Beantwoord

Permanent roaming

  • 11 maart 2021
  • 12 reacties
  • 120 Bekeken

  • Doet lekker mee
  • 16 reacties

Ik heb al meerdere malen contact gehad met de helpdesk over dit onderwerp.
Ik zat veel in Duitsland of aan de grens.
Mijn dataverkeer was dus hoger in Duitsland dan in Nederland.
Ik kreeg een sms en na een tijdje begon T-Mobile kosten te berekenen.
Het is centenwerk maar ik gebruik van mijn 5Gb bundel nog geen 1Gb.
Dus ze krijgen 4Gb gratis van mij.
Na bellen met de Helpdesk werd er toegezegd dat er geen kosten meer berekend werden, er werd iets omgezet, ik mocht permanent roamen.
Dat is nu een maand of 4 geleden, in de tussentijd nog een keer of 4 gebeld maar er blijven kosten berekend worden.
En de afgelopen 2-3 maanden heb ik 3Gb in Nederland verbruikt en nog geen 500 Mb in het buitenland.
Ook een toegezegde restitutie is niet uitgekeerd.
En er is ook geen enkele mogelijkheid om te mailen en bellen met de Helpdesk zet ook geen zoden aan de dijk, er worden dingen toegezegd die niet nagekomen worden.
In Juli kan ik verlengen of opzeggen, ik zit na een jaar of 10 klant geweest te zijn van T-Mobile serieus te denken het op te zeggen.
Of er moet hier iemand reageren die dingen wel goed kan regelen.
Mijn klantnr is 

icon

Beste antwoord door Hajar 25 maart 2021, 13:48

Hi @gjvo 

Ik begrijp dat je daar meer duidelijkheid over wilt hebben. Ik heb dus een case aangemaakt en onze technische specialisten hebben je case onderzocht daar is uitgekomen dat je slechte enkele dagen per maand in Nederland bent verbonden met het Nederlands netwerk. Je verbruikt dan meer data in Nederland op 1 dag, dan de hele maand in Duitsland, maar de voorwaarde is dat je en meer verbruikt in Nederland en meer verbonden bent in Nederland met ons netwerk dan buiten Nederland.  Daarom is in dit geval de toeslag vanwege Permanent Roaming terecht. De kosten zullen daarom berekend worden op je factuur. 

Ik begrijp dat je liever een ander uitkomst had gewild, maar dat zijn de voorwaarden van roam like home. 

Ik hoop in ieder geval dat ik je meer duidelijkheid heb gegeven. 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gjvo 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad kosten zijn gemaakt. Ik heb de kosten voor roaming vergoed. Als je dataroaming uitzet op je toestel dan voorkom je deze kosten. Laat je even weten of het nu goed gaat?

Hallo Hajar.
Het is niet de bedoeling om roaming op mijn toestel uit te zetten.
Jullie hebben toegezegd dat ik gewoon kon roamen zonder kosten, is toegezegd door de helpdesk.
Ik ben al ruim 10 jaar abonnee en dan gaan jullie zeuren over een paar centen.
Aangezien ik anders op ga zeggen, of een goedkoper abo ga nemen, kunnen jullie beter jullie toezegging nakomen.
En afgelopen maanden heb ik in Nederland veel meer verbruikt dan in het buitenland, en nog worden er kosten berekend, ook raar.
Dus graag dat permanent roaming, waar verschillende helpdesk medewerkers het over hadden en als eerste Saskia Woltrik of zo.
Die had iets in jullie scherm aangepast zodat er geen roamingkosten meer berekend zouden worden.
Maar dat is al maanden geleden, daarna hebben er nog meerdere mensen naar gekeken.
Maar nog geen resultaat.
Alles is terug te vinden in jullie helpdesk, daar zijn verslagen in geschreven.

Reputatie 6
Badge +12

Het gaat om de verhouding over een langere periode. Die regels zijn opgesteld in de roam like home regelgeving. Bij veel of langdurig gebruik in het buitenland is een toeslag toegestaan.

