Beantwoord

Roaming kosten in Zwitserland

• 13 oktober 2017
  • 3 reacties
  • 5317 Bekeken

Over enkele dagen vertrek ik naar Zwitserland. Voor mij is het niet helemaal duidelijk welke tarieven ik daar betaal voor bellen en Mb's. Zijn die gelijk aan NL en de EU roamingovereenkomst ?
icon

Beste antwoord door Pilovali 13 oktober 2017, 17:52

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

In de onderstaande landen geldt je Nederlandse bundel. In overige landen (en dus ook Zwitserland) moet je apart een Travel & Surf bundel kopen.

Groet,
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

In de onderstaande landen geldt je Nederlandse bundel. In overige landen (en dus ook Zwitserland) moet je apart een Travel & Surf bundel kopen.

Groet,
De travel&surf bundels voor Zwitserland zijn nog steeds waanzinnig in prijs bv. L-pas 1Gb voor €24,99. Vroeger was de L-pas 14,99 is dus alleen maar gekker geworden qua prijs. Wordt het niet eens tijd dat de bundel 5Gb wordt of de prijs naar beneden gaat.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi HMG76,

Qua internetgebruik blijf ik ook het liefst in de EU, haha! Het zou echter zonde zijn als je daardoor nooit naar zo'n mooi land als Zwitserland zou kunnen... waar inderdaad de kosten met betrekking tot internetgebruik wat hoger liggen. Dit komt doordat Zwitserland geen onderdeel is van de EU én Zwitserland zich niet conformeert aan de EU-tarieven. Zij hanteren dus hun eigen, duurdere tarieven.

Bijkomend voordeel van de L-pas is trouwens dat je na verbruik van de 1000 MB, tijdens de resterende geldigheid op basissnelheid kunt blijven internetten.

Wat ik persoonlijk nog een erg goede tip vind die ik je zou willen meegeven, is het aanschaffen van een lokaal PrePaid simkaartje. Dit is vaak erg goedkoop en hiermee kun je lekker vrij internetten tijdens je verblijf in het buitenland!

Reageer