[Opgelost] Plotseling geen netwerk meer in het buitenland

Hoihoi,

Ik ben net aangekomen in Engeland, maar onderweg zodra we de grens overgingen verloor ik mijn bereik.
Ik heb nu nogsteeds geen bereik en weet niet hoe ik dat moet veranderen
mijn netwerk instellingen staan op
Modus: GSM
Operatorselectie: Automatisch
Weergave info dienst: Aan
ik heb verschillende combinatie al geprobeerd. Ook handmatig. Maar krijg alleen het bericht geen toegang.

Mijn vader heeft de zelfde mobiel met het zelfde abonnement rond de zelfde tijd gekocht, zelfde software versie, zelfde instellingen
Help?

This topic has been closed for comments

2272 reacties

Ik heb gekeken over de rest van het forum, en denk dat er een blokkade voor het buitenland op zit?
een moderator heeft die er toen afgehaald, kan dit ook bij mij gechecked worden?
Reputatie 6
Badge +8
Morgen zijn er weer moderators Levien , hopelijk kunnen zij het ff checken voor je.

Bij je vader werkt het wel?
Jou simkaart al in je vaders toestel geprobeert?
Dankje voor het meedenken
heb het zojuist geprobeerd maar helaas,
ligt dan dus toch aan de sim
hoop dat de mods me kunnen helpen^^
Reputatie 6
@Levien
Welkom op T-Mobile Forum! :)

Ik zie dat de blokkade inmiddels is verwijderd. Heb je je toestel uit- en aangezet?
Ik heb zojuist een travel & surf voor 1 week zone 2 via een sms gekocht, alleen kan ik er nog steeds geen gebruik van maken. Ik kan geen gebruik maken van het internet etc. Mijn vraag is waarom? Ik weet het iig niet meer! En ik vind het zonde van die 15euro!! Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Reputatie 1
Heb je dataroaming aangezet op je toestel?
Roaming (verbinden met gegevensservice bij roaming) staat aan. Dataverbindingstand is ook ingeschakeld. Wifi staat uit. Ik heb echt geen idee hoe dat allemaal precies werkt.
Reputatie 4
Maakt je telefooon wel verbinding met het buitenlandse netwerk?
Kan je wel bellen of iets dergelijks?

Groetjes Tribaltim
Bellen  heb ik nog niet uitgeprobeerd. Maar ik kon wel een sms sturen. Zo heb ik namelijk travel&surf  gekocht. Dan is er wel verbinding met het buitenlandse netwerk toch?
Weekpas1 voor zakyntos, geen Internet verbinding..zie geen 3g..hopeloos! Iemand ervaring mee?
Reputatie 5
Badge +13
Probeer eens handmatig een ander netwerk te selecteren. Misschien dat de betreffende provider geen internet aan bied of een storing heeft.
mijn netwerk is in het buitenland niet bereikbaar..geen internet maar ik kan ook niet gebeld worden zelf belleb of smsen..ik heb de samsung s3..heb ik een instelling verkeerd staan of  hoe kan dit...dacht nl dat ik dat wel eerst kon met extra kosten... wel heb ik travel en surf eens gehad,, ligt dat daaraan...
Reputatie 3
Beste Nancy,

Als je naar instellingen > mobiele netwerken > netwerkoperators gaat. Staat daar dan wel een netwerk of is dat leeg? Indien nodig moet je even internet uitzetten (mobiele gegevens).

Ik hoor graag van je!
Ook al gedaan. Werkt nog steeds niet. Super jammer dit! Zo handig/simpel en ideaal is het allemaal dus NIET!
Somebody?!
ik ben met T-mobile ook op Zakyntos geweest en ik had gewoon internet op mijn iPhone, wat voor telefoon heb je ? Het lijkt me toch in je roaming instellingen te zitten dan.
Ik heb een samsung s2. Ik heb roaming aanstaan dataverbindingstand staat ook aan wifi staat uit. Wat nog meer? Of wat doe ik verkeerd? Ik wil gewoon gebruik maken van de Travel&Surf waar ik voor heb betaald.
Hallo
Daar staat netwerkoperators selecteren..als ik dat aanklik staat er oa tmobile...kpn....vodafoon.... mobile gegevnes uitzetten heb ik al vaker geprobeert maar dat heeft geen nut..
Met roaming aan zou je op cosmote,panafone etc al een gprs / Edge / 3G moeten zien ongeacht of je een travel&surf heb betaald.

ps ik ben niet van T-mobile dus miscchien dat hun het beter weten.
Ja heel gek dit maar ik zie dus helemaal niets. Alleen 1/2/3 soms vier blokjes aan netwerkverbinding, ik ga er vanuit dat het netwerkverbinding is. Want internet is het iig niet.  Ja ik hoop dat een moderator kan helpen, misschien dat zij inderdaad wat meer weten. Wel bedankt voor je reacties 😉
Reputatie 4
heb je bij instellingen-draadloos en netwerk-mobiele netwerken-netwerkmodus wel gekozen voor de 'autostand' (GSM/WCDMA)? als je verbinding hebt met een netwerk moet je een G, 3G of een H zien voor de streepjes.
Ja 'autostand' (GSM/WCDMA) staat ook aan. Ik zie een R staan bij die streepjes, geen idee waar dat voor staat.
Reputatie 4
Dit betekent dat je volgens het toestel aan het Roamen bent.
Dus waarom je dan geen verbinding kan krijgen.... (heb je een oude simkaart?)
Aan het Roamen? Maar dan hoor ik toch ook gebruik te kunnen maken van het internet etc.? Nee zowel mijn simkaart als toestel zijn nieuw.
Reputatie 4
Dat lijkt mij ook. Heb je al gekeken met welke provider je verbinding hebt? (de bovenkant van je scerm naar 'beneden trekken' met je vinger, dan zie je de buitenlands provider (en T-Mobile NL) staan. Heb je je toestel al een keer helemaal uit en weer aangezet?