Beantwoord

Pagina verbruiksinformatie opzettelijk verwarrend?

• 9 juli 2017
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

In Belgie volgde ik n.a.v. het standaard sms-je de roaming link naar mijn verbruiksinformatie.
Daar las ik dat ik tegoed bij moest kopen, terwijl ik nog 700 nog wat MB had. Ik vond dat heel verwarrend, dus ik heb het laten zitten. Thuis heb ik gechat met T-Mobile, en daar zei men dat ik eerst een travel & surf pas moest kopen. Vervolgens ben ik mijn abonnement gaan nakijken en daarop staat dat travel & surf gratis is. Verder zoeken leverde op dat binnen Europa geen pas nodig is.

Een tweede blik op verbruiksinformatie levert op dat de verwarring in eerste instantie veroorzaakt wordt door de onlogische volgorde van de informatie op die pagina. Je ziet niet eerst hoeveel je nog hebt, om - als je te kort hebt - door te scrollen naar 'koop meer tegoed'. Nee: je start met 'Meer MB's nodig?' en pas als je verder scrolt zie je dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.
Op mij komt het over als een opzettelijke poging om mensen onnodig bij te laten kopen. Is dat niet zo, dan zou ik T-Mobile dringend oproepen om de volgorde van de informatie aan te passen. Het gaat om de pagina verbruiksinformatie, dan hoort die informatie ook als eerste zichtbaar te zijn.
icon

Beste antwoord door 05alexander92 9 juli 2017, 13:46

Wat voor type abonnement heb je in gebruik?

Inderdaad is je bundel gewoon geldig in de EU + IJsland + Noorwegen. Als die op is hoef je pas wat bij te kopen, dit is precies hetzelfde als in Nederland. Bijkopen kan volgens mij op ieder moment, daarmee vergroot je simpelweg je beschikbare bundel. Zo lang je internet werkt, kun je het gewoon gebruiken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Wat voor type abonnement heb je in gebruik?

Inderdaad is je bundel gewoon geldig in de EU + IJsland + Noorwegen. Als die op is hoef je pas wat bij te kopen, dit is precies hetzelfde als in Nederland. Bijkopen kan volgens mij op ieder moment, daarmee vergroot je simpelweg je beschikbare bundel. Zo lang je internet werkt, kun je het gewoon gebruiken.
Ik weet nu dat de bundel gewoon geldig is. Mijn punt is (behalve dat sms, web en chat informatie niet allemaal even correct of helder was) dat de info onder verbruiksinformatie verwarrend, of zelfs misleidend is. Eérst zien wat je hebt, dán eventueel bijkopen. Niet andersom!
Reputatie 4
Hoi Kipopstok,

Ik zal je meer informatie geven!

In de verbruikstatus zie je dat inderdaad staan. Je kunt beter de volgende keer kijken bij 'Overzicht' of op de roaming pagina, want dan zie je eerst staan hoeveel MB's je nog kan gebruiken in het buitenland. Daarna krijg je de opties te zien om internet aan te schaffen door middel van een GB-aanvuller (als je in de EU + IJsland + Noorwegen bent) of een Travel & Surf pas (buiten de EU).

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons gerust weten! 🙂
Dank, maar dat verandert niet veel aan mijn punt: waarom staat dáár dan toch eerst kopen en dan pas de info of dat nodig is of niet (dus niet)? Blijft verwarrend of zelfs misleidend.

Ook m.b.t. de roaming schort ik mijn scepsis nog even op. Ik neem aan dat roaming of overzicht dan de pagina was waar ik vanuit de sms kwam, en op basis van de info daar leek het dus alsof ik geen internet had. Jammer genoeg kan ik dat nu niet reproduceren, maar ik zal volgende week in Belgie opnieuw testen. I'll be back...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kipopstok,

Goed dat je dit aangeeft! Je hebt dan gelijk even de mogelijkheid om te testen in België. We zijn benieuwd naar jouw nieuwe bevindingen!

Reageer