Beantwoord

Optie niet beschikbaar (bellen vanuit Spanje)

• 31 januari 2017
  • 4 reacties
  • 243 Bekeken

Ben hier 2 dagen, Go unlimited abonnement, automatisch netwerk selectie is Movistar, maar geen bellen naar nummers, wel +31 bvb. Zijn er storingen?
icon

Beste antwoord door Amy 1 februari 2017, 07:22

Hi eschabell,

Onhandig dat het allemaal niet helemaal goed werkt! Heb je de tips van MichelD4 al gezien? :8

Zou je kunnen aangeven wat er precies wel en niet werkt. Zo te zien kun je wel bellen naar +31 nummers maar niet naar andere nummers. Zijn dat mobiele nummers of buitenlandse nummers? Je moet er vanuit het buitenland wel altijd het landnummer voorzetten. Wanneer je dus naar een 06-nummer wilt bellen moet je bellen naar +316-nummer.

Ik zie dat je in ieder geval wel verbonden bent met een stabiel netwerk en je hebt ook internetverbinding. Daarnaast zijn er geen blokkades actief dus ik ben benieuwd naar meer informatie. Met meer informatie kunnen we je namelijk een stuk gerichter helpen! 🙂
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 3
Beste eschabell,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Vervelend dat je in Spanje geen optimaal gebruik kunt maken van je aansluiting, ondanks het feit dat je een Go Unlimited EU abonnement hebt.
Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Of er storingen zijn op het Movistar netwerk in Spanje, is voor T-Mobile niet inzichtelijk, omdat Movistar een provider in Spanje is met een eigen netwerk, waar je als klant van T-Mobile gebruik van mag maken tijdens je vakantie.
Ik adviseer je daarom ook, om handmatig te zoeken naar het "Orange" netwerk.
Dit kun je gewoon doen in het menu van je toestel, onder netwerkinstellingen of mobiele netwerken, door de optie automatisch naar handmatig te zetten.
Je toestel zal nu gaan zoeken naar beschikbare netwerken, en zodra hij daarmee klaar is een lijst weergegeven met beschikbare netwerken.
Selecteer dan Orange als netwerk, en probeer nu of alles wel goed werkt.
Mocht je toestel ook gebruik kunnen maken van het 4G netwerk, dan is dat alleen via dit netwerk mogelijk, wat dus een extraatje is.

Werkt het dan nog steeds niet, dan kan een moderator in je gegevens kijken, om te zien of er mogelijk een roamingblokkade op je aansluiting zit.
Deze blokkade zit er de eerste 2 maanden op, als je net klant bent geworden bij T-Mobile, maar wordt op verzoek eraf gehaald.

Dus probeer eerst mijn advies uit, want hopelijk is dat de juiste oplossing voor jouw.
Zo niet, laat het dan even weten, zodat een moderator verder in het systeem kan kijken.
Reputatie 6
Badge +15
Hi eschabell,

Onhandig dat het allemaal niet helemaal goed werkt! Heb je de tips van MichelD4 al gezien? :8

Zou je kunnen aangeven wat er precies wel en niet werkt. Zo te zien kun je wel bellen naar +31 nummers maar niet naar andere nummers. Zijn dat mobiele nummers of buitenlandse nummers? Je moet er vanuit het buitenland wel altijd het landnummer voorzetten. Wanneer je dus naar een 06-nummer wilt bellen moet je bellen naar +316-nummer.

Ik zie dat je in ieder geval wel verbonden bent met een stabiel netwerk en je hebt ook internetverbinding. Daarnaast zijn er geen blokkades actief dus ik ben benieuwd naar meer informatie. Met meer informatie kunnen we je namelijk een stuk gerichter helpen! 🙂
Hey veranderen Nara orange heft geholpen. Bedankt!
Sorry, auto correctie... het veranderen naar oranje heeft geholpen. Bedankt.