Beantwoord

Roaming toeslag accepteren

• 9 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 1178 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Als ik heel vaak buiten NL verblijf in een ander EU-land, waar de mobiele tarieven relatief hoog liggen, en ik wil gewoon de roaming toeslag vwb telefoontjes en internet-data accepteren, kan dat ??
icon

Beste antwoord door Jaimy 10 oktober 2018, 10:15

Hoi Xiro,

Yes, dat kan! Wat leuk trouwens dat je zoveel in het buitenland bent - althans, ik hoop dat het voor een leuk doel is. 🙂

Blijft het gebruik in het buitenland gelijkwaardig aan het verbruik in Nederland, dan zul je geen extra kosten krijgen. Is dat wel zo, dan zul je een waarschuwingssms ontvangen waarin staat beschreven welke kosten er in rekening worden gebracht wanneer je het roaming gedrag niet aanpast. Dan kun je er inderdaad voor kiezen om je roaming gedrag niet aan te passen en zullen er toeslagen in rekening worden gebracht. Je abonnement wordt dus verder niet stilgezet of iets dergelijks, dus je kunt er inderdaad voor kiezen dit te accepteren!

Hopelijk geeft dit duidelijk antwoord op jouw vraag! Mocht je nog meer willen weten, laat het dan gerust weten.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Xiro,

Yes, dat kan! Wat leuk trouwens dat je zoveel in het buitenland bent - althans, ik hoop dat het voor een leuk doel is. 🙂

Blijft het gebruik in het buitenland gelijkwaardig aan het verbruik in Nederland, dan zul je geen extra kosten krijgen. Is dat wel zo, dan zul je een waarschuwingssms ontvangen waarin staat beschreven welke kosten er in rekening worden gebracht wanneer je het roaming gedrag niet aanpast. Dan kun je er inderdaad voor kiezen om je roaming gedrag niet aan te passen en zullen er toeslagen in rekening worden gebracht. Je abonnement wordt dus verder niet stilgezet of iets dergelijks, dus je kunt er inderdaad voor kiezen dit te accepteren!

Hopelijk geeft dit duidelijk antwoord op jouw vraag! Mocht je nog meer willen weten, laat het dan gerust weten.
Dit is een duidelijke en bruikbare reactie !
Dank daarvoor !
En nou maar hopen dat de roaming-toeslag tarieven zoals door de EU vstgesteld voorlopig hetzelfde blijven.
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn om te lezen dat je mijn antwoord zo helder vindt, heel graag gedaan. En dat hoop ik dan natuurlijk ook voor jou! 😁

Fijne dag nog!
Hallo Jaimy,
Ik ga weer een stapje verder.
Mijn huidige abonnement loopt tot juli 2019.
Eigenlijk wil ik per 1 januari 2019 overstappen naar een ander 2-jarig abonnement bij jullie, omdat me dat beter past.
Wat zijn de mogelijkheden ??
B.v.d.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Xiro,

Ik pik het stokje even over van Jaimy! Een begrijpelijke vraag, maar iets lastiger te beantwoorden dan de vorige vraag.

Jouw abonnement loopt pas op 14 juli 2019 af, dus is pas verlengbaar vanaf 15 maart 2019. Op dit moment is voor ons niet te zeggen hoe de abonnementen, prijzen, bundels, enzovoorts er op dat moment uit zullen zien. Je kunt er wel voor kiezen om jouw huidige abonnement om te zetten naar Go. Misschien is dit iets wat meer bij jouw behoeften en wensen past?

Mochten we je verder nog ergens bij kunnen assisteren, laat het ons weten!
Hallo David,
GO past me niet.
Ik had uit een eerdere post op dit forum begrepen dat een bestaand abonnement afkoopbaar is :

AfkopenT-Mobile (antwoord van T-Mobile medewerker Bas)
Hey Ken,
Het is natuurlijk jammer om te lezen dat je de overstap wilt maken.. Mag ik vragen wat de reden ervan is? Misschien kan ik ervoor zorgen dat je alsnog besluit bij ons te blijven!
Ik wil je in ieder geval van een zo'n goed mogelijk antwoord voorzien, want het antwoord van Hidden.nld klopt niet helemaal. Voor het afkopen betaal je een "schadevergoeding" die bestaat uit 50% van de vaste maandelijkse kosten tot einde contract. Je huidige nummer kan dan inderdaad vrijgegeven worden om meegenomen te worden naar een andere provider. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden!
Mocht je verder nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. We helpen je namelijk graag!
En in aanvulling op de vorige post : het ging om iemand die naar een andere provider wilde overstappen,
Ik wil bij T-Mobile blijven.
Reputatie 4
Badge +13
Hey Xiro,

Dat klopt, dit is inderdaad mogelijk! Voor het afkopen van je (service)contract geldt het volgende: Je betaalt een 'schadevergoeding' die bestaat uit 50 procent van de vaste maandelijkse kosten (voor het servicecontract) tot einde contract. Let er wel op dat bij de afkoop van het (service)contract kortingen niet worden meegenomen.

Zou je je huidige nummer willen blijven gebruiken? Dan moeten we je nummer eerst migreren naar PrePaid, zodat het in een later stadium beschikbaar wordt voor nummerbehoud. Voor een migratie wordt €9,95 in rekening gebracht, waarvan €5,00 wordt omgezet naar beltegoed op de PrePaid aansluiting. Vanuit Prepaid (met het huidige nummer) is het dan mogelijk een abonnement te kiezen dat past bij je wensen. Wil je het huidige nummer niet behouden, dan sla je deze stap uiteraard over en kun je na het afkopen van je contract een nieuw contract afsluiten.

Ik hoor graag van je wat je uiteindelijke besluit is, Xiro. Dan zorgen wij ervoor dat alles geregeld wordt!

Reageer