Beantwoord

Prepaid geen bereik buitenland (Taiwan) Klantenservice geen respons

  • 10 juni 2019
  • 11 reacties
  • 925 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties
In maart 2019 T-mobile prepaid simkaart in T-Mobile winkel aangeschaft omdat zij op website en in winkel aangaven dekking te hebben in Taiwan. (NU WORDT ER AANGEGEVEN ALLEEN BEREIKBAAR!!!) Ik heb dit nummer nodig voor noodgevallen en om in-loggen te verifieren op sommige overheids websites.
In Duitsland en Hong Kong was er nog dekking alhoewel sms bericht vanuit Hong Kong verstuurd pas drie dagen later verwerkt werd.
In Taiwan nooit dekking gehad, zowel in Taipei als Taichung, twee grote steden waar de twee aangegeven providers volledige coverage hebben. Na handmatig selecteren krijg ik de melding "YOUR SIM CARD DOES NOT ALLOW A CONNECTION TO THIS NETWORK"
Ook geen dekking bij simkaart in ander toestel.
Op 21 en 31 mei 2019 contact gehad met klantenservice chat. In beide langdurige chatgesprekken en instellingen-checks zou het doorgespeeld worden en een case aangemaakt worden. Ik zou in maximaal 5 werkdagen tegenbericht krijgen.
Het is nu 10 juni en ik heb nog helemaal niets vernomen.
Ik heb duidelijk gevraagd om een prepaid simkaart waarmee ik sms berichten kom ontvangen in Taiwan. Ik heb twee maal contact opgenomen met de klantenservice en in beide gevallen om tegenbericht verzocht en mijn contactgegevens opgegeven en geverifieerd.
Het is ronduit schandalig dat T-Mobile niet eens de moeite heeft genomen om een email te sturen met de stand van zaken en ik vraag mij af of T Mobile uberhaupt de intentie heeft om dit probleem op te lossen.

Ben nieuwsgierig,

Wilko
icon

Beste antwoord door W. A. 19 juni 2019, 14:01

Hi Hajar,

Tot mijn grote verbazing kreeg ik zojuist een sms berichtje "Welkom in Taiwan. Met T-mobile..." en een belletje van jullie technische dienst dat de oorzaak lag in een verkeerde instelling van jullie kant die nu is gecorrigeerd. Dat belletje van een minuut en 12 seconden heeft wel € 1,53 gekost terwijl in het sms bericht een tarief van 0,06 p/m vermeld wordt.
Ik ben allang blij dat het euvel uiteindelijk is opgelost maar laten we even eerlijk wezen... Het gaat om relatief lage bedragen maar een compensatie zou toch allerminst gepast zijn.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Wilko,

Ik wil jou hier zéker bij verder helpen! Natuurlijk wil ik dat je ook in Taiwan kunt gebruiken wat er beloofd wordt. Dat is inderdaad internetverbinding en bereikbaar zijn.

Ik zie dat er in mei inderdaad een case was doorgezet, maar dat er 2 onbeantwoorde belpogingen zijn gedaan. Dat betekent dat we jou niet konden bereiken. Kun je mij een privéberichtje sturen met daarin een alternatief telefoonnummer, waarop we jou kunnen bereiken?

Dan ga ik het nogmaals doorzetten naar onze specialisten, en dan gaan zij ervoor zorgen dat dit goedkomt!

Ik zie je berichtje graag verschijnen. ☺
Beste Jaimy,

Dank voor je reactie.
In een prive bericht heb ik je mijn locale telefoonnummer doorgegeven. (Naast het T mobile prepaid nummer is dit het enige andere telefoonnummer dat ik hier heb. Drie telefoons is mij iets te gortig). Dit nummer heb ik de vorige twee keren ook aan jullie doorgegeven en is gewoon vanuit Nederland via vaste en mobiele telefoonnummers bereikbaar. Dit toestel staat 24/7 aan, ook middernacht. Ik heb geen gemiste oproepen genoteerd.

Mijn email adres en woonadres hier zijn ook bij jullie bekend.

Voor alle duidelijkheid, ik heb dit prepaid simkaartje aangeschaft omdat ik in noodgevallen op een Nederlands mobiel nummer bereikbaar wil zijn via telefoon en sms, en sms berichten terug wil kunnen sturen. Ik heb hier nadrukkelijk om gevraagd in de T-mobile store. Jullie website vermeldde toendertijd dekking zonder de melding "alleen bereikbaar".

