Beantwoord

Ongeldige simkaart

• 25 februari 2018
  • 7 reacties
  • 405 Bekeken

Hallo,
Ik woon sinds kort op Curaçao en ik heb mijn nummer met abonnement overgezet naar een prepaid zodat ik mijn nummer kan behouden als ik eens in het halfjaar met m'n Nederlandse simkaart bel. Vandaag was ik dat van plan. Toen ik die simkaart in mijn telefoon deed, was er niks aan de hand. Maar na een uur gaf mijn telefoon opeens aan dat het een ongeldige simkaart was. Ik heb al wat dingen geprobeerd om dit te verhelpen zoals herstarten van telefoon, simkaart in andere telefoon stoppen (gaf aan dat er geen simkaart in zat) en een andere simkaart in mijn telefoon gedaan (werkte wel). Ik heb voor dat dit allemaal gebeurde zelfs nog 10 euro op die prepaid gezet. Kan iemand me helpen?

Groet,
stendenhollander

P.S. Ik heb een IPhone 7 plus
icon

Beste antwoord door Jaimy 5 maart 2018, 08:31

Hoi Stendenhollander,

Als je via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestelt, dan behoudt je jouw nummer op de nieuwe simkaart. Is dat wat je bedoelde of begrijp ik je nu verkeerd?

Je kunt de nieuwe simkaart wellicht door familie of vrienden laten opsturen naar Curacao, aangezien wij alleen in Nederland bezorgen. Hopelijk lukt het op deze manier!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Stendenhollander,

Wat gaaf dat je nu in Curacao bent. Je hebt vast beter weer dan dat wij hebben! Ik heb gelijk je simkaart erbij gepakt en zie dat die nog wel actief is. Ook staat er tegoed op. Krijg je helemaal geen verbinding? Heb je gecontroleerd of de simkaart niet beschadigd of vuil is? Bekijk deze pagina voor een paar tips. Heb je de mogelijkheid om een nieuwe simkaart te bestellen die je door familie of een kennis kan laten opsturen naar Curacao? Als je bent aangemeld via My T-Mobile en je gegevens hebt geregistreerd dan kun je een simkaart bestellen. Houd er wel rekening mee dat je een Nederlands adres nodig hebt.

Ik hoor graag van je zodat ik je verder kan helpen!
Hi,

Het is hier zeker lekker warm. Maar af en toe begint de hitte je ook wel een beetje de keel uit te hangen. Wat te simkaart betreft, heb ik al de dingen gedaan die ervoor hadden kunnen zorgen dat mijn simkaart het weer deed. Die tips hebben niet geholpen. Als ik de simkaart in mijn telefoon doe, komt er links boven in de hoek te staan 'ongeldige simkaart'. Wanneer ik de simkaart in een andere telefoon doe, kom er een melding dat er geen simkaart in zit. Ik zie verder ook geen beschadigingen.

Sorry voor de late reactie.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Heerlijk hoor! Doe mij maar hitte i.pv. sneeuw! :p

Jammer dat niks heeft geholpen. Ik wil je dan adviseren om een nieuwe simkaart te bestellen. Kan je de simkaart laten opsturen door familie of een kennis? Anders zou een lokale simkaart ook een optie kunnen zijn voor jou. Je kan de simkaart via My T-Mobile bestellen als je minimaal €10 tegoed hebt.

Laat je even weten of het lukt? Anders wil ik je er wel bij helpen!
Hi,

Zolang ik hier ben zou ik graag mijn nummer uit NL behouden, dus een lokale simkaart is dan geen optie. Kan dat ook wanneer ik die nieuwe simkaart heb besteld?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Stendenhollander,

Als je via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestelt, dan behoudt je jouw nummer op de nieuwe simkaart. Is dat wat je bedoelde of begrijp ik je nu verkeerd?

Je kunt de nieuwe simkaart wellicht door familie of vrienden laten opsturen naar Curacao, aangezien wij alleen in Nederland bezorgen. Hopelijk lukt het op deze manier!
Hi Jaimy,

Ik bedoelde het inderdaad zo. Hartstikke bedankt voor je hulp. En ook bedankt Hajar. Ik ga zo een nieuwe simkaart gestellen.

Ik heb nog een vraagje. Hiervoor had ik gezegd dat ik de simkaart eerst had verbonden met een abonnement. Nu ik alleen een prepaid kaartje ga bestellen, is het dan weer mogelijk om die weer te verbinden met een abonnement als ik terug in Nederland ben?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Stendenhollander,

Ah top! Fijn dat ik je toch goed begreep en het nu allemaal duidelijk is. 😃

Je kunt inderdaad heel gemakkelijk overstappen naar een abonnement vanaf een PrePaid, daar hoef je je dus helemaal geen zorgen om te maken! Hoe dat precies gaat, kun je op deze pagina lezen. Mocht je daar tegen die tijd nog meer specifieke vragen over hebben, dan kun je natuurlijk altijd hier weer even aankloppen, zodat we al je vragen kunnen beantwoorden!

Heb je op dit moment nog andere dingen waar we je mee kunnen helpen? Zo wel, vraag maar raak! Zo niet, dan wens ik je nog heel veel plezier in het lekkere zonnetje daar!

Reageer