Ja Eric, ik ken het verhaal.
Maar de helpdesk heeft dingen toegezegd die ze niet nakomen.
Het gaat om 30 cent, 1 euro.. maar mij gaat het om het principe.
Ik ben ruim 10 jaar abonnee en dan gaan ze moeilijk doen om een paar cent.
En ik heb een 5Gb abo waarvan ik maar maximaal 1Gb gebruik.
Ik heb een tijdje in Duitsland gezeten of vlak bij de grens.
Vanaf eind december begonnen ze kosten te berekenen maar januari, februari en maart heb ik meer verbruikt in Nederland dan in Duitsland en nog berekenen ze extra kosten, terwijl ze dingen toegezegd hadden, dat ze het extra kosten berekenen uit zouden zetten en ook dat ik restitutie zou krijgen.
Allemaal niet gebeurd, dus slechte service en eigenlijk gewoon liegen tegen de klant.
Zo'n bedrijf gun ik dan mijn geld niet.

Reputatie 6
Badge +12

De billing systemen maken echt geen uitzondering voor individuele klanten. Het enigste wat klantenservice kan doen is een vergoeding toekennen, of bij grotere bedragen een vergoeding intern aanvragen. Maar het is een terechte toeslag, dus ze blijven dat niet doen.

Gb's op een home netwerk is 'gratis' op een roaming netwerk betaald de thuis provider altijd kosten. Die zijn inmiddels wel gedaald, maar nog steeds €2,50 ex btw per GB.

Eric, als er in hun dashboard een knopje blijkt te zitten waarmee ze permanent roaming aan of uit kunnen zetten dan komt er geen billingsysteem aan te pas.
En 2 medewerkers hebben me verteld dat ze dat aan of afgevinkt hebben.
@Hajar , je hebt nog niet geantwoord op mijn antwoord dat roaming uitzetten geen optie is en ook niet waarom ik, nu ik veel meer verbruik in Nederland, nog steeds kosten krijg van roaming in buitenland, ruim 3Gb in Nederland en nog geen 500 Mb in Duitsland, en dan nog steeds kosten.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gjvo 

Ik heb je case doorgezet naar onze specialisten zodat ze verder kunnen onderzoeken. Je kan binnen 7 werkdagen een terugkoppeling verwachten. Hopelijk krijgen wij dan meer duidelijker over waarom er kosten zijn berekend. 

Nou, hopelijk komt er nu na maanden wat schot in de zaak.
Bedankt voor het doorzetten.

@Hajar , nou, er zijn weer kosten berekend op de factuur voor roaming, dat zou uitgezet en gecrediteerd worden, is weer niet gedaan.

En nog steeds worden er kosten berekend, ik ben nu in Duitsland en er word alweer een paar Mb berekent.

Ik ben een beetje klaar met jullie toezeggingen.

Allemaal beloftes die niet nagekomen worden.

En er word ook geen contact opgenomen, niet telefonisch en ook niet via mail.

Slechte klantenservice!

Ik ben 12 jaar tevreden abonnee geweest maar dit valt me enorm tegen!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @gjvo 

Ik begrijp dat je daar meer duidelijkheid over wilt hebben. Ik heb dus een case aangemaakt en onze technische specialisten hebben je case onderzocht daar is uitgekomen dat je slechte enkele dagen per maand in Nederland bent verbonden met het Nederlands netwerk. Je verbruikt dan meer data in Nederland op 1 dag, dan de hele maand in Duitsland, maar de voorwaarde is dat je en meer verbruikt in Nederland en meer verbonden bent in Nederland met ons netwerk dan buiten Nederland.  Daarom is in dit geval de toeslag vanwege Permanent Roaming terecht. De kosten zullen daarom berekend worden op je factuur. 

Ik begrijp dat je liever een ander uitkomst had gewild, maar dat zijn de voorwaarden van roam like home. 

Ik hoop in ieder geval dat ik je meer duidelijkheid heb gegeven. 

@Hajar 
Dus wat de andere helpdeskmedewerkers gezegd hebben geldt ineens niet meer?
Dus toch leugens.
OK, dan zeg ik eind van de periode mijn abonnement op, als jullie een trouwe klant kwijt willen, prima.

Reputatie 6
Badge +12

Die permanent roaming regels zijn bij elke provider hetzelfde. Zoals ik al had uitgelegd kost het verbruik in de EU een provider veel meer geld dan in het thuisland. Daarom heeft de wetgever regels opgesteld waarmee de home provider op een gegeven moment toch kosten in rekening mag brengen. T-mobile heeft daar een hele info pagina over.

Ik vermoed dat de klantenservice en jij eerder wat spraakverwarring hadden. Deze regels bestaan al een aantal jaar.

Reageer