De twee door jullie vermelde providers hier zijn Chunghwa Telecom en TW Mobile en hebben op mijn adres hier in deze miljoenenstad gewoon volledige coverage. Geen van mijn buren heeft problemen met dekking op deze locatie.

Hoop dat je hiermee verder uit de voeten kunt, Success en ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +19
Dankjewel W.A., voor de heldere uitleg en voor je privéberichten. Ik heb opnieuw een case doorgezet en daarbij toegevoegd dat je ook gemaild kan worden als bellen niet lukt. Ik heb de situatie uitgelegd en eraan toegevoegd dat deze providers in Taiwan en op jouw adres een goede dekking hebben.

Op dit moment kan ik even niks anders zeggen dan dat we moeten afwachten wat onze collega's hierin kunnen onderzoeken en verbeteren! Hopelijk kunnen zij het probleem snel oplossen!
Jaimy,

Driemaal is scheepsrecht, ik heb voor de zoveelste keer netjes gewacht op de door jullie aangegeven behandelingstermijn maar ondanks meerdere toezeggingen HELEMAAL GEEN REACHTIE VERNOMEN.

[Anne (5/21/2019, 6:32:09 PM): Ik heb het genoteerd en er word zo snel mogelijk contact met je opgenomen!:)]
[Jenusha (5/31/2019, 5:24:18 PM): Behandelingstijd is 5 werkdagen]
[Jaimy (6/11/2019): Hopelijk kunnen zij het probleem snel oplossen!

Da's lekker verdiend met een klein leugentje zonder jullie te bekommeren om de consequenties waarmee je anderen opzadelt met jullie verkoopdrang en gebrek aan service. Ik heb de andere meldingen over T-mobile dekking in Taiwan bekeken en het is kommer en kwel. Met andere woorden dat hadden jullie zelf ook kunnen weten.

Dit is al de tweede maal dat ik bedonderd ben door T-Mobile. In 2011 is op mijn vorige prepaid nummer dat ik al sinds Orange had een door jullie bevestigde opwaardering van 25 Euro verdwenen. T-Mobile heeft toen geen enkele moeite genomen om dat zelf op te lossen. Had beter moeten weten en niet opnieuw voor nT-Mobile moeten kiezen.

Jammer dat het zo moet, ik heb mijn lesje wel geleerd.
Reputatie 7
Badge +20
Hi W.A,

Ik heb direct je case erbij gepakt en zie dat onze technische afdeling dit heeft doorgezet naar Huawei. Ze hebben een mogelijke oplossing gevonden. Als het goed is wordt er ook contact met je opgenomen door onze technische afdeling voor meer uitleg. Excuses voor het ongemak! En ik hoop oprecht dat het snel wordt opgelost!
Hi Hajar,

Tot mijn grote verbazing kreeg ik zojuist een sms berichtje "Welkom in Taiwan. Met T-mobile..." en een belletje van jullie technische dienst dat de oorzaak lag in een verkeerde instelling van jullie kant die nu is gecorrigeerd. Dat belletje van een minuut en 12 seconden heeft wel € 1,53 gekost terwijl in het sms bericht een tarief van 0,06 p/m vermeld wordt.
Ik ben allang blij dat het euvel uiteindelijk is opgelost maar laten we even eerlijk wezen... Het gaat om relatief lage bedragen maar een compensatie zou toch allerminst gepast zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hi W.A.,

Ik ben heel blij om te lezen dat het is opgelost! Ik wil graag wanneer je weer terug bent in Nederland jou coulance tegoed toekennen. Deze is niet bruikbaar in het buitenland, vandaar dat ik het dan wil toekennen. Kun je dan aan de bel trekken wanneer je weer terug bent. Dan compenseer ik je graag! Voor nu wens ik je een mooie tijd in Taiwan!
Beste Hajar,
Ik ben per 4 augustus 2019 weer in Nederland. Is deze berichtgeving voldoende?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @W. A.

Welkom terug! Ik heb de coulance toegevoegd. Als het goed is heb je hier ook bevestiging van ontvangen. Hopelijk is hiermee alles naar wens! 😊
Hallo Hajar,
Coulancevergoeding van € 5,- ontvangen. Vind ik netjes. Mijn dank!
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan! Wens je een fijne dag verder!

Reageer