Beantwoord

Servicenummer in buitenland bellen

• 14 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 1168 Bekeken

helaas niets ik een bedrijf bellen ibadora Spanje in Spanje en tot mijn verbazing moet ik nu betalen volgens de nieuwe eu regels mag dit niet .hoe zit nu in elkaar ? het nummer is deze 34900225235 bedrijf ibadora Spanje
icon

Beste antwoord door Pilovali 14 augustus 2017, 15:36

Hallo,

Het telefoon nummer begint met '900', en dat valt onder servicenummers in Spanje. Servicenummers vallen niet onder de nieuwe EU regeling.

Weet je zo voldoende?
Groet,
Bekijk origineel

5 reacties

verdorie il kan niets aanpassen slechte spelling sorry
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Het telefoon nummer begint met '900', en dat valt onder servicenummers in Spanje. Servicenummers vallen niet onder de nieuwe EU regeling.

Weet je zo voldoende?
Groet,
Nee, dat is niet geheel waar... (lol en Pilovali was nog eens scherp op dat 900 nummer)*

Bellen naar de EU vanuit Nederland is nog steeds het buitenland tarief, afhankelijk van welk abonnement je hebt kost dat geld... In dit geval wil ik dus ook meteen vragen, welk abonnement heb je?

Een aantal abonnementen hebben hier speciaal een 120 min/maand bundel voor om naar de EU te bellen.

En sowieso, kijk even dit topic door!

Edit, * - mijn nee was niet op Pilovali gericht.
onbeperkt bellen en internet eu
en ik bel van uit Spanje
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor jullie antwoorden, Pilovali en Poco-Loco; dit klopt inderdaad. Ik wil nog wel een kleine aanvulling doen!

Servicenummers vallen inderdaad niet onder de EU regeling, omdat een servicenummer alleen maar gratis is voor mensen uit hetzelfde land. De landcode waarmee je belt wordt namelijk herkend, waarna de kosten in rekening worden gebracht bij de aanbieder van het servicenummer. Echter, wanneer je vanuit een ander land belt, heeft jouw telefoonnummer een andere landcode en zullen de kosten van het gesprek bij de klant, dus bij jou zelf, in rekening worden gebracht.

Als je hier meer over wilt lezen, kun je het topic over de EU Roaming Regulering even bezoeken. Hier staat alles nog veel uitgebreider uitgelegd!

Mochten er toch nog onduidelijkheden zijn, laat het dan vooral even weten. Wij helpen je graag! 😃

Reageer