Beantwoord

Ongelooflijk hoge tarieven voor internet in Zwitserland

• 8 november 2017
  • 2 reacties
  • 473 Bekeken

Waarom kost internet (en algemeen alles van jullie) in Zwitserland zo veel? €15 voor 500 MB is echt niet meer van deze tijd. Alle providers rekenen Zwitserland gewoon bij de EU, behalve jullie. Dat argument van jullie ("Zwitserland heeft duurdere tarieven en we willen de kosten laag houden") vind ik niet erg sterk, aangezien jullie vroeger ook al Zwitserland in de MB-op-reis hadden meegenomen. Ook zijn de tarieven van Zwitserland niet echt heel duur, je krijgt voor €2 per dag bij veel providers unlimited 4G, en dat ook nog met Prepaid. Ik snap er echt helemaal niks van, als het echt zo duur zou zijn, zouden budgetaanbieders zoals bijv. Youfone Zwitserland echt niet zomaar gratis meerekenen.

Best jammer, maar zouden jullie dan teminste de Travel&Surf goedkoper kunnen maken?
icon

Beste antwoord door Hajar 9 november 2017, 15:51

Hi Pflöx,

Ik begrijp dat je het prijzig vindt. Zwitserland is net als Noorwegen en IJsland geen EU-lidstaat. Anders dan deze twee landen hanteert Zwitserland eigen, duurdere tarieven. We willen jouw abonnement betaalbaar houden. Daarom nemen we Zwitserland niet mee in onze EU-zone en blijven voor Zwitserland de huidige tarieven gelden. De reden waarom we de huidige prijzen hanteren voor Travel & Surf is omdat de landen waarvoor T&S passen gelden allemaal deze tarieven hanteren. Wij kunnen de tarieven dus niet wijzigen voor Zwitserland.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Pflöx,

Ik begrijp dat je het prijzig vindt. Zwitserland is net als Noorwegen en IJsland geen EU-lidstaat. Anders dan deze twee landen hanteert Zwitserland eigen, duurdere tarieven. We willen jouw abonnement betaalbaar houden. Daarom nemen we Zwitserland niet mee in onze EU-zone en blijven voor Zwitserland de huidige tarieven gelden. De reden waarom we de huidige prijzen hanteren voor Travel & Surf is omdat de landen waarvoor T&S passen gelden allemaal deze tarieven hanteren. Wij kunnen de tarieven dus niet wijzigen voor Zwitserland.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Belachelijke policy van T-Mobile, ik ga ook 'n paar keer naar Zwitserland en ben ook verbaasd over de beachelijke hoge tarieven van T-Mobile voor de Surf bundels, die prijzen zijn al jaren hetzelfde en alles wordt goedkopen maar behalve dit! Andere grote providers zoals KPN en Vodafone hebben Zwitserland wél in de EU bundel zitten..... Het zou niet meer dan redelijk zijn als de Surf & Turf data bundels voor Zwitderland goedkopen worden !!!

Reageer