Beantwoord

Roaming data buitenland Misleidende info van T-Mobile

• 26 oktober 2019
  • 1 reactie
  • 424 Bekeken

Pas op met je t-mobile abonnement als je veel in het buitenland bent, ik ben op dit gebied weer eens slecht voorgelicht door de t-mobile winkel in Spijkenisse. 

Ik krijg net een sms dat ik moet gaan betalen voor mijn data in het buitenland omdat ik onevenredig data heb gebruikt in de UK. 

Blijkbaar heb je geen 14 Gb per maand, maar maximaal 14 Gb, en dan wel even veel als je in Nederland hebt gebruikt de afgelopen 120 dagen.

Dat vertellen ze niet bij de t-mobile winkel als ze je een onbeperkt abo verkopen. Alleen dat je 14Gb per maand hebt. Of wellicht hebben ze de voorwaarden weer eens aangepast sinds mijn abo in ging 3 jaar geleden.

Ik zit voor mijn werk en privé veel in het buitenland, en zou dus veel meer data in Nederland moeten gaan gebruiken om die 14 Gb in het buitenland te kunnen gebruiken waar ik voor betaald heb.

Ofwel compleet misleidend, en dit zou in de voorwaarden staan, maar dat vertellen ze lekker niet in de winkel.

Dus gebeld met de klantenservice, en nog nooit zo onpersoonlijk en ongeïnteresseerde medewerker aan de lijn gehad, ongelooflijk wat een slechte service ook hier. Toen ik haar aansprak op haar manier van spreken verbrak ze gewoon de verbinding. 

Je wordt dus gestraft als je weinig data gebruikt in Nederland en af en onder de 14Gb blijft in het buitenland.

Pas dus op mensen, weet waar je aan begint bij T-mobile

Einde abo ben ik weg bij deze oplichters!

icon

Beste antwoord door CrisTien 26 oktober 2019, 15:55

Goedemiddag@sander06 Welkom in de community van T-Mobile.

Wat jammer dat volgens jou de verkoper niet duidelijk is geweest en jij de voorwaarden niet hebt gelezen, dat is dus zeker geen fijne ervaring.

Je bent wel zelf ook verantwoordelijk om uit te zoeken hoe het werkt, zeker daar je veel in het buitenland bent. 

Misschien Is het slim om in het buitenland gebruik te gaan maken van een plaatselijke datakaart?

Let er wel op dat ‘Fair Use Policy’ ook wordt toegepast bij de #kpn en #Vodafone 

Kan ik mijn aansluiting voor langere periode in de EU gebruiken?

Het is niet de bedoeling om je aansluiting permanent in het buitenland te gebruiken. Wanneer blijkt dat je je aansluiting onredelijk gebruikt, kunnen we de maximale toeslag op je roaming verbruik in rekening brengen. De regels over je aansluiting gebruiken in de EU, en de voorwaarden over onredelijk gebruik, staan vermeld in de Voorwaarden Roam like at Home

Groetjes en fijn weekend!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag@sander06 Welkom in de community van T-Mobile.

Wat jammer dat volgens jou de verkoper niet duidelijk is geweest en jij de voorwaarden niet hebt gelezen, dat is dus zeker geen fijne ervaring.

Je bent wel zelf ook verantwoordelijk om uit te zoeken hoe het werkt, zeker daar je veel in het buitenland bent. 

Misschien Is het slim om in het buitenland gebruik te gaan maken van een plaatselijke datakaart?

Let er wel op dat ‘Fair Use Policy’ ook wordt toegepast bij de #kpn en #Vodafone 

Kan ik mijn aansluiting voor langere periode in de EU gebruiken?

Het is niet de bedoeling om je aansluiting permanent in het buitenland te gebruiken. Wanneer blijkt dat je je aansluiting onredelijk gebruikt, kunnen we de maximale toeslag op je roaming verbruik in rekening brengen. De regels over je aansluiting gebruiken in de EU, en de voorwaarden over onredelijk gebruik, staan vermeld in de Voorwaarden Roam like at Home

Groetjes en fijn weekend!

Reageer