Beantwoord

Roaming buitenland werkt niet 2.0

• 1 juli 2019
  • 8 reacties
  • 651 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Beste T-Mobile/ beste medeklanten,

Ondanks dat dit onderwerp al veelvuldig is genoemd en behandeld, vind ik in deze correspondentie geen bruikbaar antwoord op mijn ervaring met deze klaarblijkelijk veel vaker voorkomende issue.

Ik heb een IPhone X (ik meld het slechts omdat er juist in de combinatie van de vroege batches van dit merk en model en T-Mobile connectieproblemen bestonden (https://www.google.nl/amp/s/www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/3833276/honderden-klanten-t-mobile-kunnen-niet-bellen-met-iphone-x%3famp)) en zakelijk maak ik regelmatig kortdurende trips naar het buitenland. Inmiddels is mijn ervaring en tevens vraag gebaseerd op verscheidende landen en (buitenlandse) providers. Daarmee lijkt de issue niet land- of providerspecifiek te zijn.

De issue zelf is zoals in de titel genoemd een bekende, namelijk dat ik in het buitenland geen internetpagina kan openen wanneer ik verbonden ben met 3/4G. Er is wel voldoende receptie in die gevallen en ik ben al jaren klant bij T-Mobile.

De reeds genoemde mogelijke oplossingen heb ik inmiddels geprobeerd, zoals het handmatig selecteren van de provider, de telefoon opnieuw opstarten en mezelf ervan verzekeren dat er geen blokkades voor deze functie zijn geselecteerd in mijn profiel.

Daarmee blijft mijn vraag over: kan T-Mobile of wellicht een medegebruiker van genoemde provider hiervoor een oplossing aandragen. Waarvoor dank.
icon

Beste antwoord door Hajar 2 juli 2019, 11:29

Hi ES1974,

Ik wil uiteraard met je meedenken. Ik heb direct gecontroleerd of er een blokkade actief is, maar dat is niet het geval. Ik zie dat je momenteel verbonden bent met een buitenlands netwerk. Heb je wel bereik en kun je bellen en gebeld worden? Ik zie dat je momenteel geen Travel & Surf pas hebt waardoor je niet kan internetten. Als je wilt internetten dan kun je een Travel & Surf pas activeren. Laat je even weten of het dan wel lukt data te gebruiken?

Ik hoor het graag van je!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @ES1974

Heb je al eens geprobeerd de simkaart in een andere telefoon te plaatsen?
Heb je een privé of zakelijk abonnement?

Groet, Folkert
Beste Folkert,

Dank voor de snelle reply!

1. Zelfde simkaart in ander toestel: gedaan en ook toen lukte (data)roaming niet. Eveneens beschermhoes verwijderd, zonder succes.
  2. Het abonnement betreft een zakelijk abonnement.
Reputatie 7
Badge +18
In het geval van een zakelijk abonnement kunnen ze je hier niet helpen met de roaming blokkade. Hiervoor zul je verantwoordelijke persoon bij je werkgever moeten vinden. Bij mijn werkgever is dat hetzelfde verhaal met TM zakelijk.

Groet, Folkert
Beste Folkert,

In mijn geval bén ik de werkgever. Daarmee blijft de vraag staan.

Dank voor je input!
Reputatie 7
Badge +20
Hi ES1974,

Ik wil uiteraard met je meedenken. Ik heb direct gecontroleerd of er een blokkade actief is, maar dat is niet het geval. Ik zie dat je momenteel verbonden bent met een buitenlands netwerk. Heb je wel bereik en kun je bellen en gebeld worden? Ik zie dat je momenteel geen Travel & Surf pas hebt waardoor je niet kan internetten. Als je wilt internetten dan kun je een Travel & Surf pas activeren. Laat je even weten of het dan wel lukt data te gebruiken?

Ik hoor het graag van je!
Beste Hajar,

Bij voorbaat dank voor de medewerking en excuus voor de verlate reactie; dit heeft met het huidig tijdverschil te maken.

Ik kan hier (in het buitenland inderdaad) bellen en gebeld worden. Met een Travel en Surf pas kan ik ook internetten.
Beste Hajar (of collega),

Waren er nog ideeën aangaande bovenstaande?

Alvast dank voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Es,

Je geeft aan dat het met een Travel & Surf pas wel lukt om te internetten. Is het daarmee opgelost of ervaar je nog andere problemen met roaming? Ik hoor het graag van je!

Reageer