Vraag

Plotseling meer data verbruik met Roaming.

• 5 juni 2016
  • 6 reacties
  • 454 Bekeken

Hallo,
Sinds begin deze maand ineens meer verbruik als gemiddeld met Roaming met een stel samen abbo en internet Europa. Gebruik dit al 1,5 en het gebruik ervan door mijn is niet veranderd. Er zijn geen nieuwe app's geinstalleerd en geen extreem internet verbruik te zien in data. Kwam ruim een jaar met gemiddeld 30mb per dag uit en ook nooit te veel in de maand. Nu de eerste 4 dagen als ruim 300mb "verdampt" zal het einde van deze maand niet halen op deze manier 😞
Dit Althans volgens de gegevens van 't mobile app...

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi DIEMSETOREN,

Nogmaals welkom op ons Forum!

Wij kunnen vanwege de privacy wet niet inzien waar je MB's aan opgaan. Ik kan alleen zien hoeveel er is verbruikt. Ben je op dit moment nog in het buitenland? Ik kan je verbruiksdetails van MB's in de EU nu namelijk niet inzien als ik inlog op jouw My T-Mobile account. Kun jij ze wel inzien?

In dit topic staan tips over hoe je hoogdataverbruik kan voorkomen. Laat je mij weten of dit helpt?
Neen op het moment in NL.. morgenavond tot woensdag morgen weer in buitenland...
En als gezegd ik gebruik internet Europa al meer dan een jaar. En weet wel wat mijn app's gemiddeld doen... Daarom viel het nu ook op...
Reputatie 7
Badge +15
Hey Diemsetoren,

Kan het misschien komen door een update of een synchronisatie van een bepaalde app? Heb je het topic dat Hajar mee stuurde al bekeken? Daar staan namelijk een hele boel tips in die je kunnen helpen om het dataverbruik in de gaten te houden.

Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat als je in het buitenland bent en je dataroaming aan zet je in één keer veel berichten binnen krijgt, dit kan ook veel data kosten in één keer.

Ik hoop dat je wat aan de tips uit het topic hebt. Wellicht kun je vanaf vanavond al een paar tips in uitvoering brengen in het buitenland. Laat je het weten als wij verder nog iets kunnen betekenen? 🙂
Neen.. Updates van apps gaan alleen met WiFi.
Ja en topic gelezen... Foto's en filmpjes downloaden via bijv what's app staan ook uit via mobiele data..

Ruim meer dan een jaar ook nooit geen last gehad ervan. Kwam met 1 gyg ook ruim uit in buitenland had vaak nog over. Maar dat zou je best terug kunnen zien bij jullie. Daarom is dit nu ook het vreemde eraan.... En juist met de eerste maand van nieuwe abbo waar je ook nog eens 100mb mee pakt uit nl bundel. Lijkt net of alles sneller op gaat dan voorheen met oude abbo... Mijn internet gedrag is iig niet veranderd.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Moosje,

Wat vreemd zeg.. Zou je kunnen aangeven welk toestel je gebruikt? In de instellingen van je toestel kan je namelijk in de meeste gevallen controleren waar je MB's aan op gaan. Zo krijg je een beter beeld van welke applicaties of diensten je MB's verbruiken. Als je de mogelijkheid hebt om deze gegevens te resetten dan kan je de aankomende periode controleren waar je MB's aan op gaan.

Laat het ons weten!

Reageer