Vraag

Nummers uit Qatar blokkeren

• 30 mei 2020
  • 8 reacties
  • 470 Bekeken

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Hi,

Ik word wel twee tot drie keer per dag gebeld door onbekende nummers uit Qatar. Oplichterij. Iedere keer blokkeer ik het nummer om vervolgens gebeld te worden door een ander nummer.

Extra vervelend is dat wanneer mijn telefoon begint te rinkelen ook de iPad afgaat. Mijn kinderen gebruiken de iPad dus de kans bestaat dat zij per ongeluk opnemen. Wat mij dan vervolgens geld kost.

Ik ken niemand in Qatar en zou willen dat T-Mobile alle oproepen vanuit dit land voor mij blokkeert. Moet kunnen lijkt me?

Wie helpt me verder?

Fijne avond!

Erwin 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @er23 

Dat zou mooi zijn als internationale oproepen geblokkeerd kunnen worden of alleen van buiten de EU maar helaas is dat niet mogelijk.

In de app store/Google play store zou je eventueel een app kunnen zoeken die bijvoorbeeld alle nummers beginnend met 00... kan blokkeren zodat je alle oproepen uit een land kunt blokkeren.

Het is even zelf zoeken naar een goede app maar ze zijn er wel.

Reputatie 5
Badge +6

Opnemen van binnenkomende oproepen zijn als jij in de EU zit ( dus ook thuis) gratis!  Opnemen is het probleem niet, terugbellen wel. Maar een Ipad die gebelt kan worden is dan weer nieuw voor mij. Leg eens uit. Daar kan toch alleen een datasimkaart in?

Reputatie 5
Badge +4

Instellingen - mobiel netwerk - bel via andere apparaten, zet dit op UIT om te voorkomen dat je iPad overgaat.

Hallo @er23 

Dat zou mooi zijn als internationale oproepen geblokkeerd kunnen worden of alleen van buiten de EU maar helaas is dat niet mogelijk.

In de app store/Google play store zou je eventueel een app kunnen zoeken die bijvoorbeeld alle nummers beginnend met 00... kan blokkeren zodat je alle oproepen uit een land kunt blokkeren.

Het is even zelf zoeken naar een goede app maar ze zijn er wel.

Dank voor je reply. Een blokkade van een specifieke landcode zou inderdaad de prettigste oplossing zijn. Bij de instellingen van My T-mobile kan ik wel alle uitgaande oproepen naar het buitenland blokkeren. Zou mooi zijn wanneer je hier de landcodes zou kunnen ingeven. Misschien een feature voor de toekomst?

Voor nu maar op zoek naar een app 👍🏻

Instellingen - mobiel netwerk - bel via andere apparaten, zet dit op UIT om te voorkomen dat je iPad overgaat.

Ja klopt, maar is niet de oplossing voor mij. Vind het bellen via andere apparaten zelf ook handig. 

Opnemen van binnenkomende oproepen zijn als jij in de EU zit ( dus ook thuis) gratis!  Opnemen is het probleem niet, terugbellen wel. Maar een Ipad die gebelt kan worden is dan weer nieuw voor mij. Leg eens uit. Daar kan toch alleen een datasimkaart in?

Ok, dacht dat je ook aan de beurt was bij opnemen. Desondanks blijft het hinderlijk.

Je kunt het bellen via andere Apple apparaten instellen op de iPhone onder Instellingen > Mobiel netwerk > Bellen via andere apparaten.

Reputatie 5
Badge +4

Ja klopt, maar is niet de oplossing voor mij. Vind het bellen via andere apparaten zelf ook handig. 

Dan heb je dus risico dat je kinderen opnemen. Het is kiezen. Buitenlandse inkomende nummers blokkeren gaat niet via de provider, misschien zijn er apps voor maar zeker voor iOS verwacht ik dit niet.

Reputatie 5
Badge +5

Ik gebruik zelf op mijn iPhone de app WideProtect. Kost wel een paar euro. Hier kun je nummers toevoegen die beginnen met bepaalde cijfers. In mijn geval heb ik er bijv. +974 7******* en +213 51 ****** instaan. (Alleen de landcode wil hij niet, er moet ook 1 of 2 cijfers van het nummer zelf bij). Daarna geeft de app aan welke lijsten geactiveerd moeten worden in de instellingen app van de iPhone onder Telefoon → “Blokkeer en identificeer bellers”. 

Bij het activeren van de lijsten liep mijn iPhone 11 Pro af en toe vast en moest ik de instellingen app helemaal afsluiten en opnieuw starten, omdat hij volgens mij het activeren van die hoeveelheid lijsten niet leuk vindt, maar als ze eenmaal aan staan zou het moeten werken. Heb zelf geen belletjes meer gehad van landcode +974 en +213, al kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen of dit door de app komt of doordat ze me gewoon niet meer bellen :sweat_smile:

Hopelijk helpt dit je!

-Gilbert

Reageer