Beantwoord

Roaming in het buitenland.

• 22 juli 2017
  • 7 reacties
  • 196 Bekeken

Hoi... Ik zit sinds vandaag op de camping in Spanje en heb een unlimited NL+EU abonnement nu heb ik 4G+ verbinding met 3 van de 5 streepjes bereik. Zou dus helemaal top moeten zijn? Maar helaas krijg ik maximaal een snelheid van 0.23MB/s upload en download ongeveer het zelfde soms iets lagee.... de ping zit meestal op 150mms. Welke provider ik ook gebruik dus Vodafone, TIM en de anderen die hier rond hangen blijf ik hange op de zelfde langzame verbinding... hebben jullie enig idee hoe dit kan?
icon

Beste antwoord door Hajar 24 juli 2017, 11:05

Hi Onsfrenske,

Op dit moment krijgen wij verschillende meldingen binnen over trage snelheid in o.a Italië. Wij zijn bezig om de oorzaak te achterhalen. Zou je jouw toestel kunnen herstarten? Kun je ook verschillende netwerken proberen zoals TIM, WIND of H3G? We merken dat het opnieuw starten vaak wel helpt.

Ik heb jouw nummer in ieder geval doorgezet naar de technische afdeling zodat ze dit verder kunnen onderzoeken.
Bekijk origineel

7 reacties

Nu zit ik in Italië... kleine correctie haha vorige week zat ik in Spanje en daar was het netwerk gewoon super snel helemaal tevreden daar. Maar 0.23MB/s die weg valt is hier wel om te janken haha
Reputatie 7
Badge +20
Hi Onsfrenske,

Op dit moment krijgen wij verschillende meldingen binnen over trage snelheid in o.a Italië. Wij zijn bezig om de oorzaak te achterhalen. Zou je jouw toestel kunnen herstarten? Kun je ook verschillende netwerken proberen zoals TIM, WIND of H3G? We merken dat het opnieuw starten vaak wel helpt.

Ik heb jouw nummer in ieder geval doorgezet naar de technische afdeling zodat ze dit verder kunnen onderzoeken.
Hoi Hajar,

Het toestel herstarten maakt helaas geen verschil... Ik ben net in verona geweest daar had ik 4G+ met alle streepje bereik vis TIM. In de provider winkel heb ik met een medewerken van TIM een ookla speedtest gedaan. Hij kreeg 93mb/s ik weer 0,9mb/s... hij probeerde mij in gebrekkig Engels uit te leggen dat wij als buitenlanders traag internet krijgen zodat wij hun netwerk niet belasten. Elke provider geeft hier in verona ook maar 1MB/s.. H3G is hier trouwens niet te vinden. WIND heeft de zelfde resultaten met hier en daar wel wat minder bereik.
Sinds net is mijn internet snelheid verhoogd naar 25 tot 30 mb/s dat is al een heel stuk beter!! Na 2 dagen ben ik hier best tevreden over maar komt niet in de buurt van de 90mb/s van de spanjaarden hier.
Reputatie 7
Badge +20
Hi OnsFrenske,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Goed om te horen dat de snelheid al iets omhoog gaat. We merken inderdaad dat het probleem nog niet helemaal is opgelost, maar we zijn er hard mee bezig.
De snelheid is weer terug gezet sinds vanochtend naar 0.9mb/s.
Reputatie 7
Badge +20
Dankjewel voor de update. We zijn er mee bezig! Nogmaals excuses voor het ongemak!

Reageer