieven liggen vaak ook een stukje lager in vergelijking met onze Travel&Surf passen. Een win win situatie dus!
Hi Gioia,

Dank voor de heldere en super uitgebreide uitleg! Het is gelukt met het netwerk Altice. Later koos mijn mobiel Claro. Met de Travel & Surf passen is het helaas niet gelukt.

Blij, nogmaals veel dank! :-))
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Resh1977,

Dank voor je terugkoppeling en fijn dat het is gelukt met de netwerken. Als je verbonden bent met een netwerk en je gaat naar https://www.t-mobile.nl/roamingstatus dan zou je automatisch in de Travel & Surf-omgeving moeten komen. Je kunt dan daar een pas activeren.

Heb een mooi verblijf nog!

Reageer