Beantwoord

Nog steeds problemen met dataverbinding

• 31 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 249 Bekeken

Beste T-Mobile,

Naar aanleiding van aanhoudende problemen met datasnelheid met name in het buitenland heb ik afgelopen zaterdag met jullie helpdesk contact gehad. Het probleem kon toen niet adequaat onderzocht worden omdat ik het weekend in Nederland zat. Daarom afgesproken dat ik maandag terug gebeld zou worden omdat ik dan weer in het buitenland zou zijn er tests gedaan konden worden.
Helaas: geen telefoontje en probleem is niet opgelost! Daarnaast heb ik afgelopen weekend amper snelheid gehad terwijl mijn gsm 4G aangeeft (zowel binnen Nederland als in Ierland). Meerdere snelheidstest geven snelheid van 0.07 Mbps!!

Dit probleem speelt nu al bijna 3 maanden en ik wil nu dan ook gewoon van het abonnement af! Ik blijf nu betalen voor een dienst die gewoon niet geleverd wordt!
icon

Beste antwoord door David 1 november 2016, 15:23

Hey Bmavandervelde,

Erg slordig van ons dat er geen contact met je is opgenomen, excuses hiervoor! :S

Ik heb jouw verzoek gelijk doorgezet naar de afdeling die deze problemen op het moment in onderzoek heeft. Hierbij heb ik ook aangegeven dat er eerder al een onderzoek is gestart, maar dat dit geen passende oplossing heeft gehad uiteindelijk. Ik hoop dat zij je zo snel mogelijk van een antwoord kunnen voorzien!

Ben je nu of binnenkort weer in het buitenland? Wanneer je daadwerkelijk gebruik maakt van roaming, is het voor de afdeling beter te onderzoeken en kunnen zij hopelijk sneller uitsluitsel geven. Voor ons is dit dus handig om te weten.

We horen het graag van je en gaan uit van een spoedige afhandeling van het probleem!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Bmavandervelde,

Erg slordig van ons dat er geen contact met je is opgenomen, excuses hiervoor! :S

Ik heb jouw verzoek gelijk doorgezet naar de afdeling die deze problemen op het moment in onderzoek heeft. Hierbij heb ik ook aangegeven dat er eerder al een onderzoek is gestart, maar dat dit geen passende oplossing heeft gehad uiteindelijk. Ik hoop dat zij je zo snel mogelijk van een antwoord kunnen voorzien!

Ben je nu of binnenkort weer in het buitenland? Wanneer je daadwerkelijk gebruik maakt van roaming, is het voor de afdeling beter te onderzoeken en kunnen zij hopelijk sneller uitsluitsel geven. Voor ons is dit dus handig om te weten.

We horen het graag van je en gaan uit van een spoedige afhandeling van het probleem!
Aangezien ik verhuisd ben naar Ierland ben ik over het algemeen in het buitenland en slechts sporadisch in Nederland. Hoe eerder er een oplossing komt hoe beter
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bmavandervelde,

Mijn excuses dat we nog altijd geen passende oplossing hebben. Ik wilde je laten weten dat we je zeker niet zijn vergeten en dat er hard gezocht wordt naar de oorzaak en natuurlijk vooral naar de oplossing!
Duurt inmiddels alweer 2 weken! Ondertussen heb ik soms wel en soms niet een acceptabele snelheid. Graag zou ik binnen een week van nu een definitief antwoord willen hebben of het probleem op te lossen is of niet. Indien de oorzaak niet te achterhalen is dan wel ik mijn abonnement opzeggen en een lokale provider nemen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi bmavandervelde,

Ik weet dat het langer duurt dan verwacht. Onze excuses hiervoor! Wij zijn nog steeds bezig om dit probleem te onderzoeken en hopen dat we je zo snel mogelijk van een oplossing kunnen voorzien! Ik heb nog een extra case aangemaakt in de hoop het proces te versnellen! Onze oprechte excuses voor het ongemak!
Beste T-Mobile,

Inmiddels weer een week verder en wederom totaal geen contact vanuit jullie betreffende de problemen met de snelheid. Graag zou ik willen weten waar de oorzaak gezocht moet worden zodat het opgelost kan worden. Aangezien ik ook deels afhankelijk ben van services zoals Google Maps voor navigatie wil ik dit probleem opgelost hebben of een alternatief aanbod.

Zoals meerdere malen aangegeven: dit duurt te lang en de communicatie en service van T-Mobile is verre van goed te noemen. Alle begrip voor het feit dat het wellicht een complex technisch probleem is maar de klant op de hoogte stellen van de genomen stappen is wel het minste dat gedaan worden.

Wanneer kan ik een oplossing of een update betreffende de ondervonden problemen verwachten?!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi bmavandervelde,

Ik begrijp heel goed dat je hier zo snel mogelijk een oplossing voor wilt hebben! Ik zie dat het onderzoek inmiddels is afgerond en dat hierover ook contact met jou zou zijn geweest op 16/11, klopt dat? Alle technische instellingen bij ons in het systeem staan goed. Doordat er geen Nederlandse bundel actief is, had je traag internet. Mijn collega heeft een Nederlandse bundel voor je geactiveerd en vergoed voor de eerste maand. Op dit moment zou je dus weer moeten kunnen internetten op hoge snelheid. Mocht het nog niet werken, kun je dan je toestel even uit- en aanzetten?

Sinds kort is het ook mogelijk om alleen met een buitenlandse internetbundel op hoge snelheid te internetten in het buitenland. Voorheen kon dat alleen als je ook een Nederlandse internetbundel had. Bij jou is deze wijziging blijkbaar niet goed doorgevoerd. Daarom heb ik gevraagd aan onze IT-afdeling of ze hiernaar kunnen kijken en dit alsnog kunnen wijzigen.

Ik hoop dat het activeren van de Nederlandse internetbundel in ieder geval een tijdelijke oplossing is van het probleem. Laat je weten of het heeft geholpen?
Ik heb een gemiste oproep op 16 november van een onbekend nummer dus ga er vanuit dat het de technische helpdesk is geweest. Helaas is er geen bericht achtergelaten vandaar de vraag op het forum.

De oplossing met de Nederlandse bundel is eerder ook al gedaan en dat lijkt te werken totdat die bundel eindigt en de nieuwe in gaat. Op dat moment is de verbinding weer traag totdat er een reset plaats vindt op het netwerk. Hopelijk is dat laatste niet meer noodzakelijk.
Voorlopig lijkt de verbinding weer goed te werken. Mochten de problemen weer opspelen dan meld ik dit.

De problemen hebben een tijdje gespeeld en zijn nu (waarschijnlijk) pas opgelost. Ik neem aan dat ik een passende compensatie krijg voor de tijd dat ik geen tot weinig gebruik heb kunnen maken van het abonnement?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi bmavandervelde,

Op 16/11 ben je inderdaad gebeld door mijn collega. Meestal wordt er wel een voicemail achtergelaten als ze je niet kunnen bereiken, sorry dat dit niet is gebeurd! Gelukkig werkt deze tijdelijke oplossing voor nu. Deze Nederlandse internetbundel laat ik aanstaan, totdat het probleem structureel is opgelost. Dus voorlopig zou de lage snelheid niet terug moeten komen. Ik heb ervoor gezorgd dat er geen kosten in rekening worden gebracht voor deze bundel.

Verder heb ik meerdere keren contact gehad met onze IT-afdeling. Zij gaan dit probleem verder onderzoeken en kijken naar een structurele oplossing. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie. Kun je daar naar kijken? Zodra er meer bekend is over het onderzoek van de IT-afdeling, ontvang je hierover bericht.

Reageer