Beantwoord

Roaming buitenland werkt niet, ik ben kort geleden klant geworden

• 30 mei 2019
  • 11 reacties
  • 763 Bekeken

Beste mensen,

Ik ben kortgeleden klant geworden van T-Mobile, zit nu in Belgie en kan helaas geen gebruik maken van roaming. Drie verschillende providers zeggen allemaal 'forbidden'. Ik heb geen toegang tot welk mobiel netwerk dan ook, en ik kan niet bereikt worden op mijn nieuwe T-Mobile nummer, geen SMS ontvangen en geen data. Heel onhandig!

Nu las ik ergens op dit forum dat roaming mogelijk geblokkeerd staat als je nog geen twee facturen gehad hebt. Dit zou zomaar van toepassing kunnen zijn op mijn situatie. 😞 Heel vervelend.

(ik heb alle instellingen goed staan in mijn online T-Mobile account, de APN instellingen en de telefooninstellingen)

Is dat iets aan te doen? Ik wil erg graag bereikbaar zijn!

Bij voorbaat dank voor de aandacht!
icon

Beste antwoord door Jaimy 31 mei 2019, 12:28

Hoi Optimist1865,

Geen zorgen, ik zie inderdaad dat er nog een buitenland-blokkade actief is, omdat je nieuwe klant bent. Die heb ik natuurlijk meteen voor je verwijderd, dus als je nu jouw toestel opnieuw opstart, dan zou het moeten werken!

Laat je ons weten of dat inderdaad het geval is? Zo niet, dan gaan we je natuurlijk helpen met een andere oplossing!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Daar is mogelijk wel wat aan te doen @Optimist1965 maar het is even wachten tot er morgen een community moderator reageert, die kan je verder helpen.

Groet, Folkert.
Dank je wel voor je snelle reactie @Folkert . Ik hoop dat er redelijk vlot een reactie is, het is domweg afwachten denk ik... Voor mijn werk moet ik volgende week naar Duitsland en dan is het ook niet fijn om onbereikbaar te zijn.

Groetjes, fijne avond en dank voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +18
Volgens dit sticky topic zijn er geen blokkades meer voor nieuwe abonnementen sinds mei 2017 dus ik denk dat een moderator het snel kan oplossen.
Morgen zijn ze weer aanwezig.

Ook een fijne avond!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Optimist1865,

Geen zorgen, ik zie inderdaad dat er nog een buitenland-blokkade actief is, omdat je nieuwe klant bent. Die heb ik natuurlijk meteen voor je verwijderd, dus als je nu jouw toestel opnieuw opstart, dan zou het moeten werken!

Laat je ons weten of dat inderdaad het geval is? Zo niet, dan gaan we je natuurlijk helpen met een andere oplossing!
@Jaimy Helaas is het probleem nog niet opgelost. Misschien dat er een tijdje (een nachtje?) overheen gaat voor het werkt. Morgen probeer ik het nog eens.
Dank voor de moeite in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Werkt alles inmiddels naar behoren? Mocht je nog problemen ervaren, laat het ons weten!
Helaas, het heeft niet gewerkt. Na contact met de klantenservice kreeg ik bericht als volgt:

Als je een nieuw abonnement hebt afgesloten bij T-Mobile, dan blokkeren we inderdaad de roaming tot de eerste 2 facturen betaald zijn.

Deze blokkade kan er eerder af, mits je een voorschot betaald van 115 euro op het onderstaande rekeningnummer onder vermelding van je telefoonnummer en/-of klantnummer.

NL03COBA0733959717 t.n.v. T-Mobile Nederland

Dit was mij totaal niet bekend, en ik vind het vreemd dat je 115 euro zou moeten 'voorschieten'. Immers, het financiele risico lijkt me klein voor T-mobile. Daarenboven heb ik een unlimited abonnement afgesloten, en zijn de nieuwe Europese roamingregels van kracht ('roam like home') en deze aanvullende eis lijkt me niet in de geest van die regels.

Het lijkt meer op een soort gebruik uit het verleden. Ik heb met goedkope VNO's zoals Simpel dit soort issues nooit gehad. Vreemde gang van zaken...

Het vervelende is dat ik komende dinsdag weer naar het buitenland ga (Duitsland) en dan waarschijnlijk weer geen roaming heb. Heel erg teleurstellend vind ik dat.

@Hajar @Jaimy
Reputatie 7
Badge +20
Hi Optimist,

Wat vreemd dat een collega dat aangeeft. De blokkade die de collega aan de lijn bedoelt is namelijk de blokkade die Jaimy kosteloos heeft verwijderd. Je hoeft daar niets voor te betalen! Excuses voor de verwarring!

Ik heb je gegevens bij de hand en ik zie verder geen blokkades in ons systeem. Dus aan onze kant is alles goed ingesteld. Ben je momenteel nog in België? Van welk toestel maak jij gebruik? Heb je na het opnieuw starten van je toestel geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren? Vaak werkt het wel als je handmatig een netwerk selecteert. Kun je dat ook proberen als je in Duitsland bent? Mocht je daar nog problemen ervaren, kun je dan je simkaart in een ander toestel testen en een ander simkaart in jouw toestel. Zo kunnen we achterhalen of het aan je simkaart of toestel ligt.

Ik hoop dat je geen problemen zal ervaren in Duitsland en anders hoor ik het graag zodat we het samen kunnen oplossen!
Jeeeeeeeeej! Roaming werkte wel in Duitsland! 🙂 Geen idee waarom het niet werkte in Belgie, ik heb verder niets aan instellingen en dergelijke veranderd. Case closed!

Dank @Hajar @Jaimy @Folkert voor jullie fantastische support!
Reputatie 7
Badge +18
@Optimist1965 Bedankt voor je enthousiaste terugmelding! Graag gedaan ☺
Reputatie 7
Badge +20
Aaah super goed! Heel fijn dat het goed werkt. Ik wens je een leuke tijd in Duitsland! 😊

Reageer