Beantwoord

PrePaid bereik in buitenland

• 5 oktober 2016
  • 15 reacties
  • 184 Bekeken

Via Facebook is dit onderwerp deels besproken. Zie foto's. Moest het verder voorleggen op het forum. Dus bij deze.
icon

Beste antwoord door Sam- 8 oktober 2016, 17:03

Hallo Marjolijn,

Het is begrijpelijk dat je hier niet blij mee bent. Ik ben ook gelijk voor je gaan kijken wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Wat me opviel is dat je op dit moment gebruik maakt van een hele oude simkaart. Deze simkaarten maken gebruik van een verouderde technologie waardoor deze in de meeste gevallen problemen opleveren, vooral in het buitenland.

Om te voorkomen dat je in de toekomst weer problemen ervaart heb ik je kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Deze kan je na ontvangst zelf activeren via My T-Mobile.

Laat ons weten of alles is gelukt en wellicht dat je in de nabije toekomst het netwerk in het buitenland weer kan uitproberen. We zijn erg benieuwd naar je reactie!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Hoi Marjolijn,

Welkom op het forum!

Met de Vakantie EU-bundel bel je als PrePaid-klant voordelig in het buitenland. Je schaft de bundel aan via sms of My T-Mobile en je betaalt vanuit je PrePaid-tegoed. De bundel kost € 4,95 voor 30 belminuten in Zone 1 (EU) landen.

Zone 1-landen

EU-landen:
België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigde Koninkrijk, Zweden.

• Ijsland
  • Noorwegen
  • Zwitserland

Activeren
Activeren kan op 2 manieren:
Stuur een sms met ‘Vakantie EU’ naar 4000 (gratis nummer)
Log in en koop de bundel via My T-Mobile
Reputatie 7
Badge +15
Hey Marjolein,

Goed dat je hier je vraag ook stelt. Koen heeft je hierboven al wat meer informatie gegeven over de bundels maar we kijken graag nog even verder met je mee. 🙂

Zou je nog aan ons kunnen laten weten om welk land het gaat? Op deze pagina kun je namelijk bekijken van welk netwerk je per land gebruik kunt maken. Ik kan overigens de instellingen van je toestel niet goed terug zien in je screenshot. Zou je de instellingen hier ook nog eens kunnen delen?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Landen,: Isle of Man, Frankrijk, Duitsland, Belgie, Oostenrijk.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Marjolijn,

Je instellingen zien er in ieder geval goed uit. Roaming hoeft namelijk alleen aan als je ook gebruik van data wilt maken.:)

Heeft je toestel wel netwerk of is er helemaal geen service? Kun je bijvoorbeeld wel SMS'en of berichten ontvangen? Ben je nu nog in het buitenland? Je kunt dan het beste kijken van welk netwerk je gebruik kunt maken. Je kunt vervolgens het juiste netwerk selecteren in je netwerkinstellingen. PrePaid bellen is namelijk niet overal en niet op alle netwerken mogelijk.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Nee inmiddels weer terug in NL. Bij zoeken naar netwerken blijft de telefoon zoeken. Als ik het in het buitenland ga naar: Bellen----Oproep doorschakelen om daar een ander nummer in te schakelen waar telefoontjes naar doorgeschakeld kunnen worden krijg ik ook alleen de melding : netwerk- of simkaart fout. Ik vind alles buitengewoon vervelend omdat ik de contactpersoon ben voor een paar dingen. Het enige sms wat binnengekomen was ( maar eigenlijk gebruik ik nog maar weinig sms) was het berichtje van T mobile: welkom in Frankrijk etc. etc. Kan ook niet sms-en.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Marjolijn,

Het is begrijpelijk dat je hier niet blij mee bent. Ik ben ook gelijk voor je gaan kijken wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Wat me opviel is dat je op dit moment gebruik maakt van een hele oude simkaart. Deze simkaarten maken gebruik van een verouderde technologie waardoor deze in de meeste gevallen problemen opleveren, vooral in het buitenland.

Om te voorkomen dat je in de toekomst weer problemen ervaart heb ik je kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Deze kan je na ontvangst zelf activeren via My T-Mobile.

Laat ons weten of alles is gelukt en wellicht dat je in de nabije toekomst het netwerk in het buitenland weer kan uitproberen. We zijn erg benieuwd naar je reactie!
ok. dank je wel. Zag ook al een mail daarover. Wacht die even af en kijk dan verder want ik wil wel mijn nummer meenemen.
Badge +13
De nieuwe simkaart is met je eigen nummer het gaat niet om een nieuw nummer wat je dan krijgt.
Je krijgt enkel een nieuw sim kaartje met je bekende nummer wat je nu ook gebruikt.
Dat kaartje hoef je enkel te activeren via My T Mobile en klaar ben je en hopelijk lost dat ook de problemen in het buitenland op.
ok fijn dus dan alleen de nummers overzetten waarvoor de link in de mail staat.
Badge +13
Meestal staan de nummers op je toestel tegenwoordig maar mochten er omdat het omdat het om een oudere simkaart gaat nog nummers opstaan dan kan je het beste idd dat stappen plan volgen.
ok al goed kijken waar ze staan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marjolijn,

Is het nog allemaal gelukt? Als je nog vragen hebt, laat het ons weten. 🙂
Nee want ik het de SIM kaart nog niet ontvangen
Heb vanmorgen nw simkaart ontvangen en volgens instructies geactiveerd etc. Was nog een hele oude kaart van Orange. Ziet er uit dat alles naar behoren werkt nu. Buitenland is natuurlijk nog afwachten.
Badge +13
Dat is zeker nog een oud kaartje idd kan heel goed zijn dat dat de problemen heeft veroorzaakt.
Mochten er nog steeds problemen zijn horen we dat natuurlijk 😳

Reageer