Beantwoord

Roaming Movistar

• 26 januari 2017
  • 4 reacties
  • 596 Bekeken

heb hetzelfde probleem met T-mobile en Movistar op La Gomera. Soms een uitstekend signaal van Movistar maar geen verbinding mogelijk. Verschillende mobile telefoons getest. Ook met andere providers werkt het niet. Alltijd hetzelfde resultaat: geen verbinding mogelijk ondanks een goed signaal. Soms kan ik een verbinding krijgen met Vodafone ES. Ik vermoed dat T-mobile geen romaning contract met Movistar heeft.
icon

Beste antwoord door Amy 27 januari 2017, 14:11

Hi Bhendel,

Je had op een topic uit 2012 gereageerd, dat is al even geleden en om die reden heb ik van jouw reactie een nieuw topic gemaakt. 😉

Ik zie dat je problemen hebt met het netwerk op La Gomera, Spanje. Ik ben direct gaan kijken of je toevallig een blokkade had maar dit is niet het geval. Je zou in Spanje verbinding moeten kunnen maken met de netwerk Vodafone, Orange, Xfera én Movistar. Nou is La Gomera een klein eiland en vermoed ik dat niet al deze netwerken actief zijn op het eiland. Zie je deze netwerken terug als je in je instellingen bij netwerken kijkt? Je zou daar namelijk handmatig een netwerk moeten kunnen selecteren. Op deze pagina vind je meer informatie terug over van welke netwerken je in het buitenland gebruik kunt maken. Mocht dit ook niet werken dan zou je langs kunnen gaan bij een lokale provider voor meer informatie over het netwerk en om eventueel een tijdelijke prepaid simkaart aan te schaffen zodat je in ieder geval wel bereikbaar bent daar!

Ik ben benieuwd naar je reactie. Hopelijk lukt het om alsnog verbinding te maken! En natuurlijk veel plezier op het mooie La Gomera!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 6
Badge +15
Hi Bhendel,

Je had op een topic uit 2012 gereageerd, dat is al even geleden en om die reden heb ik van jouw reactie een nieuw topic gemaakt. 😉

Ik zie dat je problemen hebt met het netwerk op La Gomera, Spanje. Ik ben direct gaan kijken of je toevallig een blokkade had maar dit is niet het geval. Je zou in Spanje verbinding moeten kunnen maken met de netwerk Vodafone, Orange, Xfera én Movistar. Nou is La Gomera een klein eiland en vermoed ik dat niet al deze netwerken actief zijn op het eiland. Zie je deze netwerken terug als je in je instellingen bij netwerken kijkt? Je zou daar namelijk handmatig een netwerk moeten kunnen selecteren. Op deze pagina vind je meer informatie terug over van welke netwerken je in het buitenland gebruik kunt maken. Mocht dit ook niet werken dan zou je langs kunnen gaan bij een lokale provider voor meer informatie over het netwerk en om eventueel een tijdelijke prepaid simkaart aan te schaffen zodat je in ieder geval wel bereikbaar bent daar!

Ik ben benieuwd naar je reactie. Hopelijk lukt het om alsnog verbinding te maken! En natuurlijk veel plezier op het mooie La Gomera!
Verbinding met Vodafone ES en Orange ok. Maar hoewel Movistar in 2015 een nieuwe mobiele antenna geplaatst heeft in Vueltas kan ik daar in de buurt met mijn prepaid toestel geen automatische of manuele verbinding met Movistar krijgen, ook niet bij 100 % signaalsterkte. Dit geldt ook voor mobiele telefoons van Samsung en Apple en zelfs voor andere providers zoals Simyo. Misschien werkt het lokale netwerk van Movistar alleen met SIM kaarten van Movistar. Ik zal het bij mijn volgende bezoek verder gaan onderzoeken. Vreemd, want La Gomera is een eiland waar veel toeristen zijn. In ieder geval bedankt voor uw feedback.
Badge +5
Het klinkt alsof er dan met de betreffende zendmast iets mis is. Ik heb geen idee hoe de regelgeving in Spanje is, maar misschien is het een mast met beperkte capaciteit voor een beperkt aantal aansluitingen en krijgen Spanjaarden voorrang ten opzichte van buitenlandse simkaarten. Die zendmasten zijn vast op de een of andere manier aangesloten op een wat groter eiland daar, dus wie weet zijn er ingewikkelde constructies met (glas)vezelkabels door de zee of straalverbindingen. Er is weinig aan te doen vrees ik, hopen dat het de volgende keer beter is.
Reputatie 7
Badge +20
Hi bhendel,

Jammer dat het niet werkt met die netwerken. Hopelijk heb je beter bereik met een lokale simkaart. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier! Lekker genieten daar! 😉