Beantwoord

Prepaid nummerbehoud vanuit het buitenland

  • 12 februari 2020
  • 1 reactie
  • 352 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Hoi!

Ik gebruik prepaid tegoed en zit voor lange tijd in het buitenland waardoor ik mijn Nederlandse nummer niet gebruik. Ik wil graag voorkomen dat ik mijn Nederlandse nummer verlies. Is het opwaarderen van mijn tegoed voldoende om mijn nummer te behouden? Zo ja, met welke frequentie dien ik dit te doen?

Bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door Seccie 12 februari 2020, 10:39

Hoi @2020,

Natuurlijk is het begrijpelijk dat je graag je nummer wil vasthouden. Het is de bedoeling dat je minimaal één keer per 6 maanden actief gebruik moet maken van jouw mobiele nummer.

Hier kun je de spelregels vinden:

Als je jouw PrePaid-simkaart meer dan 6 maanden niet actief gebruikt, dan plaatst T-Mobile voor een periode van 30 dagen een blokkade op de simkaart. Deze blokkade zorgt er voor dat je het nummer niet meer kunt gebruiken. Voordat we de blokkade plaatsen ontvang je drie sms-berichten als aankondiging. Doe je binnen 30 dagen een opwaardering (onlineonline met een opwaardeerkaart of via My T-Mobile)? Dan wordt de blokkade automatisch verwijderd (dit kan maximaal 24 uur duren) en kan je het nummer weer gebruiken. Doe je geen opwaardering? Dan wordt de simkaart na 30 dagen alsnog afgesloten van ons netwerk.

De reden dat wij simkaarten na 6 maanden geen gebruik blokkeren, is dat we telefoonnummers niet onnodig lang actief willen laten op het netwerk. PrePaid aansluitingen worden namelijk vaak maar voor een korte tijd gebruikt, en een opzegging is bij PrePaid niet nodig. Zie voor meer informatie hierover de Algemene Voorwaarden PrePaid (pdf).

 

Ik wens je nog een fijn verblijf in het buitenland :) 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +9

Hoi @2020,

Natuurlijk is het begrijpelijk dat je graag je nummer wil vasthouden. Het is de bedoeling dat je minimaal één keer per 6 maanden actief gebruik moet maken van jouw mobiele nummer.

Hier kun je de spelregels vinden:

Als je jouw PrePaid-simkaart meer dan 6 maanden niet actief gebruikt, dan plaatst T-Mobile voor een periode van 30 dagen een blokkade op de simkaart. Deze blokkade zorgt er voor dat je het nummer niet meer kunt gebruiken. Voordat we de blokkade plaatsen ontvang je drie sms-berichten als aankondiging. Doe je binnen 30 dagen een opwaardering (onlineonline met een opwaardeerkaart of via My T-Mobile)? Dan wordt de blokkade automatisch verwijderd (dit kan maximaal 24 uur duren) en kan je het nummer weer gebruiken. Doe je geen opwaardering? Dan wordt de simkaart na 30 dagen alsnog afgesloten van ons netwerk.

De reden dat wij simkaarten na 6 maanden geen gebruik blokkeren, is dat we telefoonnummers niet onnodig lang actief willen laten op het netwerk. PrePaid aansluitingen worden namelijk vaak maar voor een korte tijd gebruikt, en een opzegging is bij PrePaid niet nodig. Zie voor meer informatie hierover de Algemene Voorwaarden PrePaid (pdf).

 

Ik wens je nog een fijn verblijf in het buitenland :) 

Reageer